Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@17:53:04 GMT

افزایش ۱۳ درصدی صادرات در ۸ ماهه نخست امسال

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۷۴۷۳

افزایش ۱۳ درصدی صادرات در ۸ ماهه نخست امسال

موفق با بیان اینکه در ۸ ماهه امسال بیش از ۳۱ میلیارد دلار حجم صادرات به خارج کشور بوده که نسبت به مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش یافته است، گفت: این افزایش به رغم همه مشکلات صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ایرج موفق» شامگاه (21 آذر) در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده خراسان جنوبی با بیان اینکه تلاش صادرکنندگان باعث شده تا رونق تجارت را در خراسان جنوبی شاهد باشیم، افزود: باید دست به دست هم دهیم تا موانع پیش روی تولیدکنندگان و صنعتگران را برداریم تا مسیر خود را بهتر طی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال بیش از 31 میلیارد دلار حجم صادرات به خارج کشور بوده که نسبت به مشابه سال قبل 13درصد افزایش دارد، گفت: این افزایش به رغم همه مشکلات صورت گرفته است.

 

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه موضوع راه اندازی مجدد دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی را پیگیری می کنیم، اظهارداشت: بیش از 30 درصد کالاهای کشور از طریق خراسان جنوبی به افغانستان صادر می شود.

 

موفق با بیان اینکه بازارچه های خراسان جنوبی هر چهار مورد باید فعال شود، افزود: جلسه ای را با رئیس سازمان توسعه تجارت ایران برای بررسی مشکلات حوزه تجارت خراسان جنوبی با حضور مسئولان استانی در تهران برگزار خواهیم کرد.

 

«مرتضی صفدری زاده» مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به عنوان موتور محرکه اقتصادی استان در حال فعالیت است، افزود: در این منطقه 40 بنگاه اقتصادی فعال است.

 

وی با تاکید بر اینکه ماهیرود در افزایش صادرات محصولات تولیدی استان نقش خود را به خوبی ایفا کرده است، افزود: باید با همدلی و هم افزایی شاهد توسعه بهتر استان باشیم.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آمارهای ایجاد اشتغال در استان دلگرم کننده است، افزود: روند توسعه اقتصادی استان شکل گرفته و به سرعت پیش می رود.

 

صفدری زاده افزود: مرز ماهیرود خراسان جنوبی یک منطقه استراتژیک است که با این امکانات موجود ظرفیت 24 ساعته شدن را دارد که چنانچه این مهم محقق شود بیش از 2 هزار کامیون در شبانه روز از مرز عبور خواهند کرد که با گمرک شهید رجایی برابر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه می توان خیلی از کالاها را از افغانستان به ایران وارد کرد و در اینجا با انجام پردازش روی کالاها، آنها را به دیگر کشورها صادر کرد، اظهارداشت: طرح این موضوع آماده است و در صورت اجرایی شدن می توان اشتغال خوبی ایجاد کرد.

 

«مشیرالحق عابدی» معاون امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی هم در این مراسم با بیان اینکه بخشنامه های حوزه صادرات و تولید برای همه استان‌ها نباید یکی باشد، گفت: چنانچه صادرات و واردات برابر باشد، تداوم صادرات را خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه خواسته استانداری هم است، گفت: در حال حاضر دفتر وزارت امور خارجه مشهد امورات خراسان جنوبی را هم انجام می دهد.

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي شیراز کرمان استان بوشهر خراسان جنوبی معاون اول رئیس جمهور بندرعباس دفاع مقدس تودیع و معارفه افزایش ۱۳ درصدی صادرات مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت بازارچه ماهیرود خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس گفت: در فروردین ماه، ۳۰ هزار تن کالا به ارزش هفت میلیون و ۷۷۳ هزار دلار از طریق گمرک مرزی سرخس به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۷ درصد و از نظر ارزش ۳۷ درصد افزایش یافته است.   علی‌اکبر کیانی علی آباد افزود: عمده کالا‌های صادراتی مصالح ساختمانی، موادغذایی و محصولات پتروشیمی بوده است.   وی ادامه داد: همچنین ترانزیت ورودی از کشور‌های روسیه و آسیای میانه (ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان) به مقاصد هند، چین، پاکستان، امارات با وزن ۸۴ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶۰ درصد افزایش یافته است.   به گفته او، عمده کالا‌های ترانزیتی حبوبات، گوگرد، مشتقات سوختی بوده که از طریق حمل ریلی و جاده‌ای مبادله شده است.   کیانی اعلام کرد: درمجموع ۱۸۰ هزار تن انواع کالا‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی در فروردین امسال ازگمرک سرخس مبادله شده است.   بزرگترین گمرک و مرز ریلی خاورمیانه با حجم ۸۰ درصد از کل مبادلات و تبادلات کشور، در سرخس واقع شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل