Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@21:00:57 GMT

احتمال احراز هویت الکترونیکی در آینده‌ نزدیک

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۱۷۶۴

احتمال احراز هویت الکترونیکی در آینده‌ نزدیک

یک کارشناس ارشد حوزه پرداخت ابراز امیدواری کرد که به زودی احراز هویت در استفاده از خدمات پرداخت بانکی به صورت الکترونیکی انجام شود و گفت: پیاده‌سازی سیستم مدیریت ریسک و تغییر شیوه تسویه‌حساب، دو گام مهم بعدی برای پیشگیری از تخلف و تقلب در صنعت پرداخت است.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم حسینی نژاد با بیان اینکه تدوین و پیاده‌سازی روش‌های مناسب برای احراز هویت و اهلیت به همراه قراردادهای شفاف و دقیق به‌عنوان اولین قدم برای جلوگیری از تقلب است، اظهار کرد: درصورتی‌که شرکت‌های پرداخت به این مقوله توجه دقیق داشته باشند، در گام‌های بعدی با مشکلات کمتری روبرو خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در چند سال گذشته تقاضا برای استفاده از خدمات پرداخت به شکل فزاینده‌ای رشد داشته که این امر در کنار موضوع رقابت بی‌حد و حصر موجب شد در مواردی موضوع احراز اهلیت و هویت در اولویت‌های بعدی قرار گیرد که موجب سوء استفاده‌هایی شده و درنهایت حقوق مصرف‌کنندگان از این خدمات، مورد تهدید قرارگرفته است.

این کارشناس حوزه پرداخت خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز برای احراز هویت الکترونیکی درحال‌ توسعه است و امید است در آینده نزدیک بتوان با بهره‌برداری از آن، هویت‌سنجی به شکل غیرحضوری صورت پذیرد، ولی تا آن زمان، ایمن‌ترین شیوه احراز هویت به شکل حضوری است.

وی تصریح کرد: در احراز هویت حضوری، نخستین گام در کنار قراردادهای شفاف حاوی تعهدات طرفین برای جلوگیری از تخلفات بعدی است؛ البته تقلب در اکثر موارد از سوی مشتریان شناخته‌شده، صورت نمی‌پذیرد، از این ‌رو توجه به علم داده در مقوله کشف تقلب بسیار مؤثر است.

طبق اعلام بانک مرکزی، وی افزود: پیاده‌سازی سیستم مدیریت ریسک و تغییر شیوه تسویه‌حساب، دو گام مهم بعدی برای پیشگیری از تخلف و تقلب در صنعت پرداخت است.

حسینی نژاد یادآور شد: با پیاده‌سازی سیستم مدیریت ریسک می‌توان ریسک هر مشتری را محاسبه و کنترل کرد؛ مدیریت ریسک فرآیندی است که باید در تمام سیستم‌ها موردتوجه قرار گیرد و مشتریانی که با اخذ چند مدرک و بدون شناخت می‌توانند در حال حاضر در روز اعداد میلیاردی خرید و فروش کنند، باید هزینه ریسک و تخلف آنان برای سیستم محاسبه و کنترل شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در روش فعلی که به شکل آنلاین و سیستمی و بدون امکان کنترل همه تراکنش‌ها در حجم وسیع تسویه می‌شود، سیستم خطرناکی است که باید اصلاح شود.

حسینی نژاد در پایان گفت: پیاده‌سازی این سه‌گام می‌تواند امکان تخلف و تقلب را به‌شدت کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، توجه به حوزه پرداخت الکترونیک، بانک‌داری دیجیتال، فناوری بلاک‌چین و مواردی از این قبیل در دنیای امروز بیش از پیش اهمیت یافته و بانک مرکزی نیز اخیرا توجه بیشتری به این موارد داشته است، در همین راستا، هشتمین همایش سالانه بانک‌داری الکترونیک و نظام‌های پرداخت نیز امسال با موضوع انقلاب بلاک چین در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: احراز هویت بانك مركزي بانكداري الكترونيكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۱۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، کریم میرزایی گفت: اکنون تنها بیماران قلبی و آنژیوگرافی برای درمان به مرکز استان اعزام می‌شوند که امیدواریم با راه اندازی مرکز آنژیوگرافی این مشکل نیز رفع شود که دستگاه آنژیوگرافی به همت یک خیر خریداری شده و با کامل شدن فضای فیزیکی مرکز، در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

او در ادامه با اشاره به هفته سلامت و برنامه‌های این شبکه به مناسبت هفته سلامت، افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در این هفته با شعاری جهانی «مردمی سازی سلامت» برنامه‌های متعددی اجرا کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر تأکید کرد: خدمات ارائه شده مراکز بهداشتی در دور افتاده‌ترین روستا‌ها از ابتدای تولد و طرح غربالگری رایگان دیابت و فشار خون از جمله خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان است.

میرزایی با تاکید بر اهمیت عدالت در سلامت گفت: خوشبختانه در تمامی حوزه‌های پزشکان متخصص، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی در سطح کشور به خودکفایی رسیدیم.

دیگر خبرها

  • الگری: به تمام اهداف خود نزدیک شده‌ایم و این یعنی فصل خوبی داشتیم
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • پورعلی‌گنجی رفتنی شد!
  • دلخوری مدافع محبوب پرسپولیس از درویش: جدا می‌شوم!
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • ببینید | ️جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد‌
  • فیلم/ قصه پُر غُصۀ بیماران برای پرداخت الکترونیکی
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند