Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@21:32:18 GMT

۱۶ مادر نمونه استان خوزستان تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۹۶۰۲

۱۶ مادر نمونه استان خوزستان تجلیل شدند

در نخستین آئین نکوداشت مقام والای مادر در خوزستان، از ۱۶ مادر نمونه این استان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، نخستین آئین نکوداشت مقام والای مادر امروز (چهارشنبه 21 آذر) در سالن شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار و از 16 مادر نمونه استان خوزستان تجلیل شد.

 

در این مراسم، علیرضا محمدی، با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه بهشت زیر پای مادران است٬ گفت: منظور پیامبر (ص) از این حدیث شخص، قوم و یا مذهب خاص نبوده بلکه دربرگیرنده تمام مادران جهان فارق از هر نژاد و مذهب و دین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنیانگذار و مدیرعامل بنیاد فرهنگی بین المللی مادر، به اهداف تشکیل بنیاد مادر اشاره کرد و ادامه داد: این بنیاد را پس از مشورت های فراوان برای ادای احترام به مادر خود و تمام مادران ایران زمین راه اندازی کردم تا با این اقدام گامی هر چند کوچک برای مادرم که بعد از فوت پدر زحمت خانواده را به دوش کشیده بود، بردارم.

 

وی با تأکید بر اهمیت توجه و احترام به والدین به ویژه مادر، تصریح کرد: جوانان قدر پدر و مادر خود را تا زمانی که در قید حیات هستند، بدانند و آنها را مورد لطف، محبت و احترام قرار دهند.

 

وی اضافه کرد: در جامعه ما عرف است که پس از مرگ پدر به فرزندان یتیم می گویند، هر چند ما بعد از مرگ پدرم فراز و نشیب ها و سختی های اقتصادی زیادی داشتیم ولی بعد از مرگ مادر که چراغ خانه خاموش شد در اصل یتیم شدیم.

 

همچنین سیده فرانک موسوی، اظهار کرد: مادر چراغ خانه است و باید توجه داشت که در صورت نارضایتی مادر از فرزند، زندگی راحت و مرگ راحتی نیز نخواهیم داشت.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، با بیان اینکه در هر سنی که باشیم صدای مادر احساس آرامش و خوبی به فرزند می دهد، افزود: خداوند در صدای مادر آرامشی نهاده که فرزند در هر شرایطی آن را بشنود قوت قلب می گیرید.

 

وی با بیان اینکه در تمام ادیان الهی به مقام و منزلت مادر اهمیت ویژه ای شده است، عنوان کرد: دین اسلام کامل ترین دین بوده و بیشتر از تمام ادیان بر توجه و احترام به مادر تأکید داشته و آن را واجب دانسته است.

 

موسوی، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه خداوند احترام به پدر و مادر را برای فرزندان تکلیف کرده است، اظهار داشت: لازمه بهشت رفتن فرزندان، رضایت والدین به ویژه مادر است.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند معاون اول رئیس جمهور کرمان خراسان جنوبی شیراز هرمزگان مشهد بجنورد خراسان شمالی بنیاد بین المللی مادر تجلیل از مقام مادر خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت:۲۶ کارگر نمونه استان با همکاری بسیج کارگری امروز با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند.

اشرفی همچنین با اشاره به اینکه به مناسبت هفته کار و کارگر ۲۶ برنامه محوری در استان اجرا می‌شود افزود: ۱۲۰ برنامه در شهرستان‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، تجلیل از آرمان‌ها و میثاق شهیدان، عیادت از بیماران کارگر حادثه دیده حین کار، برپایی میز خدمت در مراسم نماز جمعه سراسر استان، تجلیل از کارگران ساختمانی، برگزاری نشست‌های تخصصی، برگزاری مانور روز جهانی ایمنی در واحد‌های تولیدی استان، تجلیل از مدال آوران در رشته‌های مختلف ورزشی حوزه‌های کارگری، برگزاری محفل انس با قران کریم، تجلیل از کارگران نمونه و برگزاری جشنواره امتنان از جمله مهمترین برنامه‌های هفته کار و کارگری در استان است.

سرگرد توکلیان، مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی نیز در این جلسه از برگزاری رزمایش شیفت ایثار با شرکت ۵۰۰ نفر، اهدای کمک مومنانه، حضور در اماکن کارگری ساختمانی وصنعتی در هفته کار و کاگر خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند
  • اعلام برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس و روز معلم در قشم
  • تجلیل از هزار و ۸۰۰ معلم نمونه در طرح سراسری «سپاس معلم»
  • شاد، اما خسته!
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند