Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، یک نهاد دیده بان حقوق بشر سازمان ملل از مقامات سعودی خواست بیش از 10 فعال حقوق بشری را که در عربستان دستگیر شده اند، آزاد کنند. این سازمان اعلام کرد برخی از بازداشت شدگان در جریان بازجویی، شکنجه شده یا مورد بدرفتاری قرار گرفته اند. این کمیته که متشکل از 10 کارشناس مستقل است، همچنین خواستار اطلاعاتی در این خصوص شد که آیا تحقیقی بی طرف در جریان است تا مشخص شود آیا «مقامات بلندپایه در شکنجه و اعدام جمال خاشقجی خلاف آیین دادرسی دست داشته اند» یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاشقجی، که روزنامه نگار سعودی و منتقد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بود، دوم ماه اکتبر داخل کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسید.
ریاض تاکید دارد ولیعهد سعودی دستور این جنایت را صادر نکرده است. کمیته سازمان ملل علیه شکنجه، در نامه ای به تاریخ روز سه شنبه که در اینترنت منتشر شده است، به «اتهامات جدی» استناد کرد دال بر این که شماری از فعالان از ماه مه سال 2018 بدون هیچ اتهامی در زندان دهبان نزدیک جده نگهداری می شوند.  زندانیان «در جریان بازجویی، شکنجه، آزار و اذیت جنسی و دیگر اشکال بدرفتاری» را تجربه کرده اند.
این کمیته خواستار آزادی این فعالان شد. این نهاد با اشاره به ماهیت جدی این پرونده ها، از عربستان خواست ظرف 90 روز اطلاعاتی ارائه کند و باید «در قانون و در عمل، مشروعیت دفاع از حقوق بشر و انتقاد مسالمت آمیز را بپذیرد». 
مقامات سعودی هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده اند. ریاض پیش از این استفاده از شکنجه را تکذیب و اعلام کرده این دستگیری ها بر مبنای تماس های مشکوک با عوامل خارجی و ارائه کمک مالی به «دشمنان در خارج» انجام شده است. در مورد خاشقجی، این کمیته این پرسش را مطرح کرد که آیا عربستان سعودی به کارشناسان بین المللی اجازه خواهد داد در تحقیقات مشارکت داشته باشند. 
این نهاد اعلام کرد عربستان موظف است «اطمینان حاصل کند، همه عوامل (قتل خاشقجی) تحت پیگرد قرار می گیرند و اطمینان حاصل کند که اقوام قربانی غرامت دریافت می کنند».

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مقامات سعودي عربستان خاشقجي وليعهد جنسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اقدام کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان، گفت: کمیته امداد نهاد پیشران در حوزه اشتغال در کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمدجواد ایروانی، شب گذشته در مراسم افتتاح زائرسرای شماره 2 کرامت ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد، گفت: کمیته امدادامام خمینی ره بدون شک یکی از بزرگترین نهادهای خیریه‌ مردمی در جهان است و وسعت و گستردگی خدمات، آن را از همه نهادهای دیگر متمایز می‌کند.

وی افزود: کمیته امداد نشان‌دهنده نیات خیر و ظرفیت‌های دولتی است که در جهت توانمندسازی محرومان بسیج شده است.

ایروانی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان، تاکید کرد: این روش‌ها و سازو کارها بسیار ارزشمند و باید الگوگیری شود.

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه گسترش عدالت، ذات جمهوری اسلامی است، افزود: ایجاد صندوق امداد ولایت با یک طهارت مالی بالا، تاسیس صندوق ضمانت اشتغال، جذب گروه‌های جهادی برای خدمت به محرومان و ایجاد راهبران شغلی از دستاوردهای بزرگ کمیته امداد است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد نزد مردم سرمایه اجتماعی بالایی دارد و یکی از نهادهای پیشران در اشتغال کشور، ایجاد کسب و کارهای کوچک و عرضه محصولات تولیدی و زنجیره‌سازی کسب و کارهای آنهاست.

ایروانی خاطر نشان کرد : امیدواریم با فراهم کردن زمینه اشتغال، چرخه فقر را در کشور بشکنیم و با کمک مردم، دولت و سایر نهادها، خدمات بیشتری به این جامعه صورت گیرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد