Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@22:28:47 GMT

با این شربت چربی های شکم و پهلو را آب کنید

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۷۲۵۸

 شربت رزماری (رزماری+چای سبز+گل محمدی+ دارچین) حاوی ویتامین های A، B، C، E، K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، اسیدفولیک، منیزیم، منگنز، فسفر، آهن، فیبر، فولاد، روی (زینک)، مس، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز، فلاونوئید، کاتچین، پلی فنول، کافئین، زاگزانتین، رزمارینیک اسید، کافئیک اسید، کارنوزول و غیره است.

برای بررسی خواص شربت رزماری و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین خواص شربت رزماری

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص شربت رزماری گفت: مهمترین خاصیت این شربت چربی سوزی و کاهش اشتها است، لذا باعث لاغری و تناسب اندام شده و چربی‌های شکم و پهلو را آب می کند.

وی افزود: شربت رزماری به علت دارا بودن ویتامین های A، E، C، فلاونوئیدها و پلی فنول، خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از آن در برابر انواع بیماری‌ها از جمله سرطان‌ها می شود.

عظمایی بیان کرد: این شربت سیستم عصبی را تقویت کرده، حافظه را بهبود می‌بخشد و از آلزایمر و زوال عقل پیشگیری می‌کند. همچنین باعث بهبود استرس و اضطراب شده و آرامبخش مغز و اعصاب است‌.

این پژوهشگر و محقق طب سنتی اظهار کرد: شربت رزماری به علت دارا بودن ویتامین B12، آهن و اسید فولیک، موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم خونی می‌شود، لذا برای افراد مبتلا به کم خونی، زنان باردار و جنین مفید است.

وی افزود: مصرف این شربت تاثیر چشمگیری در رفع مشکلات تنفسی در بیماری‌هایی چون سرماخوردگی، آنفولانزا و آسم دارد.

عظمایی بیان کرد: شربت رزماری عفونت‌های بدن از جمله عفونت‌های معده، مجاری ادرار و عفونت در زنان را برطرف می‌کند.

وی افزود: مصرف این شربت در تقویت دستگاه گوارش، رفع دردهای معده، نفخ، التهابات کبد، درمان کبد چرب و دفع سمومات از کبد، کلیه و مجاری ادراری موثر است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: خواص دیگر این شربت شامل رفع بوی بد دهان، تقویت بینایی، رفع دردهای مفصلی، کمردرد، آرتروز و رماتیسم است.

وی اظهار کرد: مصرف شربت رزماری باعث کاهش غلظت خون شده، همچنین رقیق کننده و تصفیه کننده خون است.

عظمایی بیان کرد: کاهش هورمون کورتیزول و بهبود افسردگی خاصیت دیگر شربت رزماری بوده، همچنین در درمان سردردها مخصوصا سردردهای میگرنی بسیار مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: یکی دیگر از خواص بی نظیر این شربت، کنترل قند، فشار و چربی خون است.

میزان مصرف شربت رزماری

وی اظهار کرد: از این شربت می توان روزانه 4 لیوان و در وعده های صبح، ظهر، عصر و شب میل کرد.

مواد لازم شربت رزماری (2 لیتر)

-عسل نیم کیلو

-دارچین 10 گرم

-چای سبز 25 گرم

-آب معدنی 2 لیتر

-گل محمدی 15 گرم

-گیاه خشک رزماری 65 گرم

 

طرز تهیه شربت رزماری

-گیاه خشک رزماری، چای سبز، گل محمدی و دارچین را نیم کوب کرده، داخل آب می ریزیم و اجازه می دهیم 4 تا 5 ساعت بماند.

-مواد را به مدت 10 دقیقه با حرارت ملایم می جوشانیم.

-پس از متعادل شدن حرارت تا دمای 50 درجه سانتی گراد به آن عسل را اضافه کرده و هم می زنیم تا قوام بیاید، سپس در ظرف شیشه‌ای می ریزیم‌.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ویتامین قند طب سنتی طب لاغری سیستم ایمنی بدن آلزایمر استرس مغز زنان مشکلات درمان افسردگی چای گل محمدی زنان سیستم ایمنی بدن طب سنتی گل محمدی مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر «راسل کامهی»، پزشک ورزشی مراقبت‌های اولیه در مؤسسه ارتوپدی اسمیت تاون نیویورک، می‌گوید: «وزنه زدن، گروه‌های عضلانی بزرگ شما را فعال می‌کند و اگر به درستی انجام شود، می‌تواند کالری بیشتری نسبت به تمرینات کاردیو حالت ثابت بسوزاند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «با این حال، وزنه زدن به تنهایی کلید کاهش وزن نیست. حداقل ۸۰ درصد کاهش وزن از طریق تغذیه انجام می‌شود.»

کامهی می‌گوید: «فردی که وزنه می‌زند تا توده عضلانی به دست آورد باید از رژیم غذایی پر پروتئین استفاده کند. هدف باید ۱ گرم پروتئین به ازای هر نیم کیلو از وزن بدن باشد.»

وی گفت: «افرادی که از قبل تناسب اندام دارند و سعی می‌کنند عضله به دست آورند، ممکن است وزن کم نکنند، اما افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، وزن کم می‌کنند.»

بررسی اخیر نشان داد که تمرینات مقاومتی درصد چربی بدن، توده چربی بدن و چربی احشایی را در بزرگسالان سالم کاهش می‌دهد.

اما طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، فعالیت بدنی منظم و تغذیه سالم هر دو برای کاهش وزن مهم هستند.

به گفته محققان، عضله سازی برای سوزاندن کالری بیشتر مهم است، زیرا عضله بیش از دو برابر چربی کالری می‌سوزاند. طبق گفته کلینیک مایو، در میان فواید بسیار وزنه زدن، این است که این ورزش باعث افزایش متابولیسم می‌شود.

همچنین به بهبود سطح تستوسترون در مردان کمک می‌کند و برای حفظ تراکم استخوان در زنان بسیار مهم است.

بر اساس مطالعه اخیر، وزنه برداری همچنین با کاهش قابل توجه احتمال مرگ زودهنگام افراد، به ویژه زمانی که با ورزش‌های هوازی همراه باشد، مرتبط است.

محققان توصیه می‌کنند که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی در هفته به علاوه دو جلسه تمرین قدرتی داشته باشید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • این اسید لاغرتان می‌کند