Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:44:28 GMT

گذر فرهنگ و هنر در کاشان به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۳۹۱۵۷

گذر فرهنگ و هنر در کاشان به بهره برداری رسید

کاشان - ایرنا - دومین گذر فرهنگ و هنر کشور به منظور استقرار هنرمندان صنایع دستی و رونق کسب و کار فرهنگی روز پنجشنبه حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بافت تاریخی شهر کاشان به بهره برداری رسید.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طرح گذر فرهنگ و هنر' آب انبارخان ' که با اعتبار 31 میلیارد ریالی به اجرا درآمده، پس از گذر فرهنگ و هنر مازاری های یزد در کشور به بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میثم نمکی افزود: محور مسجد آقا بزرگ، کوچه آشتی کنان، گذرهای آب انبارخان و درب باغ، بابا ولی و گذر پانخل تا میدان کمال الملک از جمله مسیرهای مشخص شده در گذر فرهنگ و هنر کاشان است.
وی بیان کرد: بهسازی، زیبا سازی، مرمت، تنظیف، کف فرش و شست و شو از جمله اقدام های صورت گرفته برای آماده سازی گذر فرهنگ و هنر آب انبارخان برای استقرار هنرمندان است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اضافه کرد: با توجه به اینکه کاشان چهارمین پایتخت کتاب ایران است، نقاشی های دیواری این گذرها با موضوع معرفی کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی اجرا شد.
وی همچنین عنوان کرد: گذر فرهنگ و هنر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری با هدف احیای شهرسازی فرهنگ مدار و رونق کسب و کارهای فرهنگی در کاشان اجرا شده و فعالان صنایع دستی و هنرهای سنتی می توانند با دریافت تسهیلات کم بهره از این فرصت استفاده کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بدو ورود به کاشان با حضور در آرامستان دارالسلام گلابچی با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام و در ادامه نیز از کتابخانه ملی، خانه تئاتر و مسجد آقابزرگ دیدن کرد.
شرکت در آیین گشایش جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان، بازدید از چند مکان فرهنگی و شرکت در جلسه مشترک شورای مدیران سازمان های هم خانواده از جمله برنامه های سفر یکروزه سید عباس صالحی به شهرستان کاشان می باشد.
6136/8123

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گذر فرهنگ و هنر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۳۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت معصومه حائری (عروس امام خمینی (ره)) را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

در گذشت بانوی مومنه سرکار خانم معصومه حائری را به خاندان‌های معزز و مکرم امام راحل (ره)، حائری یزدی و فرزندان گرامی‌شان تسلیت عرض می‌کنم.

مجاهدت این بانوی گرامی در همراهی با آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی(ره)  در سال‌های مبارزه و تبعید، ان شاءالله توشه و همراه مناسبی برای سفر آخرتشان خواهد بود."

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر