Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@08:24:40 GMT

جشنواره شب چله در بندر آستارا برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۱۵۰۸

جشنواره شب چله در بندر آستارا برگزار می شود

ملک زاده از برگزاری جشنواره شب چله و انار در شهرستان آستارا خبر داد.

« داریوش ملک زاده » امروز( پنج‌شنبه، ۲۲ آذر) با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: این جشنواره در راستای منویات مقام معظم رهبری و با هدف حمایت از کالای ایرانی برگزار می‌شود.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا معرفی آداب و رسوم مردم این شهرستان در شب یلدا را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه جشنواره شب چله و انار برای نخستین بار در شهرستان آستارا برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره پنج‌شنبه( ۲۹ آذر) راس ساعت ۲۰ در یکی از سالن‌های بندر آستارا برگزار خواهد شد.

 

ملک زاده، خاطره گویی از آداب و رسوم نه چندان دور مردم آستارا در طولانی‌ترین شب سال را از بخش‌های نخستین جشنواره شب چله و انار در این شهرستان برشمرد و گفت: اجرای نمایش کمدی و موسیقی سنتی از دیگر بخش‌های این جشنواره در بندر آستارا است.

 

وی افزود: قاچ کردن هندوانه، تفال بر دیوان حافظ و نمایش غذاهای محلی از برنامه‌های جشنواره شب جله و انار در بندر آستارا است.

 

ملک زاده از برپایی نمایشگاهی در قالب برگزاری نخستین جشنواره شب چله و انار در بندر آستارا خبر داد و اظهارکرد: در این نمایشگاه که در محل گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا برپا می‌شود هنرمندان دارای پروانه فعالیت انفرادی از سازمان میراث فرهنگی، آثار خود را در معرض نمایش عموم می‌گذارند.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا تصریح کرد: در قالب این نمایشگاه ۲۰ غرفه از قبیل صنایع دستی، لباس محلی، عکاسی، انار، خوراکی‌های شب یلدا و ... برپا می‌شود.

 

ملک زاده با بیان اینکه نمایشگاه جشنواره شب چله و انار از ۲۵ تا ۲۹ آذرماه دایر خواهد بود، گفت: در قالب این نمایشگاه همچنین پنج آموزشگاه زیر نظر مرکز فنی و حرفه ای شهرستان آستارا با هدف ارائه غذاها و شیرینی‌های سنتی مشارکت خواهد داشت.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز بیرجند خبرگزاری شبستان خراسان جنوبي استان بوشهر خراسان جنوبی معاون اول رئیس جمهور دفاع مقدس هرمزگان جشنواره شب یلدا انار آداب و رسوم بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این جشنواره که به همت شورای اسلامی شهر، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، ۴۰ شرکت کننده محصولات خانگی خود را ارایه دادند.

غذا‌های ارائه شده در این جشنواره شامل غذای سنتی و محلی، فست فود خانگی و شیرینی بود.

در حاشیه این جشنواره، مسابقه نقاشی هم برای کودکان برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان
  • سقوط دکل‌های برق در شادگان بر اثر طوفان
  • عزاداری خیابانی مردم آستارا در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • بوی نامطبوع شهرستان بندرترکمن را فراگرفت/ فرماندار: علت حادثه در حال بررسی است
  • مراسم تجلیل از معلمان نمونه آستارا برگزار شد
  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز