Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ در سال 2018 تعداد قابل توجهی ­از خبرنگاران در سراسر جهان به دلیل فعالیت های خود محکوم به حبس شده اند.
گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان می دهد تعداد تقریبا بی سابقه ای از خبرنگاران در سراسر جهان از جمله دو گزارشگر رویترز که زندانی شدن آنها در میانمار با انتقاد بین المللی مواجه شده است، به دلیل فعالیت هایشان در حبس به سر می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمیته حفاظت از روزنامه نگاران در گزارش سالانه خود اعلام کرد: از اول دسامبر، 251 خبرنگار به دلیل فعالیت های حرفه ای خود زندانی شده اند. برای سومین سال متوالی است که بیش از نیمی از این افراد در ترکیه، چین و مصر محکوم به حبس شده اند، کشورهایی که مقامات آنها خبرنگاران را به فعالیت های ضد دولتی محکوم می کنند.
بر اساس گزارش کمیته حفاظت از روزنامه نگاران که مقر آن در آمریکاست، تعداد خبرنگارانی که به اتهام نشر اکاذیب زندانی شده اند، از 21 نفر در سال قبل و 9 نفر در سال 2016 به 28 نفر افزایش یافته است.
در این گزارش از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز به دلیل آنکه همواره اخبار منفی رسانه ها را "اخبار جعلی" می خواند، انتقاد شده است. سران برخی کشورهای دیگر مانند فیلیپین و ترکیه هم معمولا در انتقادهای خود از خبرنگاران، از این عبارت استفاده می کنند.
این گزارش در همان هفته ای منتشر شد که مجله تایم تعدادی از خبرنگاران را به عنوان "چهره سال" معرفی کرد.
بر اساس گزارش کمیته حفاظت از روزنامه نگاران، بیشترین سرکوب ها ضد آزادی بیان همچنان در ترکیه انجام می شود. دست کم 68 خبرنگار به اتهام اظهارات ضد دولتی در ترکیه زندانی شده اند. این رقم در مصر 25 نفر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرنگاران حبس ميانمار ترامپ ترکيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره میلان: از شدت سختی بازی‌های سری A شگفت‌زده شدم

به گزارش "ورزش سه"، وینگر ۲۵ ساله آمریکایی پس از پیوستن به روسونری در تابستان گذشته با مبلغی حدود ۲۰ میلیون یورو در این تیم درخشیده و بلافاصله به عضوی اصلی از تیم استفانو پیولی تبدیل شده است. او در ۴۵ بازی در تمامی رقابت‌ها ۱۳ گل به ثمر رسانده و ۸ پاس گل داده است.

حضور پولیشیچ در فصل آینده میلان هم قطعی است و رشد او در ایتالیا خبر خوبی برای تیم ملی ایالات متحده آمریکا خواهد بود که خود را برای جام جهانی در سال ۲۰۲۶ آماده می‌کند.

او در مصاحبه با ESPN در مورد عملکرد خوبش در سری A گفت: «فکر می‌کنم اینجا خیلی رشد کرده‌ام، در واقع از شدت سختی بسیاری از بازی‌های این لیگ شگفت‌زده شده‌ام. فکر می‌کنم این یک آزمون عالی برای من بود، اما موفقیتم فقط به تعداد فرصت‌هایی که من رسید بستگی داشت. من زمان زیادی را در زمین داشتم تا نشان دهم که چه کاری می‌توانم انجام دهم، و همچنین گاهی اوقات به من نقش‌های خلاقانه و آزادی زیادی داده شده است. بخش بزرگی از دست‌آوردم هم به خودباوری و اعتماد به‌نفسم مربوط بوده است.»

سپس از پولیشیچ در مورد سخت‌ترین چیز برای سازگاری در ایتالیا پرسیدند و او گفت: «زبان همیشه سخت‌ترین بخش است. من در گذشته آشنایی خاصی با ایتالیایی نداشتم و حضور در میلان و ارتباط با دیگران برایم یک چالش بود و هنوز هم در برخی جملات مشکل دارم.»

دیگر خبرها

  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه
  • هاکان فیدان: ترکیه آماده است بین اسرائیل و فلسطین به عنوان ضامن عمل کند
  • ستاره میلان: از شدت سختی بازی‌های سری A شگفت‌زده شدم
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • تداوم غیبت ایرانی‌های کایسری‌اسپور
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه