Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- استاندار چهارمحال و بختياري گفت: 740 ميليارد ريال تسهيلات براي بازآفريني شهري در اين استان اختصاص داده شد.

به گزارش ايرنا، اقبال عباسي شامگاه چهارشنبه در ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: از اين مبلغ 370 ميليارد ريال سهم بانک هاي عامل و 370 ميليارد ريال سهم ستاد بازآفريني شهري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اين مبلغ براي ساخت يکهزار و 851 واحد مسکوني در محلات و سکونتگاه هاي غيررسمي و بافت فرسوده چهارمحال و بختياري اختصاص داده شد.
عباسي تصريح کرد: در اين طرح به هر متقاضي واجد شرايط 400 ميليون ريال تسهيلات با نرخ کارمزد 4 درصد و 600 ميليون ريال وام با سود 18 درصد پرداخت مي شود.
وي يادآور شد: پرهيز از موازي کاري دستگاه هاي اجرايي در طرح بازسازي واحدهاي مسکوني محلات و سکونتگاه هاي غيررسمي چهارمحال و بختياري مورد توجه مسئولان است.
استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: ساماندهي مناطق داراي ساخت و سازهاي نادرست و غيراستاندارد، بازگشايي معابر، پيش بيني فضاي فرهنگي و ورزشي و ايجاد اشتغال در بخش مسکن از دستاوردهاي اجراي طرح بازآفريني شهري است.
وي، مشارکت شهرداري ها، اداره کل راه و شهرسازي و اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري در اجراي اين طرح تاثيرگذار دانست.
عباسي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود به سرپرست جديد ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري توصيه کرد: اطلاع رساني از ظرفيت هاي گردشگري اين استان اجرايي شود.
وي افزود: معرفي مناطق بکر و دست نخورده گردشگري چهارمحال و بختياري بايد به صورت اولويت دار از سوي مدير جديد ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان در دستور کار قرار گيرد.
استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: جذب به موقع اعتبارات مربوط به فصل گردشگري و تامين زيرساخت هاي مورد نياز اين حوزه از سوي دستگاه هاي اجرايي مرتبط از ديگر الزامات حوزه گردشگري استان است.
وي يادآور شد: هدايت و حمايت به موقع سرمايه گذاران داخلي و خارجي دولتي و خصوصي حوزه گردشگري چهارمحال و بختياري مورد توجه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قرار گيرد.
عباسي همچنين اظهار داشت: سال گذشته با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي پروژه راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز بررسي و اهميت اجراي آن تشريح شد و قرار شد تا براي اجراي اين پروژه 10 هزار ميليارد ريال اعتبار هزينه شود که اين هزينه ها با توجه به فضاي اقتصادي و نوسانات بازار ارز به طور يقين دو سه برابر شده است.
وي همچنين با انتقاد از نحوه اطلاع رساني صدا و سيماي مرکز چهارمحال و بختياري در خصوص ستاد اقتصاد مقاومتي افزود: استفاده از کميته فرهنگي و گفتمان رسانه اي براي رسيدن به برخي اهداف ستاد اقتصاد مقاومتي استان ، علاوه بر رسانه ملي بايد به خبرگزاري ها، رسانه هاي جمعي و فضاي مجازي سپرده شود.
به گزارش ايرنا، تشکيل و فعاليت کميته فرهنگي و گفتمان رسانه اي يکي از مهمترين برنامه هاي ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي چهارمحال و بختياري است.
ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در سطح ملي به رياست معاون اول رئيس جمهوري و در استان ها به رياست استانداران فعاليت مي کند.
7362/2097
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مسلم سیدالحسینی ظهر پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر افزود: سند توانمندسازی برنامه ملی بازآفرینی در صورت تصویب در هیأت وزیران بزودی در کشور اجرایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:: مبنا و محور این برنامه بر پایه مشارکت مردمی است، و بر مبنای این برنامه یک مدیریت یکپارچه در کشور ایجاد می‌شود که کار در رأس آن در کشور رئیس جمهور، در استان‌ها استانداران و در شهرستان‌ها فرمانداران با دبیری شهرداران انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این برنامه با مشارکت مردم و افزایش روحیه شورایی، شهرهای ایران در همه زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی بافت‌های تاریخی توسط خود مردم و با مشارکت واقعی مردمی رشد پیدا می‌کنند.

مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه در این برنامه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر، دولت و مردم سه رکن اصلی اجرایی هستند، افزود: توسعه شهری به جای کارشناسی و تخصصی بر مبنای توافقی است که میان مردم و موردقبول و توافق نهایی مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی بوشهر به‌عنوان نماد معماری کشور شناخته می‌شود، اظهار کرد: این نماد معماری نشان می‌دهد که آنچه موجب توفیق شهر بوده همان مشارکت مردم بوده است و تجربه تاریخی نشان می‌دهد که هیچگاه طرح‌های توسعه شهری از بالا به پایین موفقیتی نداشته است.

کد خبر 6088642

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • میدان داری میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری