Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي کشور در ديدار با مديران رسانه ها، بر اميدآفريني، تقويت اعتماد عمومي، انتقاد کارشناسانه و منصفانه و حرکت در مسير افزايش کارآمدي و وحدت و انسجام جامعه از سوي رسانه ها تأکيد کرد.
عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور و رئيس ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي در نشست صبح امروز با گروهي از مديران رسانه هاي سراسري که در سالن پيامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، پس از توجه به نقطه نظرات مطرح شده از سوي 17 نفر از مديران رسانه اي و ضمن تشريح اهداف، روند شکل گيري و محورهاي اقدامات ستاد، گفت: بخش اصلي کار ما در ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي کشور، پيشگيري از بروز تنش هاي اجتماعي در نتيجه مشکلات اقتصادي است، چرا که سوء استفاده از اينگونه پديده ها، هدف اصلي تحريم هاي آمريکا عليه ملت ايران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحماني فضلي با مرور رسالت رسانه ها و تاکيد بر لزوم آگاهي بخشي به مردم گفت: بايد مردم را آگاه و براي مواجهه مطمئن با شرايط مختلف آماده کنيم و نگاه آنها را عمق ببخشيم و اقدامات و عمليات رواني دشمن عليه مردم را خنثي کنيم.
وي علت انتخاب وزارت کشور از سوي سران قوا براي ورود به اين حوزه را، شأن و جايگاه هماهنگ کنندگي و گستره وسيع اعمال اختيارات اين وزارتخانه و همچنين اشراف و سوابق مؤثر رسانه اي و مرتبط با حوزه افکار عمومي فرد متولي مسؤوليت اين وزارتخانه بر شمرد.
وزير کشور با اشاره به اينکه با تکيه بر اطلاعات، قاطعانه مي توان هدف دشمن را در شرايط فعلي، به طور جد براندازي جمهوري اسلامي دانست، خاطرنشان کرد: دشمنان ما همواره به دنبال اين موضوع بودند و از اوايل انقلاب هم رويکرد را داشته اند، اما در شرايط فعلي بواسطه احساس خطر از پيشرفت هاي کشور و همچنين با اميدواري به ظرفيت سوء استفاده از تنگناها و دشواري هايي که تحريم ها ايجاد مي کند، در شرايط فعلي، دچار اين سوء تفاهم شده اند که مي توانند اهداف خود را عملي کنند.
وي با تاکيد بر اينکه، همه بخش ها در کشور از دستگاه هاي متولي گرفته تا تشکل ها و رسانه ها بايد مسؤولانه و با توجه دقيق به پيامدهاي اقدامات خود حرکت کنند، اظهار کرد: ما خودمان را از رسانه ها جدا نمي دانيم چراکه همه ما سوار يک کشتي هستيم و همه بايد اين کشتي را به مقصد برسانيم.
وي افزود: دميدن بر امواج نااميدي به همه لطمه مي زند؛ وزير يا خبرنگار، در شرايط نااميدي، هيچ کدام نمي توانند کاري از پيش ببرند. بنابراين در همه رويکردها، بايد هدف گذاري درستي را از همه نيروها در کشور شاهد باشيم و با نگرش مسؤولانه وظايف خود را دنبال کنيم.
رئيس ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي کشور در همين زمينه، با اشاره به اينکه وظيفه همه ما اميدآفريني است، از رسانه ها خواست تا با اعتمادسازي، خنثي سازي توطئه ها و عمليات رواني دشمنان، پرهيز از انتشار اخبار دروغ و غلط و در نهايت برخورد کارشناسي، منصفانه و عادلانه با مسائل، جهت گيري هاي خود را در چارچوب تقويت وحدت و انسجام ملي دنبال کنند.
وي با مرور برخي از جريان سازي کذب و خلاف واقع مطرح در برخي رسانه ها و در مقام طرح يک نمونه مهم در اين عرصه گفت: اينکه برخي گفتند و احياناً کماکان مي گويند که دولت خودش ارز را گران کرده است، اشهد با... يک ادعاي دروغ است. دولت مي داند با افزايش قيمت ارز، تنش‌هاي اجتماعي بيشتر مي شود و اين همان خواست دشمنان است، پس دولت هرگز چنين انتخابي نخواهد داشت. وزير کشور افزود: وقتي کسي چنين ادعاي خلاف واقعي را مطرح مي کند، آيا نبايد از او طلب مستندات کرد؟!
وزير کشور در همين زمينه به بخشي از حاشيه سازي هاي دروغ پيرامون خود اشاره کرد و گفت: آقاي ساماني، معاون پارلماني وزارت کشورهيچ نسبت سببي و نسبي با من ندارد و با توجه به اينکه در مجلس به ايشان نياز داريم، گزينه هيچ استانداري هم نيست.
رحماني فضلي با بيان اينکه هرگز مخالف طرح انتقادات نيستيم، ادامه داد: رسانه ها چشم و گوش دولت هستند. هيچ حکومتي بدون انتقاد باقي نمي ماند و بدون رسانه ها نيز حکومت ها نمي توانند به خوبي عمل کنند، تأکيد کرد: مسأله بر سر طرح مستند و منصفانه و کارشناسي مسائل است.
وزير کشور با تشريح ابعاد مختلف اطلاع رساني و روزنامه نگاري منصفانه و مسؤولانه، بر اهميت تقويت آموزش هاي خبرنگاران و همکاران رسانه ها تأکيد کرد. وي افزود: رسانه اگر با توجه به منافع ملي و چارچوب قانوني فعاليت کنند، حتماً پديده مبارکي است، لکن در غير اينصورت، بايستي در مورد نتايج آن تأمل کرد.
وزير کشور با اشاره به سوابق و فعاليت هاي انجام شده در حوزه اجتماعي در وزارت کشور از آغاز دولت يازدهم گفت: براي اولين بار، نسبت به مسائل اجتماعي و آسيب هاي اجتماعي کشور شناخت و رصد دقيق داريم. البته نمي گويم، آسيب ها را کاملاً مديريت کرده ايم، بلکه تاکيد مي کنم که شناخت عالمانه حاصل شده و حرکت شروع شده است.
وزير کشور در فراز ديگري از اظهارات خود گفت: در ابعاد منطقه اي، وضعيت ما واقعا افتخار آميز است. آيا بايد اجازه مي داديم که داعش عراق و سوريه را بگيرد و به فکر تعدي به ايران عزيز ما باشد؟!
وي افزد: ما آرزو داريم که منطقه در ثبات و آرامش باشد چراکه در غير اين صورت، جان و مال و آبروي جهان اسلام از بين مي رود.
وزير کشور تاکيد کرد: در حوزه برنامه ريزي، بودجه ريزي و مناسبات اداري، دچار مشکل ساختاري هستيم. ما در اين زمينه ها داراي ساختار متمرکزي هستيم که منشأ همه ناکارآمدي ها است و عليرغم اصلاحات صورت گرفته، کماکان محتاج تحول اساسي در اين بخش ها هستيم.
وي اضافه کرد: در حاليکه امنيتي ترين مسائل کشور به صورت غير متمرکز و به خوبي مديريت و حل و فصل مي شود، اما در مسائل اقتصادي درگير رويکردهاي تمرکز گرا هستيم.
رحماني فضلي در پايان به انتخابات مجلس در سال آينده اشاره کرد وگفت: از فروردين 98 مباحث انتخاباتي به مسائل کشور اضافه مي شود و شرايط سياسي جديدي خواهيم داشت و رسانه ها مي توانند در مديريت اين شرايط به ما کمک کنند و در واقع رسانه ها بايد به بهترين نحو، بستر تحقق منافع ملي را فراهم کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل

امیرخان متقی، وزیر خارجه افغانستان با نمایندگان وزارتخانه‌های امور خارجه، دفاع و کشور مالزی و همچنین مشاور نخست وزیر و نماینده ویژه این کشور برای افغانستان که به کابل سفر کرده‌اند، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار روی توسعه روابط و مشارکت‌های مذهبی، فرهنگی، ديپلماتيک و اقتصادی، سرمایه‌گذاری، فراهم‌سازی تسهیلات برای افغان‌های مقیم مالزی، سرمایه‌گذاری، بهداشت و... بحث و تبادل نظر صورت گرفت. 

همچنین نماینده صدراعظم مالزی در این دیدار اعلام کرد کشورش آماده آموزشی کوتاه مدت برای دیپلمات‌ها و کارمندان دولتی ‎افغانستان در زمینه‌های مختلف است.

پیش از این هیات مالزی با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرای طالبان دیدار کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود
  • امیدواری جانشین کلوپ: 48 ساعت دیگر در لیورپول!
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های محلی و بین‌المللی
  • خبر رسانه سپاه از موج برخورد با دلالان فوتبال