Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به حضور جمعی از علمای حوزه و استادان دانشگاه در این همایش گفت: هم افزایی دانش و بررسی راهکارهای عملی و کارشناسی برای دستیابی به اهداف تمدن بزرگ اسلامی از مهم ترین اهداف این همایش است.

حجت الاسلام محمد مهدی مسعودی افزود: 40 سال است که مسئولان نظام تلاش می کنند بستر نرم افزاری و سخت افزاری را برای رسیدن به دروازه های تمدن بزرگ اسلامی فراهم آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جدای از اهمیت بخش نرم افزاری این مبحث، در بخش سخت افزاری همه سازمان ها و نهادهایی که متصدی فرهنگ، اخلاق و اقتصاد جامعه هستند نقش به سزایی در رسیدن به اهداف دارند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز در این همایش بر لزوم هم افزایی دانش و تجربه دست اندرکاران و متولیان فرهنگی کشور در راستای دستیابی به اهداف تمدن بزرگ اسلامی تاکید کرد.

حجت الاسلام نجف لک زایی افزود: دستگاه های متولی فرهنگ و اخلاق جامعه  مانند سازمان تبلیغات اسلامی می بایست بیش از پیش توانمندسازی و اسلامی سازی علوم انسانی را مورد توجه قراردهند.

حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و 35 هزار طلبه در حال تحصیل در 152 مدرسه علمیه زیر نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

 هم اکنون بیش از 40 جلسه درس خارج و 400 جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

خراسان رضوی همچنین در مجموع 260 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در 28 شهرستان، 330 هزار دانشجو و سه هزار و 757 نفر عضو هیات علمی دارد.

 37 موسسه علم و فناوری و 98 شرکت دانش بنیان نیز در این استان فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حوزه علمیه دانشگاه وحدت حوزه و دانشگاه خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی خراسان رضوی مشهد مقدس همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعدازظهرشنبه در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه، اخلاق و فقه سه عامل تحول آفرین در علم و دانش هستند و تحقق آنها مسلتزم اهتمام به لایه‌های عملیاتی می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز متاسفانه در برخی از حوزه‌ها از جمله معماری و شهرسازی اسلامی از الگوی اسلامی علی رغم وجود افراد فرهیخته در تاریخ همچون شیخ بهایی بی بهره هستیم.

امام جمعه قم ابراز کرد: زن و خانواده را مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است ضمن اینکه انقلاب اسلامی منطق قابل اجرایی در جهان دارد.

این عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگوهایی را در موضوع زن خلق کرده و دشمنان نیز با تمرکز به این مسائل قصد کمرنگ نمودن یکسری دستاورها را دارد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: تعهد به ارزش‌ها و الگوهای مبنی بر اسلام و انقلاب منطق یک زن مسلمان می‌باشد و این الگوها باید در جامعه نهادینه شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اذعان کرد: دانش فنی و بنیه علمی باید در دانشگاه حضرت معصومه (س) و سایر دانشگاه‌ها تقویت بشود ضمن اینکه حضور موثر حوزه علمیه و دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 6090460

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود