Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:30:30 GMT

مادر؛ عصاره عشق و آرامش

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۱۲۲۶

مادر؛ عصاره عشق و آرامش

اهواز - ایرنا - واژه مادر چنان آرامبخش است که در سخت ترین و پرتنش ترین لحظات آرامش را به ما هدیه می دهد و انسان مقدسی است که با پناه بردن به آغوش او همه مشکلات را به فراموشی می سپاریم.

مادر مهربان ترین است و هیچ گاه نمی توانیم فداکاری هایی که بدون هیچ چشم داشتی نثار فرزندان خود کرده را آن گونه که شایسته است جبران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مادر تمام زندگی خود را به فرزند خود هدیه می دهد و از تمام زندگی برای فرزندانش می گذرد و حاضر است تمام دردها را به جان بخرد تا بچه اش ذره ای آسیب نبیند.
به پاس گرامیداشت مقام مادر، آیینی روز چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت مقام والای مادر با حضور جمعی از مادران و مسئولان در اهواز برگزار شد تا مقام مادر را ارج نهند و تنها ذره ای از محبت های وی را پاسخ دهند.
در این آیین مجری برنامه با توصیف مقام مادر و اهمیت ارج نهادن به وی، مادر خود را به جایگاه دعوت کرد و با چشمان اشک آلود بر دست و پای مادر خود بوسه زد.
در بخش دیگر برنامه سرپرست اداره کل بانوان و خانواده استانداری خوزستان با حضور در جایگاه درباره مقام والای مادر و اینکه خداوند در صدای مادر آرامش خاصی قرار داده است گفت: زمانی که از مادر یاد می شود احساس امنیت و آرامش به ما دست می دهد.
سیده فرانک موسوی بیان کرد: تمان ادیان الهی به شان و منزلت مادر حرمت می نهند و به آن ارزش می دهند.
وی افزود: مادری که برای آسایش فرزندانش در تمام لحظات سختی می کشد زمانی که پای گذشت و دفاع از دین به میان می آید از فرزند خود به خاطر خدا می گذرد که مانند مادران شهدا نمونه ای بارز در این زمینه هستند.
موسوی پس از سخنرانی از مادر خود برای تجلیل و ارج نهادن به جایگاه دعوت کرد و بر دستان مادر خود بوسه زد.
جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز نیز از اینکه مادرش به دلیل شرایط نامناسب جسمانی نتوانسته در این برنامه حضور پیدا کند عذرخواهی کرد اما از طریق تماس تلفنی در جمع دعوت شدگان با مادر خود صحبت کرد و مراتب قدردانی خود را به جای آورد.
همسر عالمی نیسی نیز به عنوان یک مادر و همسر فداکار در برنامه حضور داشت.
در ادامه برنامه یکی از خوانندگان خوزستانی نیز آهنگ 'دا' (به معنی مادر) را اجرا کرد و پس از آن نشان بنیاد مادر را دریافت کرد.

** مادران متعالی جهانی خوشبخت می سازند
بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر نیز در این برنامه بیان کرد: این بنیاد بپا خاسته تا از این فرشته الهی که به زمین آمده آن گونه که شایسته است تقدیر کند.
غلامرضا محمدی با تاکید بر اهمیت قدرشناسی پدر و مادر افزود: خانه سالمندان زندانی است که جرم آن محبت به فرزندان است.
وی بیان کرد: بین والدین سنتی و جوانان دوره مدرن فاصله افتاده است و کشمکش بین آنها باید به گفتمان تبدیل شود که ریشه گفتمان مادر است.
محمدی ادامه داد: اگر کسی نمی تواند مسئولیت خطیر مادری را به عهده بگیرد نباید بچه دار شود و اولویت مادر شوهر و فرزند است.
بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر گفت: مادران متعالی جهانی خوشبخت می سازند و فرهنگ احسان به والدین باید نهادینه شود.
وی به 2 اصل اساسی بنیاد مادر اشاره کرد و افزود: بنیاد وابسته به هیچ گروه و نهادی نیست و هرگونه فعالیت سیاسی در آن ممنوع است و به جز رضای خدا و خوشنودی مادر هدفی ندارد و دیگر اینکه بر اساس فرموده پیامبر اکرم (ص) هیچ تبعیضی از نظر رنگ، نژاد و یا قومیت و... نداریم.
محمدی ادامه داد: مادران نمونه در این آیین بر اساس پنج معیار 'مادر نمونه باید فرزند نمونه برای والدین خود باشد'، 'همسر خوبی برای شوهر'، ' مادر شایسته برای فرزندان' و 'یک شهروند خوب باشد' و 'یک کار شاخص را داشته باشد' انتخاب شده اند.
در این آیین با حضور جمعی از مسئولان و مادران ، 16 مادر نمونه در خوزستان تجلیل شدند.
3004/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مادر آيين گراميداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری صبح چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در تقویم جمهوری اسلامی ایران، پنجم تا یازدهم اردیبهشت هر سال با عنوان «هفته کار و کارگر» نام‌گذاری شده است که در استان نیز با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مختلف، گرامی داشته می‌شود.

وی شعار هفته کارگر امسال را «مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی» عنوان کرد و افزود: هشتگ هفته کار و کارگر در فضای مجازی «پای کار ایرانیم» انتخاب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه محور برنامه‌های هفته کار و کارگر، تکریم و پاسداشت مقام کارگر و ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های این قشر بی ادعا اما بسیار مهم و اثر گذار در جامعه است، خاطرنشان کرد: به‌مناسبت هفته کار وکارگر بیش از ۳۰۰ برنامه در استان با همکاری تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران و بسیج کارگری برگزار می‌شود.

باقری تصریح کرد: غبارروبی و تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدا در سراسر استان، برگزاری سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان و تجلیل از بیش از ۲۰ کارگر نمونه، گروه کار نمونه، واحد نمونه، مسئول ایمنی نمونه، خانه بهداشت کارگری برتر، برگزاری مانور ایمنی در کارگاه‌های پرخطر در سراسر استان، دیدار با خانواده شهدای کارگری، برپایی میز خدمت کارگری در شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری، دیدار کارگران و نمایندگان جامعه کار و تولید استان با مسئولان ارشد استان و برگزاری یادواره شهدای کارگری استان در شهرستان سوادکوه از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کار و کارگر در استان است.

وی با اشاره به اینکه نیروی کار مهمترین سرمایه کشور است، بیان کرد: مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرمخاطب ترین گروه هدف شعار امسال بنام جهش تولید با مشارکت مردم است و برای رفع مشکلات کارگری استان تلاش می‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران احیای تعاونی‌ها را به عنوان یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در اقتصاد اعلام کرد و افزود: در نامگذاری سال جاری، به مقوله «مشارکت مردم» در جهش تولید توجه شده است و تاکید بر این مهم، به منزله ایجاد فرصت برای رشد تعاونی‌ها است.

باقری گفت: برای تحقق شعار سال باید از توانمندی تک‌تک آحاد جامعه و به‌ویژه بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده کنیم.

کد خبر 6087411

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس و روز معلم در قشم
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران اجرا می شود