Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور گفت: همیشه به همه وزرا و معاونین توصیه کردم که حداقل تعدادی از معاونین و مشاورین‌شان از خانم‌ها، جوانان و اقوام باشند.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز چهارشنبه و پس از رأی اعتماد هیئت دولت به عزیزالله شهبازی، انوشیروان محسنی‌بندپی و علیرضا آشناگر به ترتیب به عنوان استانداران استان‌های البرز، تهران و سمنان، گفت: یکی از مسئولیت‌های سنگین وزارت کشور بعد از اجرای قانون مربوط به بازنشستگان، تعیین استانداران جدید بود که این موضوع برای دولت و مردم ما بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، استانداران سراسر کشور را به تلاش مضاعف برای تسریع در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای و سازندگی استان‌ها فرا خواند و تأکید کرد: استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت و نظام، باید در راستای سیاست اعتدالی دولت، با اولویت شایسته‌گزینی از همه نیروهای متخصص و با استعداد با هر ایده و سلیقه‌ای، در پیشبرد فعالیت‌های اجرایی استان بهره بگیرند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه استاندار نماینده عالی دولت و نظام در یک استان است، اظهارداشت: مردم ما همه ایرانی، مسلمان، برادر و یار یکدیگر هستند، اما در عین حال یک سلسله مباحثی در استان‌ها  از جمله فعالیت جناح‌ها و احزاب مختلف، قومیت‌ها و مهاجرت‌ها وجود دارد که استاندار به عنوان رئیس شورای تأمین استان باید به آنها برای حفظ وحدت، توجه داشته باشد.

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: استاندار در رأس امور هر استان است و علت اینکه برای استاندار در دولت بحث و تصویب می‌کنیم و رأی می‌دهیم این است که همه دولت باید استاندار را یاری کنند، وگرنه فردی با پیشنهاد وزیر کشور و تأیید رئیس‌جمهور می‌تواند استاندار شود، همانند سفرا که وزیر خارجه پیشنهاد می‌دهد و رئیس‌جمهور تأیید می‌کند.

وی افزود: در ایران چون همه وزارتخانه‌ها باید استاندار را در پیشبرد فعالیت‌های استان حمایت و کمک کنند، انتخاب او با تصویب اعضای دولت انجام می‌گیرد و خوشبختانه معمولاً استاندارهای ما با رأی قاطع، اعتماد دولت را کسب می‌کنند. 

رئیس‌جمهور همچنین مطالبات جوانان و بانوان را مطالباتی به حق دانست و افزود: زنان جامعه ما قرن‌ها در تاریخ گذشته به همه حقوق‌شان به راحتی دست نیافتند و این درحالی است که از دیدگاه اسلامی، مسائل جنسیتی نمی‌تواند مبنایی برای شرافت انسانی یا فضایل انسانی یا قرب به خداوند باشد.

حجت‌الاسلام روحانی با تأکید بر اینکه در اسلام، مسئله جنسیتی به معنای شأن، مقام و فضیلت اصلاً مطرح نیست، خاطرنشان کرد: البته مردان و زنان ویژگی‌هایی از لحاظ خلقت جسمانی و روحانی دارند که برای خلقت ضروری بوده است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه زنان در جامعه، افزود: یکی از قول‌هایی که در انتخابات روی آن تأکید کردم، مسئله جایگاه زنان در جامعه و حمایت دولت از خانم‌ها و استفاده از آنها در پُست‌های مدیریتی کشور بوده است.

رئیس‌جمهور، موضوع جوانان و توجه به این قشر را از دیگر وعده‌های خود به مردم عنوان کرد و گفت: استفاده از جوانان در مدیریت‌ها نیز جزو وعده‌های من بوده است و امروز می‌بینید که جوان‌های لایق ما در همه امور و در هر بخشی اعم از علمی، فناوری، صنعت وکشاورزی موفق هستند.

حجت‌الاسلام روحانی با تأکید بر اینکه در دولت در هر بخشی از مسئولیت‌های بالا که  از جوان‌ها استفاده شد، دیدیم که این کار درست بوده است و باید ادامه پیدا کند، تصریح کرد:  همیشه به همه وزرا و معاونین توصیه کردم که حداقل تعدادی از معاونین و مشاورین‌شان از خانم‌ها، جوانان و اقوام باشند که هر سه مورد تأکید من بوده است و الآن به استاندارهای محترم هم این تأکید را می‌کنم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اکنون در مقطع تحریم هستیم و در مقطع تحریم به‌طور طبیعی مردم با مشکلاتی مواجه هستند، افزود: یک نوع جنگ اقتصادی و روانی است و نمی‌توانیم بگوییم شرایط عادی است، در این شرایط سخت همه باید با وحدت همدیگر را یاری کنیم، یکی از مسائل بسیار مهم این است که مردم برای دسترسی به کالاهای اساسی با دشواری مواجه نباشند و قیمت‌ها در بازار متعادل باشد تا به مردم اجحاف نشود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اقوام ایرانی حسن روحانی زنان وزرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند

قدس آنلاین: سید محمد حسینی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه تنها سه هفته دیگر از این مجلس باقی مانده و این سه هفته هم بیشتر به بحث بودجه پرداخته می‌شود، گفت: البته مواردی هست که امیدواریم آن ها هم در همین مجلس  مورد بررسی قرار گیرد مانند لایحه حمایت و تامین امنیت زنان و پیشگیری از آسیب به زنان یا بحث تجمعات و کار به آینده موکول نشود.

وی افزود: در همین حال  ما داریم خودمان را برای تعامل  با مجلس آینده آماده می‌کنیم که ان‌شاالله همکاری  بیشتری میان دو قوه برای خدمت به مردم وجود داشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور  با اشاره به اینکه دیروز مجلس یک کار خوبی که انجام داد این بود که اشکالی که شورای نگهبان در مورد طرح اجاره بها گرفته بود را اصلاح کرد، اظهار داشت: چون الان ما در آستانه تابستان هستیم، امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر آنرا تایید کند تا وزارت راه و شهرسازی بتواند به آن عمل کند.

حسینی خاطرنشان کرد: نکته بعدی تحقیق و تفحصی بود که مجلس در مورد سازمان آفات و نباتات داشت که البته بیشتر به دوران دولت قبل یعنی تا ۱۴۰۰ مربوط می شود و یک بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که مربوط به وزارت بهداشت و بعضی دستگاه ها می شد در مورد کمبود داروها که البته توضیحاتی داده شد که نمایندگان قانع شدند که این به قوه قضاییه ارسال نشود. بالاخره وزارت بهداشت دستگاه های مختلف، صمت، وزارت اقتصاد همه تلاش خودشان را دارند انجام می دهند که این مشکلات برطرف شود و این مساله منتفی شد و دیگر ارجاع به قوه قضاییه نمی شود چون واقعا جرمی صورت نگرفته است؛ البته کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

نمی‌دانیم تعطیلی شنبه از کجا آمد

وی درخصوص نظر دولت درخصوص تعطیلی پنجشنبه یا شنبه، گفت: دولت که از ابتدا نظرش مشخص بوده، تعجب است کمیسیون اجتماعی یک بار می‌گویند شنبه، دوباره می‌گویند پنجشنبه و هربار نظر خود را تغییر می‌دهند. دولت به هر حال از همان ابتدا بحث را مطرح کرد که دو روز تعطیل باشد، یعنی به غیر از جمعه یک روز دیگر به اختیار دولت باشد، حالا عملا ببینید در تهران پنجشنبه ها تعطیل است، مدارس در کل کشور پنجشنبه ها تعطیل هستند و برخی از استان ها پنجشنبه ها را تعطیل کردند. حالا من نمی دانم چه شده که یک عده می‌گویند شنبه تعطیل باشد.

حسینی در واکنش به نگرانی از باب ایجاد مشکل در تعاملات بین المللی اقتصادی و تجاری خاطرنشان کرد: مهمترین جایی که با دنیا در تعامل است تهران است، با این جمعیتی که تهران دارد تا حالا چرا بحثی مطرح نمی کردند و الان یکباره این بحث مطرح شده است؟ عملا تهران چند سال است که تعطیل است و مشکلی هم در این رابطه به وجود نیامده است. تعطیلی پنجشنبه بیشتر مدنظر دولت است.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است