Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا - «محمد جواد ظريف» وزير امور خارجه ايران بامداد پنجشنبه در پاسخ به اظهارات همتاي آمريکايي خود در نشست شوراي امنيت سازمان ملل متحد، در صفحه توئيتر خود نوشت: سخنان او نشان داد که منبع استناد آمريکا و شرکايش، قطعنامه لغوشده 1929 است.

به گزارش ايرنا، ظريف نوشت: در جديدترين شيوه تمسخر شوراي امنيت، پمپئو درخصوص نقض قطعنامه 2231 گزافه گويي کرد و سپس نقشه راهي براي نقض بيشتر اين قطعنامه ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: او آمريکاي منزوي را به نخستين عضو دائمي شوراي امنيت بدل کرد که کشورها را به علت پايبندي به قطعنامه‌ها، ملامت مي‌کنند.
اشاره ظريف به سخنان روز چهارشنبه وزير خارجه آمريکا در نشست شوراي امنيت است که با ادعاي نقض قطعنامه‌ 2231 اين شورا از سوي تهران، خواستار تحريم ايران شده بود.
پمپئو که دولتش با خروج از برجام، به جامعه جهاني و قواعد بين‌المللي دهن‌کجي کرده است، روز چهارشنبه بار ديگر اتهام‌هاي بي‌اساسي را مطرح کرد و با بکارگيري سياست ارعاب، تلاش کرد تا همراهي ديگر کشورها عليه ايران را جلب کند.
قطعنامه 2231 سال 2015 پيرو برجام به تصويب رسيد و همه‌ي قطعنامه‌هاي قبلي از جمله قطعنامه 1929 (مصوب سال 2010) را لغو کرد.
شوراي امنيت در قطعنامه لغو شده 1929 ايران را از هرگونه فعاليت مرتبط با موشک‌هاي بالستيک منع کرده بود.
اين در شرايطي است که متن قطعنامه 2231 هيچ‌گونه الزام حقوقي درخصوص مسئله آزمايش‌هاي موشکي ندارد.
ايران بارها گفته است که برنامه دفاع موشکي مشروع خود را قابل مذاکره نمي‌داند.
در همين ارتباط «بهرام قاسمي» سخنگوي وزارت امور خارجه ايران نيز هفته گذشته گفته بود: بحث مسائل موشکي ايران کاملا روشن است و بخشي از سياست دفاعي ايران تلقي مي‌شود که حالت بازدارنده دارد و ديگران نمي‌توانند در اين خصوص براي ايران توصيه اي داشته باشند و ما را از داشتن امکانات دفاعي نهي کنند.
شبس ** 9386 **1859
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد

یک حساب توئیتری امنیت دولتی آمریکا که به زبان فارسی منتشر می شود از تعیین جایزه 10 میلیون دلاری برای اطلاعاتی در مورد 3  مرد ایرانی به عنوان هکر خبر داد.   به گزارش یورو نیوز؛ برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر.ک»، «ک.ب .س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.   به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد