Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@08:51:44 GMT

لحظه‌ای تأثر برانگیز از تفحص یک شهید +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۱۲۳۳

لحظه‌ای تأثر برانگیز از تفحص یک شهید +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با همدستی ایادی کفر و استکبار جهانی به شهادت و مجروح شدن بسیاری از رزمندگان و هموطنان عزیزمان منجر شد.

با وجود گذشت بیش از 30 سال از دوران جنگ تحمیلی هنوز پیکر بسیاری از رزمندگان دفاع مقدس که توسط صدام به شهادت رسیدند، مفقود الأثر است و پدران و مادران شهدا همچنان چشم انتظار رسیدن کوچکترین نشانه‌ای از فرزندان خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه‌های تفحص با مدیریت کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح به پیدا کردن نشانه‌ای از  پیکر شهدای جاویدالاثر هستند و در طول سال چندین بار با پیدا کردن تعدادی از این شهدا مراسم تشییع آن‌ها با استقبال گسترده مردم شهید پرور در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

برای مادری که نوجوان و جوان کم سن و سال خود را به درخواست و خواهش خود شهید و با رضایت قلبی خویش برای دفاع از کیان این آب و خاک راهی جبهه‌های دفاع مقدس کرده بود، پیدا شدن نشانه‌ای هر چند کوچک از فرزند جاویدالاثرش شاید تنها آرزویی باشد که در دل دارد.

بسیاری از پدران و مادران شهدا با این آرزو چشم از دنیا بستند و فرصت دیدار دوباره آن‎ها  با فرزند شهیدشان به قیامت ماند، مزار شهدای گمنام تنها جایی است که برای تسلی دل داغدیده خود به آنجا سر می‌زنند و آرام می‌گیرند.

اعضای گروه‌های تفحص را گاهی رزمندگان میانسالی تشکیل می‌دهند که در دوران دفاع مقدس نیز در جبهه‌ها حضور داشته‌اند و شهادت دیگر همرزمان خود را به چشم دیده‌اند. گاهی نیز جوانان عاشقی مسئولیت این کار را بر عهده می‌گیرند که در جریان تفحص برخی از آن‌ها در اثر انفجار مین جانباز یا شهید می‌شوند.

در ادامه فیلمی کوتاه و تأثر برانگیز از تفحص شهدا توسط اعضای گروه تفحص مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدا تفحص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه انتقال جسد جوان غرق شده در میان آب‌های خروشان در ارومیه

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: ساعت ۱۵:۳۰ عصر جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در مسیر رودخانه نازلوچای ارومیه ۲ نفر غرق شدند. امدادگران پس از جستجو ۳ ساعته به پیکر یکی از غرق شده ها دسترسی پیدا کردن و پس از خارج کردن مغروق آن را تحویل مراجع ذی صلاح دادند. تلاش برای پیدا کردن پیکر نفر دوم ادامه دارد./تسنیم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تفحص پیکر پاک شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» پس از ۴۱ سال
  • بازگشت پدر به خانه
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • لحظه انتقال جسد جوان غرق شده در میان آب‌های خروشان در ارومیه