Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@18:28:14 GMT

پامپئو: سعودی‌ها بهای کارشان را پرداخت کردند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۱۴۵۰

پامپئو: سعودی‌ها بهای کارشان را پرداخت کردند

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: قتل جمال خاشقجی یک حادثه غم‌انگیز است که آمریکا آن را تایید نمی‌کند. می‌دانیم که آنها هنوز روی آن کار می‌کنند. یک سری حقایقی درباره قتل جمال خاشقجی وجود دارد. جامعه اطلاعاتی هنوز روی آن کار می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا اشاره‌ای نکرد که آیا از نظر او محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در قتل این روزنامه‌نگار منتقد آل سعود نقش داشته است یا خیر اما تاکید کرد عربستان "متحد مهمی" برای آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ۱۷ تبعه سعودی گفت آنها در این قتل مقصر شناخته شدند.

او همچنین با زیر سوال بردن ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا گفت: برخی از گزارش‌هایی که شما می‌بینید دقیق نیست. آمریکا متحد مهمی در پادشاهی عربستان دارد. هنوز مدرک مستقیمی به دست نیامده است.

مایک پامپئو معتقد است که تحریم آن ۱۷ تبعه سعودی کفایت می‌کند. او در ادامه از تلاش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای مقابله با درخواست تحریم‌ها علیه ولیعهد سعودی حمایت کرد. او مدعی است: سعودی‌ها بهای کارشان را پرداخت کردند. کسانی هستند که مرتکب این قتل شدند و ما به آن واکنش نشان داده‌ایم. ما به این کارمان ادامه می‌دهیم. هیچکس نمی‌تواند برآورد کند که این قتل تا چه حد وحشتناک بوده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در یک جلسه شورای عدم اشاعه تاکید کرد: ایالات متحده به متحد کردن کشورهای مستقل در وظیفه‌اشان برای کار روی صلح و امنیت مردمانشان و یک ثبات در نظم بین‌المللی ادامه خواهد داد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پامپئو سعودی ها خاشقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت

ترکیه اعلام کرد در ازای لغو تحریم‌های آمریکا به احتمال زیاد به اجرای برنامه مونتاژ جنگنده نسل جدید F-35 باز می‌گردد. 

از این رو، فواد اوکتای، رئیس کمیسیون امور بین الملل پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های اعمال شده علیه آنکارا را در چارچوب قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» (CAATSA) بررسی کند.

کانال تلویزیونی TRT به نقل از اوکتای نوشت: ترکیه علاقه‌ای به بازگشت به برنامه F-35 نشان نمی‌دهد، بنابراین تحریم‌های CAATSA که علیه آنکارا در ارتباط با خرید سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ از روسیه اعمال شده است، باید دوباره مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

معاون سابق رئیس جمهور ترکیه (۲۰۱۸-۲۰۲۳) در راس هیئت پارلمانی در کنگره آمریکا گفت: موارد اس-۴۰۰ و اف-۳۵ را نباید با هم اشتباه گرفت. 

ترکیه در سال ۲۰۱۹ پس از خرید اس-۴۰۰ از روسیه از برنامه توسعه F-35 حذف شد. ترکیه برخی از قطعات بدنه و برخی از سیستم‌ها را برای این جنگنده‌ها تولید می‌کرد. ایالات متحده اعلام کرد که بازگشت ترکیه به برنامه تنها در صورت کنار گذاشته شدن اس-۴۰۰ امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل