Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:46:55 GMT

ایلام دومین استان پربارش کشور در پاییز 97

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۷۷۹۵

ایلام دومین استان پربارش کشور در پاییز 97

ایلام - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: بارندگی های پاییزی در این استان بسیار مطلوب بود که باعث شد بعد از استان گیلان در رتبه دوم پربارش ترین استان کشور قرار گیرد.

احسان احمدنژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 338 میلیمتر نزولات جوی به طور میانگین از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون در نقاط مختلف استان ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سال گذشته مجموع بارش ها 59 میلیمتر در استان ایلام بود، افزود: میزان بارش باران در سال جاری نسبت پارسال 463 درصد افزایش دارد.
احمدنژاد یادآور شد: میزان بارش ها در مقایسه با میانگین بلندمدت که در فصل پاییز 227 میلیمتر بوده 204 درصد افزایش دریافت نزولات جوی در استان ایلام را نشان می دهد.
وی تاکید کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیشتر بارش باران در ارکواز ملکشاهی با 476 میلی متر و کمترین بارش نیز در دهلران با 240 میلی متر بارندگی ثبت شده و ایلام نیز 397 میلی متر بارندگی داشته است.
به گزارش ایرنا، بر اساس مطالعه نقشه های هواشناسی و مطالعات جوی استان ایلام در پاییز امسال از میزان بارش های مطلوبی برخوردار بود که باتوجه به میزان بارش های متوالی از مهر امسال تاکنون می توان گفت که این پیش بینی هواشناسی محقق شد.
اما مطالعه نقشه های جوی در زمستان امسال بیانگر این موضوع است که برخلاف پاییز وضعیت بارش ها در فصل زمستان چندان مطلوب نیست و بارش در حد نرمال یا کمتر از نرمال خواهد بود.
7172/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي وضعيت جوي بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۷۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در ایلام

دریافت 13 MB کد خبر 6095424

دیگر خبرها

  • به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود
  • فوران چشمه فصلی سراب کلان بعد از بارش ‌های اخیر + فیلم
  • نیمی‌از کم بارشی‌های اخیر کشور با بارش‌های امسال جبران شد
  • بیدروبه، دزفولو حسینیه پربارش‌ترین تقاط خوزستان
  • نیمی‌از کم‌ بارشی‌های اخیر کشور با بارش‌های امسال جبران شد
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • نصف کم‌بارشی‌های کشور با بارش های امسال جبران شد
  • صفی آباد دزفول و حسینیه اندیمشک پربارش‌ترین نقاط خوزستان
  • آخرین ‌وضعیت بارش ها در استان ایلام
  • بارش باران در ایلام