Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر پیروزی طرح مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیلی گفت: جمهوری اسلامی ایران به ملت و مقاومت فلسطین کمک می‌کند. ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ بین الملل آسیای غربی دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "الغد" از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا فورا به ناکامی و شکست طرح سازش اسلو اذعان کرده و به نیازهای طرح ملی فلسطین پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کرانه باختری تحت اشغال اسرائیل است و نوار غزه از محاصره رنج می برد و جدایی اجتماعی و اقتصادی و جغرافیایی بین آنها ایجاد شده است. اولین راه آشتی در اذعان جنبش فتح به شکست طرح اسلو است.

النخاله گفت: تشکیلات خودگردان می خواهند که سلاح مقاومت در کنترل این تشکیلات باشد اما مقاومت درخصوص سلاح خود حد و مرزهایی دارد. مقاومت نمی تواند دیدگاه و معیارهای تحمیلی تشکیلات خودگردان را بپذیرد. این تشکیلات و جنبش فتح باید مواضع خود را تغییر داده و به شکست طرح سازش با اسرائیل اذعان کند. این مسیر شکست خورده به بن بست رسیده است.

وی تصریح کرد: وضعیت امنیتی در کرانه باختری امروز بزرگترین گواه شکست طرح سازش است.

النخاله تصریح کرد: اشغالگران اسرائیلی با مصر و اردن به توافق سازش رسیدند و اکنون در حال نفوذ در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و عادی سازی روابط با آنها هستند. ما نباید تسلیم شویم و تنها گزینه ما پایداری و مقاومت در برابر طرح صهیونیستی است و همه نشانه ها حکایت از آن دارد که طرح مقاومت پیروز خواهد شد.

وی افزود: انقلاب فلسطین از زمان آغاز خود با بسیاری از کشورهای جهان از جمله اتحاد شوروی روابط داشت و ملت های عرب از عدالت مسئله فلسطین حمایت کردند و ما از هر طرفی در جهان که هرگونه کمکی به ملت فلسطین ارایه می کند، استقبال می کنیم و ایران یکی از این کشورها است هک به ملت و مقاومت فلسطین کمک می کند.

گزارش: جرقه اولین انتفاضه ملت فلسطین از چه‌زمانی زده شد؟برغوثی: کرانه باختری در حال و هوای انتفاضه به سر می‌برد

 

النخاله بر نبود آتش بس با اشغالگران اسرائیلی تاکید کرد و گفت: آنچه مطرح است، آرام کردن اوضاع می باشد زیرا بین دو واژه آتش بس و آرام کردن اوضاع تفاوت وجود دارد. آتش بس به منزله تعهد طرف فلسطینی و اسرائیلی به یک آرامش طولانی مدت است اما آرام کردن اوضاع همان چیزی است که در نتیجه تجاوزگری 2014 میلادی به غزه برقرار شد و برای مقاومت الزام آور نیست که آتش بس برقرار کند. مقاومت می تواند ابتکار عمل را در دست بگیرد و مقاومت مسلحانه می تواند در برابر هرگونه اقدام اسرائیل، وارد عمل شود.ما در وضعیت درگیری مداوم هستیم و هر ساعت و هرلحظه باید پیش بینی اتفاقی را در غزه داشت.

وی تاکید: مقاومت در سایه آرامش اوضاع به طور مداوم وضعیت و توان خود را تقویت کرد و در هرگونه نبرد آتی –آنطور که در حوادث اخیر اتفاق افتاد- تغییرات میدانی و تاثیرگذاری قدرت مقاومت را به همراه خواهد داشت و به طور قطع، مقاومت اسرائیل را شوکه خواهد کرد. 

انتهای پیام/

R7969/P36446/S8,90,95/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "فلسطین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فلسطین اخبار فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در فلسطین اشغالی

به نقل از رسانه جنگ گروه‌های مقاومت اسلامی عراق، در این بیانیه تأکید شده است:برپایه ادامه رویکرد ما در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی، یاری ساکنان غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی، این موضع توسط مجاهدان مقاومت اسلامی عراق مورد هدف قرار گرفت.

مقاومت اسلامی عراق پنجشنبه شب نیز دو بیانیه دیگر را منتشر کردند که در یک عملیات دو هدف حیاتی در تل آویو را هدف قرار دادند که برخی منابع اعلام کردند که یکی از آن اهداف را مرکز «گلیوت» وابسته به موساد بوده است.

در حمله دیگر نیز مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که یک هدف حیاتی را در بئر السبع در جنوب سرزمین‌های اشغالی هدف حمله موشک کروز پیشرفته الارقب قرار داده که موشک به صورت مستقیم به هدف برخورد کرده است.

براساس اینفوگرافی که به تازگی رسانه جنگ نیرو‌های مقاومت منتشر کرده‌اند، مقاومت اسلامی عراق در ۲۰۰ روزه گذشته که از طوفان الاقصی می‌گذرد، به ترتیب ۲۴۳ عملیات حمله به ۹۰ هدف در خاک عراق، ۶۵ حمله به اهداف در اراضی اشغالی و ۸۸ حمله به هدف در سوریه انجام داده است.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • جهاد اسلامی: شاهد ساعات حساس و تعیین‌کننده در جریان مذاکرات با اشغالگران هستیم
  • جهاد اسلامی: مذاکرات ساعت‌های سرنوشت‌سازی را طی می‌کند
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا
  • مقاومت اسلامی عراق بندر حیفا در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد
  • مقاومت بحرین از حمله دوم به بندر ایلات اشغالی خبر داد
  • دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به اسرائیل
  • سومین حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در فلسطین اشغالی
  • مقاومت اسلامی عراق بحر المیت در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد