Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از عملیاتی شدن صدور ویزای بدون برچسب خبر داد و گفت: الصاق ویزا و روادید در گذرنامه برای گردشگران از این پس الزامی نیست.

به گزارش ایسنا - منطقه فارس، علی‌اصغر مونسان عصر چهارشنبه - ٢١ آذر - در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارش که در محل دائمی نمایشگاه‌های فارس در حال برگزاری است، گفت: گردشگری از نظر اقتصادی امروز یک صنعت با رشد رو بالا محسوب می‌شود که جایگاه خود را پیدا کرده و ابزاری فرهنگی اجتماعی برای دولتمردان در راستای گسترش دیپلماسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ظرفیت، جایگاه و پتانسیل‌های بالقوه فرهنگی، میراثی و طبیعی ایران در عرصه گردشگری جهان اشاره و اضافه کرد: توجه به صنعت گردشگری مهمترین راهکار برای دسترسی به توسعه پایدار است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه تا سال ٢٠٢٠ تعداد گردشگران دنیا به عدد یک میلیون و ٦٠٠ هزار نفر خواهد رسید، خاطرنشان کرد: این صنعت قابلیت ایجاد ٥٠ درصد اشتغال برای کشور را در روند توسعه دارد.

مونسان تاکید کرد: توجه به صنعت گردشگری، اصلی‌ترین راهکار برای برون‌رفت از اقتصاد متکی به نفت است.

وی با اشاره به چالش‌های فراروی حوزه کشاورزی و صنعت ایران به دلیل خشکسالی و تحریم‌ها، عنوان کرد: باید به دنیال ایجاد یک اقتصاد جدید باشیم که بتواند جای پای خود را در دنیا باز کند که این اقتصاد می‌تواند، اقتصاد صنایع دستی و گردشگری باشد.

معاون رئیس‌جمهور گفت: اقتصاد صنایع دستی و گردشگری علاوه بر ایجاد اشتغالزایی ارزان، توزیع عادلانه ثروت را با ایجاد کسب و کارهای کوچک در دورترین نقاط کشور به دنبال خواهد داشت.

مونسان با اشاره به اینکه ایران از نظر پتانسیل‌های بالقوه گردشگری جزو ١٠ کشور برتر جهان قرار دارد، گفت: باید از این ظرفیت در کنار تقویت زیرساخت‌های اقتصادی برای ایجاد نشاط و امید نیز استفاده کرد، زیرا گردشگری در کنار  پویایی اقتصادی کارکرد مهم دیگری از جمله ایجاد امید، نشاط و شادابی دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی به برنامه‌های این سازمان برای حرکت جدی در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های میراثی، فرهنگی و گردشگری کشور اشاره و خاطرنشان کرد: اقدمات زیاد و موثری انجام شده اما این با توجه به ظرفیت‌ها بسیار اندک است.

مونسان برگزاری نمایشگاه و رویدادها را از عوامل موثر در تقویت ساختارهای گردشگری دانست و گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از ٤٣ هزار میلیارد تومان در حوزه احداث هتل‌ها و مراکز اقامتی سرمایه‌گذاری شده که در طول تاریخ کشور بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: در کنار توجه جدی به تقویت زیرساخت‌ها، بحث تسهیل سفر و گردشگری را نیز دنبال کرده‌ایم و به دنبال لغو روادید میان ایران، عمان و ایران و چین هستیم.

معاون رئیس‌جمهور همچنین از اقدمات انجام شده در بحث تهیه بسته‌های سفر ارزان خبر داد و گفت: توجه به اقامتگاه‌های بوم‌گردی منجر به ایجاد سفر ارزان خواهد شد.

مونسان با بیان اینکه تقویم رویدادهای گردشگری و نمایشگاه‌ها وارد تقویم ثبت جهانی خواهد شد، از شیراز به عنوان شهری تاریخی با ظرفیت بسیار بالا در حوزه گردشگری یاد کرد و گفت: بیشترین سهم ثبت جهانی آثار تاریخی ایران مربوط به این کلانشهر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری علی اصغر مونسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ارائه ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در رویداد ایران اکسپو ٢٠٢۴ گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری از ابتدای دولت سیزدهم ۱۸ برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان میراث فرهنگی، علی اصغر شالبافیان امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ با حضور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد، از سالن فرش دست‌باف، صنایع‌دستی و گردشگری بازدید کرد و با اشاره به استقبال بیش از ۸۰ کشور و ٢ هزار تاجر و بازرگان خارجی از اکسپو ۲۰۲۴ ایران اظهار کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دو مأموریت در این نمایشگاه حضور دارد.

وی معرفی ظرفیت‌ها و محصولات گردشگری کشور را به‌عنوان مأموریت اصلی مطرح کرد و ادامه داد: متناسب با این مأموریت محتواهای مکتوب و ویدئویی متعدد و متنوعی تهیه شده است که علاوه بر پاویون وزارتخانه در نقاط مختلف نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: در ورودی سالن‌های نمایشگاه استندهایی همراه با کیو آر کد به ٨ زبان جانمایی شده است که برای بازدیدکنندگان امکان دسترسی کامل و متنوعی را به جاذبه‌ها و واقعیت‌های جامعه ایران فراهم می‌کند.

شالبافیان با بیان اینکه در تولید محتوای امسال تنها معرفی جاذبه‌های گردشگری مدنظر نبوده است، نشان دادن ویژگی‌های جامعه ایران و برقراری امنیت در پهنه کشور را در محتواهای عرضه شده حائز اهمیت عنوان کرد.

وی حضور فعالان گردشگری و صنایع‌دستی را به‌منظور تعامل با تجار سایر کشورها دومین مأموریت وزارتخانه عنوان کرد و افزود: دو سالن برای عرضه و ارائه محصولات صنایع‌دستی در اختیار فعالان این حوزه قرار گرفته است و در حوزه گردشگری نیز برخی دفاتر خدمات مسافرتی برای تسهیل سفر تجار و ارائه بسته‌های سفر آتی در نمایشگاه حضور دارند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی برگزاری این نمایشگاه را با توجه به وقایع اخیر کشور حائز اهمیت دانست و از آن به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی اکسپو امسال نام برد و ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه نشانگر امنیت موجود در کشور است که این واقعیت تصویری می‌تواند توسط تجار و بازرگانان به دنیا مخابره شود و اندک تردیدهای به وجود آمده به دلیل شرایط اخیر را خنثی کند.

شالبافیان در توضیح ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه گفت: یکی از محورهای فعالیت بازرگانان و تجار می‌تواند سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های گردشگری باشد که به این منظور ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری که فعالیت‌های اداری و مجوزهای آنها اخذ شده آماده شده است.

معاون گردشگری ادامه داد: همچنین از ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری آماده شده ۱۶۰ پروژه دارای حجم سرمایه‌گذاری بالای چهار میلیون دلار هستند.

وی با بیان اینکه رویدادهای مانند اکسپو می‌تواند به جذب سرمایه‌گذاری خارجی کمک کند، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم حجم سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری رشد ۱۸ برابری داشته و تا پایان سال ۱۴۰۲ به رقم ۲۵۶ میلیون دلار رسیده است.

کد خبر 748573

دیگر خبرها

  • ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • سالی خاص در تاریخ زمین؛ این کوه باعث شد تابستان از تقویم حذف شود +تصویر
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد