Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور قصد دارد عملیات خود در شرق رود فرات در سوریه را تا چند روز دیگر آغاز کند.

اردوغان در یک کنفرانس خبری گفت که ترکیه مقدمات لازم برای این عملیات را فراهم کرده است تا «شرق فرات از [حضور]گروه تروریستی جدایی‌طلب [کُرد]آزاد شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«هیثم عفیسی» فرمانده گروه موسوم به «الجیش الوطنی» (ارتش ملی) وابسته به ترکیه نیز اظهاراتی را درباره ماهیت عملیات شرق فرات مطرح کرد.

عفیسی در گفتگو با پایگاه خبری معارض «عنب» گفت که «ما برای هر گونه عملیات نظامی در شرق فرات در نهایت آمادگی هستیم».

وی درباره نقطه آغاز عملیات مذکور گفت که این عملیات از شرق فرات و از شهر «تل ابیض» و مناطق اطراف آن آغاز خواهد شد.

در همین راستا، یک منبع از گروه تروریستی موسوم به «ارتش آزاد» از سفر سرکرده‌های وابسته به این گروه به ترکیه خبر داد.

این منبع به عنب گفت که این افراد از دو روز پیش برای برگزاری یک نشست که ماهیتش مشخص نیست، به ترکیه سفر کرده‌اند.

وی همچنین تأکید کرد که این افراد تا امروز به ریف حلب بازنگشته‌اند.

در میان این افراد برخی از سرکرده‌های گروه تروریستی «تجمع أحرار الشرقیة» از جمله «أبو حاتم شقرا» حضور دارند و ظاهرا برای برنامه‌های مربوط به این عملیات عازم ترکیه شده‌اند.

این درحالی است که رئیس‌جمهور ترکیه پیش از این نیز در آبان ماه گذشته از آغاز حمله به شرق فرات خبر داده و اعلام کرده بود که آمریکا توافق منبج را تبدیل به ابزاری برای تعلل آنکارا کرده که این مشکل نیز دیر یا زود حل و فصل خواهد شد و آنکارا دیگر به جای توقف در منبج، توجه و انرژی خود را به شرق فرات معطوف خواهد کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: اردوغان تل ابیض سوریه عملیات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در سوریه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در صحرای استان حمص منهدم کرد.

به گزارش مشرق، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه های تروریستی در منطقه استفاده می کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه درختان منطقه ۱۲ اصفهان
  • آغاز کوچاندن ساکنان شرق رفح از سوی رژیم صهیونیستی + فیلم
  • آغاز عملیات روکش و لکه‌گیری آسفالت معابر منطقه ۸ اصفهان
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت