Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@22:47:06 GMT

پیش بینی ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ هزار مددجو

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۸۷۶۱

پیش بینی ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ هزار مددجو

مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امسال پیش بینی شده است تا ۲۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «مهرعلی حق گویان» با حضور در برنامه خبری« روی خط خبر» گفت: پیش بینی شده است تا در سال 1397 تعداد 167 هزار نفر تحت پوشش آموزش های مهارت آموزی در آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی(ره)  افزود: در هشت ماه سال جاری تعداد 104 هزار نفر آموزش مهارتی دیده اند که هدف امداد، افزایش توانایی و ایجاد بستر اشتغال است.

 

حق گویان بیان کرد: مدل توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال در کمیته امداد مشخص شده است و مراحل نیاز سنجی، آموزش کسب و کار، استعداد سنجی صورت می گیرد که در نهایت به مشاوره شغلی معرفی می شوند.

 

وی ادامه داد: مشاوره های شغلی مددجویان را  با توجه به استعداد و تحصیلاتی که دارند، به آموزش ها مهارتی در ایجاد اشتغال سوق می دهند.

 

مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: آموزش ها به صورت مقدماتی، مهارتی و بر اساس توانایی فرد است.

 

وی تصریح کرد: تعداد 970 رشته آموزشی داریم که براساس مناطق مختلف آموزش داده می شود. این آموزش ها متفاوت است. آموزش ها از یک ماه تا یکسال است. برای نمونه آموزش بهیاری تا یکسال هم طول می کشد.

 

حق گویان با بیان اینکه سالانه 150 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می شود گفت: امسال پیش بینی شده است تا 200 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

 

مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه آموزش های پایدار سازی و توسعه هم داریم بیان کرد: یعنی آموزش ها بر اساس نیاز روز است.

 

وی ادامه داد: افرادی که آموزش می بینند، دو دسته هستند، افرادی که توانایی خود اشتغالی دارند و با دریافت وام قرض الحسنه ایجاد اشتغال می کنند.

 

مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: تسهیلات از 20 تا 100 میلیون تومان است. باتوجه به طرح های توجیهی و کارشناسی شده، تسهیلات ارایه می شود. بازپرداخت دراز مدت از سه تا هفت سال است.

وی ادامه داد: برخی از افراد هم توانایی انجام کار ندارند و دوست دارند برای دیگران کار کنند. برخی ها از بنگاه ها سفارش کار می دهند، نیرو تربیت می کنیم و در نهایت جذب بنگاه ها می شوند.بسته تشویقی  برای کار فرمایان داریم که بخشی از سهم بیمه کارفرما طی دو سال پرداخت می شود.هربنگاهی فردی را جذب می کند 20 میلیون تومان وام قرض الحسنه دریافت می کند.

 

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور بندرعباس خراسان جنوبی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خراسان جنوبي بیرجند هرمزگان طلا ارز مددجویان کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی ره اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۶۴۴۰ معلم کرمانی از ایتام کمیته امداد

 

     به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت معلمان علاوه بر تعلیم و تعلم، آموزگار مهرورزی نیز هستند ومعلمان و اقشار مختلف برای شرکت در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌توانند از طریق ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ یا مراجعه به سایت اکرام به نشانی ekram. emdad. irحمایت مادی و معنوی ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را بر عهده بگیرند.

عسکری نژاد افزود: ۲۷ هزار و ۵۴۸ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که ۴۴۱ نفر از این ایتام فاقد حامی و نیازمند حمایت خیران هستند.

 

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه اندازی می شود
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • حمایت ۶۴۴۰ معلم کرمانی از ایتام کمیته امداد
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول