Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-04-26@23:58:24 GMT

جزییات افزایش ۲۲ درصد ارزش سبد سهام کروی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۸۶۴۸

جزییات افزایش ۲۲ درصد ارزش سبد سهام کروی

شرکت توسعه معادن روی ایران به عنوان یک شرکت سرمایه گذار در بازار سهام فعال است. ۷۰ درصد از سرمایه گذاری ­های شرکت در گروه فلزات اساسی می ­باشد. گروه فلزات اساسی در سال ۹۷ به دلیل کاهش نرخ ­­­های جهانی و کاهش تقاضا در بازار جهانی روند کاهش فروش را تجربه کرده ­اند، اما به دلیل افزایش قیمت نرخ دلار و تسعیر ارز صادراتی به قیمت بالاتر از نرخ­ در دوره ­­­­­­­­­­­­­های قبل، کاهش مقداری فروش با افزایش مبلغی فروش نادیده گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین به نظر می­ رسد سرمایه­ گذاری در گروه فلزات اساسی از ناحیه افزایش نرخ دلار رشد داشته است.

پرتفوی بورسی شرکت توسعه معادن روی ایران در دوره مالی شش ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۹۷، بیش از ۲۲% درصد رشد داشته است. ارزش بازاری این سرمایه گذاری ۸۶۳ میلیارد تومان بوده است که با رشدی ۲۲ درصدی به ۱۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وضعیت پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورسابتدای دورهانتهای دورهنام شرکتتعداد سهامبهای تمام شدهارزش بازاربهای تمام شدهارزش بازارافزایش (کاهش)کالسیمین۱,۱۴۶,۳۷۴,۷۶۹۱,۲۳۵,۲۴۸۲,۲۸۳,۵۷۹۱,۲۳۵,۲۴۸۹,۳۳۷,۲۲۲۸,۱۰۱,۹۷۴ملی سرب و روی ایران۱۸۰,۴۰۶,۷۶۱۴۲۹,۵۲۱۵۷۸,۹۲۵۴۲۹,۵۲۱۱,۱۶۰,۱۹۵۷۳۰,۶۷۴فرآوری مواد معدنی ایران۶۲,۲۲۷,۷۰۲۱۴۳,۷۰۱۹۴۹,۷۱۹۱۴۳,۷۰۱۱,۸۶۲,۵۹۹۱,۷۱۸,۸۹۸صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود۱۴,۹۱۲,۹۶۶۱۲۷,۶۲۵۴۶,۲۹۰۱۲۷,۶۲۵۱۱۹,۴۶۷۸,۱۵۸فولاد مبارکه اصفهان۲,۹۰۶,۹۷۲۴,۴۱۴۶,۹۳۳۴,۴۱۴۱۵,۲۹۶۱۰,۸۸۲ملی صنایع مس ایران۲,۲۳۰,۴۸۷۳,۷۷۲۴,۸۳۸۴,۲۰۸۱۰,۷۷۳۶,۵۶۵صنعت روی زنگان۲۶۶,۰۰۰۲۶۶۲۰۸-۲۶۶۲,۴۷۲۲,۲۰۶ریخته گری تراکتور سازی ایران۵,۰۰۰۴۱۰۴۲۲۱۸موتورسازان تراکتور سازی ایران۵,۰۰۰۴۶۴۲۶۲۲ملی صنایع مس ایران (حق تقدم)۴۴۶,۰۹۷۴۳۶۶۳۱-۰۰۰جمع۱,۹۴۴,۹۹۱۳,۸۶۹,۴۶۱۱,۹۴۴,۹۹۱۱۲,۵۰۸,۰۷۲۱۰,۵۶۳,۰۸۱

بررسی سبد سهام شرکت توسعه معادن روی ایران نشان می­ دهد که سرمایه گذاری شرکت  ۱,۰۵۶میلیارد تومان افزایش داشته است، همانطور که بیان شد بخشی از افزایش ارزش سرمایه گذاری ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ها به دلیل افزایش نرخ دلار بوده است که شناسایی درآمد از سوی فعالان را در برداشته است.

بررسی روند قیمتی سهم ­های مختلف و شاخص کل در بازار نشان می­ دهد که به دلیل افزایش نرخ دلار افزایش قابل توجهی داشته اند. “کروی” نیز مانند سایرین این رشد قیمتی را تجربه نموده است. رشد قیمتی این سهم در هفته اول مهر به بالاترین نقطه خود رسید و با رشدی ۶۸ درصدی از ۳۵۷ تومان به ۶۰۴ تومان رسیده است. اما این رشد ادامه دار نبوده و با روند کندی شروع به ریزش کرده است. تنش تجاری میان آمریکا و چین، دلیل عمده کاهش تقاضا و افت قیمتی فلزات اساسی بوده است که این موضوع همراه با تحریم برخی از فلزی­ ها تشدید شده است. اما در واقع آینده این صنعت در گرو رشد اقتصاد جهانی و افزایش تقاضا در بخش فلزات و مواد اولیه می ­­­­­­­­­باشد، پیش بینی می­ شود بهبود روابط چین و آمریکا ادامه دار بوده و رشد بازار مواد اولیه و بازار فلزات را شاهد باشیم و این موضوع بهبود روند فلزی­­­­­­­­­­­ ها و شرکت توسعه روی ایران را در بردارد.

منبع : با اقتصاد

منبع: ساتین

کلیدواژه: اخبار مهم بورس بورس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد

 مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد تا مانع بزرگ برای کسب مجوز حرفه‌ای جهت حضور در رقابت‌های آسیایی برداشته شود.

به گزارش تسنیم، مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

به گزارش تسنیم، بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد.

10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سخنگوی کمیسیون اصل نود: تخلفات عمده‌ای در بخش خصوصی سازی انجام می‌شود روحانی: واگذاری استقلال و پرسپولیس حتما انجام شود

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات
  • نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید/ جزییات
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود
  • فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد