Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز ۲۲ آذر هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۳۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان و دلار نیز در این روز با صعود به کانال ۱۰ هزار تومان به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (پنجشنبه 22 آذرماه) هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 3 میلیون و 710 هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 3 میلیون و 550 هزار تومان عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که نیم سکه یک میلیون و 850 هزارتومان، ربع سکه یک میلیون و 70 هزار تومان و سکه یک گرمی نیز 634 هزار تومان به فروش رسیده است.

 

قیمت طلا امروز در بازارهای جهانی نیز روندی افزایشی داشته است و هر انس طلا در بازارهای جهانی 3246 دلار معامله شده است. همچنین در همین روز هرگرم طلای 18 عیار نیز 325 هزار و 700 تومان به فروش رسیده است.

 

این در حالی است که روز گذشته (چهارشنبه 21 آذرماه) هر گرم طلای 18 عیار به قیمت 311 هزار تومان در بازار مبادله می شد. سکه تمام بهار آزادی 3 میلیون و 411 هزار تومان، نیم سکه، یک میلیون و 811 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 51 هزار تومان، سکه گرمی  631 هزار تومان نیز در بازار مبادله می شد.

 

بنابراین گزارش، امروز (پنجشنبه 22 آذر ماه) دلار در بازار با صعود به کانال 10 هزار تومان​ به قیمت 10 هزار و 500 تومان به فروش رسید. همچنین بانک مرکزی نرخ ۳۹ ارز را برای امروز اعلام کرد که براساس آن نرخ ۷ ارز نسبت به روز چهارشنبه 21 آذرماه کاهش و قیمت ۲۲ واحد پولی دیگر از جمله یورو و پوند افزایش یافت و نرخ ۱۰ ارز دیگر مانند دلار هم ثابت ماند.

 

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (پنج شنبه 22 آذرماه) بدون تغییر نسبت به دیروز ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۴۵۹ ریال افزایش ۵۲ هزار و ۹۹۳ ریال و هر یورو نیز با ۱۸۲ ریال رشد ۴۷ هزار و ۷۴۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

افزون بر این هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۲۶۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۶۲۴ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۰۱ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۹۷ ریال، روپیه هند ۵۸۷ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۹۹۸ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۰ هزار و ۲۷۵ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۲۰ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۷۸ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۴۴۶ ریال قیمت خورد.

 

از سویی دیگر، نرخ راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۹۷۵ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۸۴۰ ریال، روبل روسیه ۶۳۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۹ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۳۵۵ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۶۳۳ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۳۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۴۷۳ ریال تعیین شد.

 

در سویی دیگر، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۵۶ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۱۴۱ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۱۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۸ هزار و ۵۰۳ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۴۴ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۴۰۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۳۴۹ ریال، افغانی افغانستان ۵۵۴ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۷۷۴ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۶ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۷ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزش‌گذاری شد./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبي شیراز کرمان خراسان جنوبی خبرگزاری شبستان استان بوشهر معاون اول رئیس جمهور ترامپ قیمت ارز و سکه قیمت طلا قیمت ارز بازار طلا ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعدمحمدی: خریداری ۱۵ دستگاه تراک یکصد تنی برای معدن جانجا

به گزارش خبرنگار معدن خبرگزاری صدا و سیما؛ اردشیر سعدمحمدی گفت: با باز شدن معدن، در سه سال نخست تقریباً حدود ۲۰ میلیون مترمکعب عملیات معدنی صورت گرفته، ۱۲ تراک ۴۵ تنی امروز بر روی معدن فعال است و ۱۵ تراک یکصد تنی خریداری شده که ۶ تای آن درحال حاضر به معدن رسیده و هفته آینده ۹ دستگاه دیگر به معدن خواهد رسید.

وی افزود: باتوجه به حضور متخصصان معدنی در منطقه، نزدیک به ۴۰ هزار نقطه به صورت مغناطیس سنجی برای تکمیل عملیات اکتشافی برای شناسایی مدل بلوکی سه بعُدی ذخیره به انجام رسیده است.

سعدمحمدی درخصوص باطله برداری در معدن جانجا گفت: نسبت باطله برداری معدن جانجا ۴ و نیم به یک است معنایش این است که ظرف ۵ سال آینده عملیات معدنی به ازای هر سال ۷۵ میلیون تن کار خواهد بود، این بیانگر این است که جانجا یکی از معادن بزرگ ما در آینده خواهد شد.

سعدمحمدی افزود: ما در آنجا میزان عملیات معدنی مان به ازای هر سال ۱۶ میلیون تن ماده معدنی باید استخراج شود و در ۵ سال آینده حدود ۶۰ میلیون تن باطله برداری صورت گیرد، و این ۱۶ میلیون تن خوراک کارخانه‌ای است که امروز امضای قرارداد آن برای شروع به کارش ظرف سه سال ما کارخانه کنسانتره خواهیم داشت که برای نخستین بار کارخانه‌ای به این وسعت با عیار ۲۶ صدم درصد در کشور دارد طراحی و اجرا می‌شود، چون معادن بزرگ مس ما مثل سرچشمه، مثل میدوک، خاتون آباد، سونگون ورزقان در آذربایجان عیارشان نزدیک ۶ دهم درصد است و با این حجم عملیات با عیار ۲۶ صدم درصد برای کشور یک اتفاق آموزشی هم برای دانشجویان خواهد بود و امیدواریم سالی ۱۳۰ هزار تن خروجی این کارخانه با عیار مس ۲۶ درصد، تولید این مجموعه خواهد شد.

وی با اشاره به کیفیت خوب مس ایران گفت: مس ایران در بازار جهانی بسیار از کیفیت بالایی برخوردار است و ما در دنیا تقریباً به پنج ۹ معروف هستیم یعنی امکان تولید ۹۹ ممیز ۹۹۹ را داریم. صادرات در این بخش هم به صورت کنسانتره، هم به صورت ورق‌های کاتد امکانپذیر است با توجه به کیفیت مس ایران، این کیفیت مس هم از آن لحاظ ارزشمند است به خاطر خلوص و نوع تیپولوژی که وجود دارد در اثر کشش، پارگی اش بسیار پایین است به همین دلیل برای صنایع مفتول، صنایع کابل سازی، صنایع نانو در دنیا مورد مصرف بسیار دارد.

سعدمحمدی افزود: با توجه به این که میزان انرژی دنیا درحال حاضر ۳۹ درصدش از بخش نفت تأمین می‌شود، ۲۱ درصد از بخش برق، ۱۳ درصد گاز، ۱۶ درصد زغال سنگ و بقیه موارد، در سال ۲۰۵۰ یعنی کمتر از ۳۰ سال آینده میزان تأمین انرژی نفت از ۳۹ به ۴ کاهش پیدا می‌کند ولی برق از ۲۱ به ۵۱ درصد اضافه می‌شود. بنابر این یکی از استراتژیک‌ترین عناصر این مسیر تدوین شده مس است به خاطر خاصیت هدایت الکتریکی بالایی که دارد ضمن این که می‌دانید خودرو‌های برقی درحال حاضر در دنیا رو به رشد است باز از مس مصرف می‌کند، خودرو‌های معمولی حدود ۴ کیلوگرم مس مصرف می‌شود ولی خودرو‌های برقی ۸۹ کیلو یک تقاضا هم اینجا وجود دارد.

وی گفت: تقاضای مس در دنیای آینده رو به فزونی است، سالی ۳ و نیم درصد رشد را ما در دنیا شاهد خواهیم بود امروز هم قیمت مس از مرز ۱۰ هزار دلار به ازای هر تن عبور کرده و پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده قیمت حتی بالاتر هم برود. میزان سرمایه گذاری در معدن جانجا ۴۰۰ میلیون یورو است و یک کارخانه تولید خاک‌های اکسیدی هم ما آنجا داریم و این روش تغلیظ را برای خاک‌های سولفیدی به کار می‌بریم، خاک‌های اکسیدی ما از روش لیچینگ سیستم اس ایکس‌ای دبلیو الکترووینینگ کار خواهد شد به نام لیچینگ که ما حدود ۲۴ میلیون تن خاک اکسیدی داریم، یک کارخانه دیگر هم در منطقه که مستقیم از این سیستم قادر است ۳ هزار تن کاتد تولید کنند که بزودی عملیات اجرایی ایش در آن معدن شروع خواهد شد و در ۵ سال آینده اشتغال مستقیم اش بیش از ۲ هزار نفر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) افزود: درحال حاضر ۳۰۰ نفر درمعدن جانجا مشغول بکارند که تقریباً بیش از ۹۵ درصدشان بومی هستند، یکسری متخصصان داریم که آنجا کار می‌کنند، میزان تولید مس جهانی در سال حدود ۲۴ میلیون تن است و از این میزان ۲۰ میلیون تن حاصل از معدن است، حدود ۳ و نیم میلیون تن حاصل از قراضه هاست که دوباره ذوب می‌شود.

سعدمحمدی گفت: ما در تولید کاتد، چهاردهم دنیا هستیم ولی با توجه به برنامه ریزی که صورت گرفته، تولید مس ایران افزایش چشمگیر در سال‌های آتی خواهد داشت و رتبه‌های ما تک رقمی خواهد شد.

معدن مس جانجا در منطقه نهبندان زاهدان قرار گرفته، این معدن حدود ۹۰ هکتار حوزه پتانسیل مس را در خودش جای داده است، در حال حاضر ۸ هکتار عملیات اکتشافی در آن صورت گرفته است، بیش از ۷۸ هزار متر کار حفاری عمقی صورت گرفته برای شناسایی پتانسیل معدنی اش و در یک سال و نیم گذشته حدود ۱۵ هزار متر حفاری عمقی برای تکمیل اکتشافات به انجام رسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • قیمت دلار امروز 12 اردیبهشت 1403
  • قیمت سکه، طلا و ارز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۲ اردیبهشت
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • قیمت دلار امروز 11 اردیبهشت 1403
  • سعدمحمدی: خریداری ۱۵ دستگاه تراک یکصد تنی برای معدن جانجا
  • قیمت سکه، طلا و ارز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ ارز امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات