Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:54:03 GMT

آغاز به کار نخستین جشنواره اینفوگرافیک «رسم سرخ»

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۱۱۸۴

آغاز به کار نخستین جشنواره اینفوگرافیک «رسم سرخ»

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران از آغاز به کار نخستین جشنواره اینفوگرافیک با عنوان «رسم سرخ» به منظور به تصویر کشیدن دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی با هنر اینفوگرافیک و نیوزگرافیک و موشن‌گرافیک خبر داد.

به گزارش ایسنا، رحیم نریمانی با بیان اینکه جشنواره «رسم سرخ»، یک جشنواره بین‌المللی اینفوگرافیک در حوزه ایثار و شهادت است، گفت: این جشنواره در سال نخست فعالیت خود در سطح ملی و با تمرکز بر موضوع «چهل سال ایثار و پایداری در قاب اینفوگرافیک» برگزار شده و در سالهای آتی ابعاد بین المللی خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این جشنواره با ۷ محور اصلی فرهنگ ایثار و شهادت، ایثار اجتماعی، دیپلماسی ایثار، خودباوری و همگرایی ملی، عزت و اقتدار، جنگ نرم و صلح و همچنین بخش ویژه با عنوان دستاوردهای چهل سال انقلاب اسلامی در قاب اینفوگرافیک برگزار می شود.
نریمانی ادامه داد: بخش‌های این جشنواره برای ارسال آثار اینفوگرافیک و نیوزگرافیک شامل اینفوگرافیک ایستا یا ثابت و موشن اینفوگرافیک یا اینفوگرافیک متحرک هستند.
وی مهلت شرکت در این جشنواره را تا ۱۲ بهمن ۹۷ اعلام کرد و گفت: بناست تا در بهمن ماه همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از برگزیدگان این جشنواره در دو بخش مذکور تقدیر شود و به برگزیدگان در رتبه اول ۳۰ میلیون ریال، لوح تقدیر و تندیس جشنواره، رتبه دوم ۲۰ میلیون ریال و لوح تقدیر، رتبه سوم ۱۰میلیون ریال و لوح تقدیر و شایسته تقدیر ۵ میلیون ریال و لوح تقدیر اختصاص خواهد یافت.
نریمانی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌گیری از روشهای نوین بصری سازی اخبار و اطلاعات به ویژه در قالبهای مختلف اینفوگرافیک و نیوزگرافیک (گرافیک خبری) و همچنین ایجاد زمینه‌های رقابتی برای تولید آثاری با همین رویکرد است، گفت: یکی از عمده دلایل ورود بنیاد شهید و امور ایثارگران به حوزه اینفوگرافیک به عنوان یکی از ابزارهای هنری، تأسی گرفتن از این فرمایش مقام معظم رهبری است که می فرمایند: دفاع از عظمت ایران، از فرهنگ ایران، از خانواده ایرانی، از حرکت باشکوه ملّت ایران و ... فقط با سخنرانی و نگارش نیست؛ هنر باید میدان‌دار باشد.
وی با اشاره به محتوا و مضامین پوستر جشنواره گفت: انتخاب عنصر بصری نقاله با هدف نشان دادن روند رو به رشد پیشرفت‌های انقلاب صورت گرفته به طوری که افزایش درجه، نماینگر سرعت و وسعت رشد است.  
نریمانی تأکید کرد: در این پوستر تلاش شده تا به شکلی ساده به نشان دادن ایثار و پایداری‌های صورت گرفته در طول ۴۰ سال از پیروزی انقلاب با استفاده از رنگ قرمز و نشان رنگ حماسه و ایثار اقدام شود با این توضیح که این نشانه ها اشاره به سال خاصی ندارند و تقسیم آنها نیز بر روی نقاله با تأکید بر فرم و از منظر زیبایی شناسانه صورت گرفته است.
وی از علاقمندان و فعالان حوزه اینفوگرافیک و نیوزگرافیک در سراسر کشور دعوت کرد تا با مراجعه به سایت infographic.navideshahed.com در این جشنواره هنری شرکت کرده و در توسعه حوزه اینفوگرافیک در ایران مشارکت کنند.
شایان ذکر است اعضاء کمیته داوران این جشنواره مریم سلیمی، رحیم نریمانی، محمود مختاریان، سلمان رییس عبداللهی، شاکر واثقی، شعیب حسینی مقدم، احمد علی اکبری و محمد حسنی هستند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»

در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر این شورا درباره گیرایی داستان «رستگاری» و استفاده از تکنیک‌های جدید جلوه‌های ویژه برای سریال‌های مناسبتی در ماه رمضان توضیحاتی ارائه داد و گفت: این سریال توانسته مردم را با سلایق مختلف پای تلویزیون بنشاند.

آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با تمجید از محتوای سریال «رستگاری» عنوان کرد: صداوسیما ویترین متفاوتی را برای ماه رمضان تدارک دیده بود.

در این جلسه با هدایایی از  کارگردان، بازیگران و عوامل سریال «رستگاری» تقدیر شد.

«رستگاری» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مسعود ده‌نمکی ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش شد.

در این اثر هنرمندانی همچون محمود پاک نیت، رضا استادی، پویا امینی، مهدی سلوکی، کاوه سماک باشی، حمید رضا هدایتی، رامین راستاد، نیما شاهرخ شاهی، رضا توکلی، حسن اسدی، محمدرضا رهبری، مالک سراج، افشین سنگ چاپ، رامبد شکر آبی، اکبر رحمتی، محمود مقامی، مختار سائقی، نفیسه روشن، سولماز حصاری، پوراندخت مهیمن، شیوا خسرومهر، پرنیا کربلایی، ساقی زینتی، المیرا ربیعی، عاطفه رحمان‌پور، حسنی قبادی، فریبا ترکاشوند، پریا انوری، ژاله درستکار، مونا افخمی، مهرسا فلاحیان، فرخنده فرمانی زاده و افسر ناصری ایفای نقش کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • اینفوگرافیک/ تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • (اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • جشنواره پژواک رادیو با تقدیر از پیشکسوتان و برنامه‌سازان برگزار شد
  • افتتاحیه «پژواک» با تقدیر از پدر رادیو/ بخش «وعده صادق» اضافه شود
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد