Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@14:47:26 GMT

۱۶ مادر نمونه استان خوزستان تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۹۶۰۲

۱۶ مادر نمونه استان خوزستان تجلیل شدند

در نخستین آئین نکوداشت مقام والای مادر در خوزستان، از ۱۶ مادر نمونه این استان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، نخستین آئین نکوداشت مقام والای مادر امروز (چهارشنبه 21 آذر) در سالن شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار و از 16 مادر نمونه استان خوزستان تجلیل شد.

 

در این مراسم، علیرضا محمدی، با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه بهشت زیر پای مادران است٬ گفت: منظور پیامبر (ص) از این حدیث شخص، قوم و یا مذهب خاص نبوده بلکه دربرگیرنده تمام مادران جهان فارق از هر نژاد و مذهب و دین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنیانگذار و مدیرعامل بنیاد فرهنگی بین المللی مادر، به اهداف تشکیل بنیاد مادر اشاره کرد و ادامه داد: این بنیاد را پس از مشورت های فراوان برای ادای احترام به مادر خود و تمام مادران ایران زمین راه اندازی کردم تا با این اقدام گامی هر چند کوچک برای مادرم که بعد از فوت پدر زحمت خانواده را به دوش کشیده بود، بردارم.

 

وی با تأکید بر اهمیت توجه و احترام به والدین به ویژه مادر، تصریح کرد: جوانان قدر پدر و مادر خود را تا زمانی که در قید حیات هستند، بدانند و آنها را مورد لطف، محبت و احترام قرار دهند.

 

وی اضافه کرد: در جامعه ما عرف است که پس از مرگ پدر به فرزندان یتیم می گویند، هر چند ما بعد از مرگ پدرم فراز و نشیب ها و سختی های اقتصادی زیادی داشتیم ولی بعد از مرگ مادر که چراغ خانه خاموش شد در اصل یتیم شدیم.

 

همچنین سیده فرانک موسوی، اظهار کرد: مادر چراغ خانه است و باید توجه داشت که در صورت نارضایتی مادر از فرزند، زندگی راحت و مرگ راحتی نیز نخواهیم داشت.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، با بیان اینکه در هر سنی که باشیم صدای مادر احساس آرامش و خوبی به فرزند می دهد، افزود: خداوند در صدای مادر آرامشی نهاده که فرزند در هر شرایطی آن را بشنود قوت قلب می گیرید.

 

وی با بیان اینکه در تمام ادیان الهی به مقام و منزلت مادر اهمیت ویژه ای شده است، عنوان کرد: دین اسلام کامل ترین دین بوده و بیشتر از تمام ادیان بر توجه و احترام به مادر تأکید داشته و آن را واجب دانسته است.

 

موسوی، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه خداوند احترام به پدر و مادر را برای فرزندان تکلیف کرده است، اظهار داشت: لازمه بهشت رفتن فرزندان، رضایت والدین به ویژه مادر است.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند معاون اول رئیس جمهور کرمان خراسان جنوبی شیراز هرمزگان مشهد بجنورد خراسان شمالی بنیاد بین المللی مادر تجلیل از مقام مادر خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از معلمان نمونه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز و به ویژه شهید مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری شهید مبارزه با جهل بود و کار معلمی نیز همین است بزرگی اندیشه و عظمت فکری این استاد باعث شده تا سالروز شهادتش به نام روز معلم نامگذاری شود.

محمودزاده افزود: رمز ماندگاری معلمان بزرگ خلوص آنها بود معلمانی که یاد و خاطرشان ماندگار شده است برای رضای خداوند و برای مردم کار می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه رفتار یک معلم می‌تواند مسیر زندگی یک دانش آموز را تغییر دهد ادامه داد: صلاحیت و مرجعیت علمی باعث می‌شود تا نفوذ کلام اتفاق بیافتد لذا توانمندسازی معلمان و دانش نظری، تخصصی و تربیتی آنان اهمیت زیادی دارد.

محمودزاده خودسازی در محضر استادان، تواضع، سخاوت و گشاده دستی در تعلیم دانش را از شاخص‌هایی عنوان کرد که باعث ماندگاری نام معلمان می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی افزود: نقش پرورشی، تربیتی و فرهنگی آموزش و پرورش باید پررنگ‌تر باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با تبریک روز معلم گفت: وظیفه اصلی معلمان تربیت است. معلم مسئول تربیت نسل آینده است که باید برای این منظور به نحو شایسته قدم برداریم.

سعادتی افزود: سال ۱۴۰۳ سال اجرایی شدن سند تحول است و باید استان ما در این زمینه پیشقدم باشد.

دیگر خبرها

  • معلمان نمونه لرستان تجلیل شدند
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را دریافت کرد
  • تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش در تبریز
  • از ۷۰ مامای نمونه استان همدان تجلیل شد
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • برگزاری رایگان کلاس‌های آمادگی برای زایمان در یزد
  • کارگران نمونه در گناوه تجلیل شدند
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری