Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیرزاد گفت: با توجه به محدودیت برند در کشور ما، محصولات ارگانیک از منظر برندسازی در رنج هستند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در یازدهمین جشنواره محصولات ارگانیک تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت توسعه کشت محصولات ارگانیک اظهار کرد:‌ سازمان مرکزی تعاون روستایی از طریق 3 هزار فروشگاه مصرفی در صدد حمایت از فراهم کردن بستر لازم برای کشت و کسب و کار محصولات ارگانیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کشت و کار محصولات ارگانیک دارای ریسک بالایی است، افزود: شرکت‌های تعاون روستایی در صدد کاهش ریسک تولید هستند تا بتوانند با رقابتی شدن کشت این محصولات سهم قابل توجهی از بازار را به دست گیرند.

شیرزاد ادامه داد: با توجه به آن که کشت محصولات ارگانیک از حاشیه سود چندانی برخوردار نیست از این رو سازمان تعاون روستایی برای اولین بار با مدیریت ریسک در واحدهای سطح به دنبال کاهش ریسک تولید و افزایش حاشیه سود است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بیان کرد: کشت ارگانیک کشت تخصصی است به طوری که با کارگر ساده زراعی نمی‌توان به امر کشت و کار پرداخت بلکه در واقع استفاده از دانش آموخته‌های فنی و تکمیلی در این حوزه می‌توانند ضمن کاهش بیکاری در بین دانش آموختگان کشاورزی، میزان تولید در واحد سطح را افزایش دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه جذب دانش آموختگان کشاورزی در اشتغال و توسعه کسب و کارهای پایدار نقش به سزایی دارند، بیان کرد: هم اکنون 3.5 میلیون هکتار از بهترین اراضی در اختیار شرکت‌های تعاونی است که اگر بتوانیم دانش آموختگان را جذب کنیم گام بلندی در اشتغال بخش کشاورزی و توسعه کسب و کارهای پایدار با ارزش افزوده بالا برداشتیم.

وی با اشاره به اینکه محصولات ارگانیک در کشور ما از منظر برندسازی در رنج هستند، افزود: متأسفانه برند محدودی از محصولات ارگانیک داریم که سازمان تعاون روستایی از طریق مذاکره با شرکای خارجی در بخش تعاونی‌های اتحادیه‌ اروپا سعی می‌کند برندسازی را تشویق کند تا تولید کنندگان بتوانند در کنار اتحادیه‌ها که هزینه برندسازی را متقبل می‌شوند سهمی از بازار داشته باشند.

شیرزاد با اشاره به اینکه تولید کنندگان بخش ارگانیک از بی‌صدایی در رنج هستند، اظهار کرد: توصیه بنده آن است که تولید کنندگان ارگانیک با فعال شدن در بخش تعاون روستایی می‌توانند فدراسیون قوی تشکیل دهند چرا که این امر به زنجیره لجستیک متعارف می‌تواند کمک کند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین وضعیت خرید توافقی زعفران گفت: سال گذشته حدود 68 تن زعفران از کشاورزان به صورت توافقی خریداری شد که این امر در مدرن سازی بازارهای زعفران و نزدیک شدن قیمت محصول به نرخی منصفانه در بازارهای بین الملل تأثیر به سزایی داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی قیمت کنونی هر کیلو زعفران را 8 میلیون تا 12 میلیون و 700 هزار تن بسته به انواع و اقسام مختلف چون نگین، پوشال، سرگل اعلام کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون 4 اتحادیه ملی و 2 اتحادیه مرکزی در بازار زعفران حضور دارند تا در صورتی که قیمت‌ها در بازار تقلیل می‌یابد برای حمایت از کشاورز وارد بازار شوند.

سازمان تعاونی روستایی در تنظیم بازار محصولات نقش مهمی دارند توافقی

شیرزاد با اشاره به اینکه سازمان تعاون روستایی نقش تنظیم بازاری در حمایت از تولید کننده و مصرف کننده دارد، بیان کرد: در چهار ماه اخیر که قیمت پیاز و سیب زمینی به اوج خود رسیده بود سازمان مرکزی تعاونی روستایی با ورود ذخیره‌های انبارهای خود به بازار و میادین میوه و تره بار نقش مهمی در تعادل قیمت این محصولات در بازار داشت.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان با اشاره به اینکه سازمان مرکزی تعاون روستایی 2.5 میلیون تن ظرفیت انبارداری برای تنظیم بازار و تعادل قیمت دارد، تصریح کرد: بر این اساس سازمان تعاون روستایی به منظور حمایت از تولید کننده و مصرف کننده برای تنظیم بازار و تعادل قیمت محصولات خود را روانه بازار می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی تعاون روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مؤمنی پیش ازظهر پنجشنبه در دیدار با امام جمعه آمل تولید محصول سالم و طیب، توجه به الگوی کشت و بهره برداری از جنگل با توجه به اقلیم، استفاده از افکار و سیاست‌های کشور هلند در بخش کشاورزی برای بهره برداری از علم روز کشاورزی، توجه و برنامه ریزی برای تأمین نهاده‌ها، سوخت و آب کشاورزی، حمایت از محصولات تولیدی استان و برنامه ریزی در راستای خرید محصولات کشاورزی استراتژیک تولیدی و کمک به رشد اقتصاد کشاورزی و تنظیم برنامه بلندمدت انتظارات امام جمعه آمل از سازمان جهاد کشاورزی مازندران بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ضمن گرامیداشت روز معلم و تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع)، جایگاه کشاورزی، صنعت و گردشگری شهرستان آمل در سطح کشور را ویژه دانست و گفت: بالاترین تولید استان در کشت برنج مربوط به دشت هراز و شهرستان آمل بوده و تولید محصولات کشاورزی استراتژیک و تأمین امنیت بازار پایتخت کشور از سوی این استان خود مبین جایگاه ویژه مازندران در کشاورزی کشور است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان آمل ثابت کرد تولید محصولات کشاورزی از لحاظ اقتصادی می‌تواند وارد رقابت با اقتصاد صنعتی شود.

وی افزود: مسائل و مشکلات فراوانی در بخش کشاورزی وجود دارد که این سازمان با تمام توان در حال پیگیری موضوعات می‌باشد و به همین منظور انتظاراتی هم در راه خدمت رسانی مناسب‌تر به بهره برداران بخش کشاورزی از ائمه جمعه و جماعات دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نظر دارد در راستای تحقق شعار سال، استفاده از مشارکت مردمی را سرلوحه امور خود قرار دهد که در این راه نیازمند سازماندهی نظام‌های مردم نهاد مانند اتحادیه‌ها و نظام‌های صنفی است و کمک ائمه جماعات بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: حفظ کاربری اراضی به عنوان یکی از محورهای برنامه‌ای باید با ارائه پیوست فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6094989

دیگر خبرها

  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • بیست و چهارمین دوره ساخت و مدیریت برند Brand MBA 
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا