Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 446 عملیات توسط نیروهای عملیاتی این جمعیت در استان انجام شده و در مجموع 404 نفر نیز در حوادث مختلف نجات یافتند.

محمدباقر محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد نجات یافته، 277 نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند و 127 نفر نیز به صورت سرپایی معالجه شدند ضمن اینکه 322 نفر از نجات یافتگان مربوط به حوادث جاده ای بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: از این 446 عملیات امداد و نجات، 352 مورد مربوط به حوادث جاده ای، 14 مورد آتش سوزی جنگل و مرتع، سه مورد برف و کولاک، 35 مورد خدمات حضوری، 2 مورد مناسبتی، دریایی و ساحلی نیز سه مورد، هفت مورد سیل و آبگرفتگی، حوادث شهری (کارگاهی، صنعتی و انتقال مادر باردار) 12 مورد و حوادث کوهستان نیز 17 مورد بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان آمار کل آسیب دیده ها در این حوادث را 2 هزار و 418 نفر اعلام کرد و یادآور شد: آمار حادثه دیدگان در برف و کولاک 700 نفر، حوادث جاده ای یک هزار و 308 نفر، آتش سوزی جنگل و مرتع 20 نفر، سیل و آبگرفتگی 199، کوهستان 92، خدمات حضوری 56 نفر، حوادث شهری 18، مناسبتی 24 و دریایی ساحلی یک نفر بود.
وی با بیان اینکه نیروهای امداد و نجات طی سال جاری، 85 نفر نیازمند کمک را در پایگاه های امدادی اسکان دادند، افزود: تعداد تیم های عملیاتی 519 مورد، نیروهای عملیاتی یک هزار و 585 نفر و تعداد آمبولانس های اعزامی نیز 406 دستگاه بوده است.
به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای 11 پایگاه امداد جاده ای، 100 تیم امدادی، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
7355/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر امداد و نجات عمليات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی گفت: ۸ جوان گرفتار در سیلاب رودخانه فصلی شهرستان قاینات توسط تیم‌های هلال احمر استان نجات یافتند.

محمدعلی کاوسی، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت به رسانه‌ها گفت: سه تیم هلال احمر برای نجات هشت جوان گرفتار شده در رودخانه فصلی روستای علی آباد موسویه بخش سده شهرستان قاینات اعزام شدند.

وی بیان کرد: علاوه بر تیم‌های امداد و نجات شهرستان، یک تیم واکنش سریع از استان نیز در محل حضور یافت و افراد گرفتار در سیلاب پس از تلاش سه ساعته نجات یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: همچنین در این عملیات امداد و نجات از خودرو یونیماک و آگو (خودرو آبی و خاکی) برای امدادرسانی استفاده شد.

وی یادآور شد: مردم با توجه به شدت بارندگی‌ها و مسدود شدن راه‌ها از سفرهای غیر ضروری و به دلیل طغیان رودخانه‌های فصلی از حضور و تردد در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

استاندار خراسان جنوبی نیز در تماس تلفنی با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، از امدادگران برای نجات این افراد قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری
  • تا پای جان برای دختر ایران
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن نجات یافتند
  • ۴ کوهنورد گمشده درارتفاعات بام ایران، تلفنی نجات یافتند
  • تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر در نجات خودروها از سیلاب تسوج
  • ۸جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی گذاشت
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی