Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@09:14:28 GMT

منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد مستقل عمل کند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۷۵۹۰

منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد مستقل عمل کند

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: منابع طبیعی برای حفظ اراضی ملی، جنگل و مرتع استان بدون ملاک عمل قرار دادن گزارش‌های شکایت‌آمیز، مستقل عمل کند. ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، آیت‌الله سید شرف الدین ملک‌حسینی در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: راز ماندگاری منابع طبیعی و محیط زیست این استان حفاظت و دغدغه مندی حاکمان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در صورت نبود حساسیت نسبت به منابع طبیعی و محیط زیست توسط مسئولان به طور حتم هم اکنون دیگری خبری از جنگل و اراضی ملی نبود، عنوان کرد: حاکمان در گذشته معنای انفال را می‌فهمیدند اما به نوعی مدیریت می‌کردند که مردم احساس مالکیت بر این منابع و محیط اطراف خود داشتند و رمز، حفظ منابع ملی در گذشته این بوده است.

آیت‌الله ملک‌حسینی ادامه داد: الان این تفکر نیست و من در جلسه‌ای به خانم ابتکار گفتم که اگر در گذشته می‌رفتند یک شکار می‌کردند و بر می‌گشتند تا چند مدت از این شکار ارتزاق هم می‌کردند اما اکنون می‌روند و هفت شکار می‌زنند و یکی از لاشه‌ها را می‌آورند و می‌گویند، مال ما که نیست مال محیط زیست است.

وی گفت: وقتی مردم درخت را حفظ می‌کنند که احساس مالکیت کنند و من امروز به این واقعیت رسیدم که شما دارید به این سمت حرکت می‌کنید.

خرید و فروش طرح‌های منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری امکان‌پذیر نیستبیرجند| مبارزه با آفات منابع طبیعی نیازمند مشارکت همگانی است426 طرح  منابع طبیعی و آبخیزداری در استان سمنان اجرا می‌شود

ملک حسینی با تقدیر از این نگاه مدیریت منابع طبیعی، تأکید کرد: وقتی شما گزارش می‌دادید که با کاشت گیاهان دارویی و آنغوزه مردم صاحب درآمد شدند و عرصه‌های منابع ملی را حفظ می‌کنند، چنان ذوقی در چهره شما دیدم که این نشان از بلوغ این مدیریت برای تقویت احساس مالکیت مردم بر منابع ملی است و این اتفاق مبارکی است که افتاده است و امیدوارم که مستمر باشد.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری افزود: نکته دیگری که حفظ منابع طبیعی باید به آن توجه کنید، این است که گزارشات شکایت‌آمیز نباید ملاک عمل شما باشد بلکه باید مستقل عمل کنید.

آیت‌اله ملک‌حسینی با تأکید بر اهمیت منابع ملی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه در بحث معارضات، به فکر راه‌حلی باشید که این معضل سد راه توسعه نشود و این باب نشود؛ شما به هر اعتراضی اعتنا نکنید تا مانع توسعه نشود.

وی تأکید کرد: در حوزه اشتغال من می‌بینم که کارهای خوبی انجام شده و نظام برای ایجاد یک شغل هزینه کرده است و انتظار من این است که ساز و کاری طراحی کنید که معلوم شود شما در منابع طبیعی چه هزینه‌ای برای اشتغال افراد می‌کنید، و چه کسانی صاحب کار شدند که در لیست بیکاران نباشند؛ اگر لازم باشد پیشنهاد اصلاح قوانین را ارائه کنید.

انتهای پیام/ن

R41452/P1361/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت گفت: در شورای معاونان وزارت جهاد کشاورزی به ریاست، وزیر جهاد عملکرد استان‌ها در شاخص مهم جوجه‌ریزی به صورت رسمی اعلام شد که استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است. رضا بهنام‌پور افزود: از مردادماه سال قبل تاکنون وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد. بهنام‌پور ادامه داد: در سال‌های قبل، کمبود و حتی نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحد‌های راکد، احداث چندین واحد تولیدی جدید و اجرای دقیق برنامه های جوجه‌ریزی و همچنین مجاهدت کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده به طوری که در یک سال اخیر به ویژه در ۶ ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار شده است. وی با قدردانی از همه تولیدکنندگان و فعالان صنعت مرغ تاکید کرد: همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیون و ۳۱۸ هزار قطعه در مرغداری‌های این استان جوجه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده