Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر عراق با بیان اینکه انتخاب وزرا منوط به موافقت فراکسیون‌های سیاسی با نامزدهاست، اعلام کرد، هنوز کسی را برای پست وزارت دفاع و کشور کاندیدا نکرده است.

به گزارش ایسنا، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق به العربیه گفت،‌ کاندیداتوری وزیر دفاع و کشور توسط فراکسیون "الاصلاح و الاعمار" به ریاست مقتدی صدر و فراکسیون "البنا" به ریاست هادی العامری صورت گرفته است و او کسی را برای این دو پست نامزد نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که یک سیاستمدار عراقی گفته است: عبدالمهدی جایگزینی مشخص برای وزارت کشور آماده دارد و او یکی از دستیاران کنونی‌اش و از افسران عالی‌رتبه است در حالی که سنی‌ها با نامزدی عبدالوهاب الساعدی برای پست وزیر دفاع توافق کرده‌اند، آنها موافقت کرده‌اند که یکی از افسرانی که با داعش در استان‌های غربی سنی‌نشین مقابله کرده و مورد حمایت ساکنان بوده وزیر دفاع شود.

این همزمان با عقب‌نشینی ائتلاف ایاد علاوی در زمینه انحصار وزارت دفاع به اهل سنت و دادن آزادی عمل به عبدالمهدی در انتخاب نامزدی برای این پست بوده است.

پس از اینکه مقتدی صدر با همه میانجی‌گری‌ها برای تغییر موضعش درخصوص فالح الفیاض، نامزد تنها فراکسیون البنا برای پست وزیر کشوری مخالفت کرد، رهبران اهل سنت گفتند، با انتخاب فرمانده نظامی شیعی که در مبارزه با داعش مشارکت داشته به عنوان وزیر دفاع موافق هستند.

به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، وزیر سابق عراق گفت، این موضع‌ اهل سنت که محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق به صراحت آن را بیان کرده، فراکسیون‌های سیاسی شیعی به ویژه فراکسیون البنا را در تنگنا قرار داده است، زیرا این فراکسیون نه تنها بر سهمیه‌بندی پست‌ها اصرار دارد بلکه نمی‌خواهد از تنها نامزد خود یعنی فالح کوتاه بیاید و این مساله‌ به عبدالمهدی فرصت می‌دهد با فراکسیون‌ها به ویژه فراکسیون البنا با هدف تجدیدنظر در موضع خود درباره نامزدها مذاکره کند.

عبدالله الخربیط، رئیس فراکسیون "الانبار هویت ماست" در پارلمان عراق گفت، انتخاب فرمانده نظامی از میان شیعیان پیشنهاد الحلبوسی بود و با آن موافقت شد، وی به هفت تن از فرماندهان ارشد شیعی در موسسه نظامی برای انتخاب یکی از آنها به عنوان وزیر دفاع پیام ارسال کرد، زیرا مساله به سهم جناح‌ها براساس طائفه‌گرایی مربوط نمی‌شود و علاوه بر آن ما با این اقدام به دنبال حذف سهمیه‌بندی هستیم که طی سال‌های گذشته خسارت‌های فراوانی به کشور وارد کرده است.

 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران

وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریم‌ خود از سوی ایران، ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما درباره نقش ایران در منطقه غرب آسیا را تکرار کرد.

به گزارش مشرق، گرنت شپس جمعه شب با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیر سابق)، ادعا کرد: ایران مسئول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی گروه‌های نیابتی (شامل) حماس، حزب الله، حوثی‌ها، شبه نظامیان مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است.

وی در تداوم جوسازی‌های رسانه‌ای، مدعی شد: اگر ایران فکر می‌کند که تحریم‌های اخیر کسی را مرعوب می‌کند، کاملا در اشتباه است.

دولت انگلیس دو هفته پیش در تداوم حمایت تمام‌قد از رژیم صهیونیستی، وزیر دفاع و شماری از مستشاران نظامی ایران را تحریم کرد. وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» تعدادی از نهادها و اشخاص انگلیس از جمله وزیر دفاع این کشور را تحریم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می‌رود، اعلام می‌کند که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد است.

این بیانیه می‌افزاید: تمامی نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود. جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم‌ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو می‌داند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران