Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - اجرای نامناسب طرح روکش آسفالت خیابان استقلال آستانه اشرفیه، نارضایتی هایی میان شهروندان بوجود آورده و در این میان؛ رئیس شورای اسلامی شهر نیز تصریح کرده که تاکنون عملیات آسفالت این خیابان توسط واحد عمران شهرداری، صورتجلسه و تائید نشده است.

جمعی از اهالی خیابان استقلال شهر آستانه اشرفیه اظهار داشتند: با وجود آنکه پس از سال ها انتظار عملیات روکش آسفالت این خیابان انجام شده ، اما از آن راضی نیستیم چراکه مشکلات زیادی را برای ما بوجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنان با بیان اینکه در شرایط بدتری نسبت به قبل هستیم، از شهرداری و اعضای شورای اسلامی این شهر خواستند نسبت به ساماندهی وضعیت فعلی اقدام کنند.
نوری خلیلی یکی از ساکنان خیابان استقلال است که در این باره با ایرنا گفت: این خیابان به عنوان یکی از مناطق پرتردد و پرجمعیت آستانه اشرفیه ، از راه های اصلی دسترسی روستائیان ، مسافرین و زائران به مرکز این شهر مذهبی است و پس از سال ها انتظار برای اجرای روکش آسفالت خیابان، این مهم انجام شده ولی در اولین بارندگی، مشکلات فراوانی برای ما ایجاد شد.
وی انباشت شن، ایجاد چاله، آبگرفتگی و ... را از مشکلات بوجود آمده برای ساکنان خیابان استقلال عنوان و اظهار کرد: در اجرای طرح روکش آسفالت، نظارت مناسبی نبوده و هم اکنون این انتظار وجود دارد که اگر قادر به ساماندهی وضعیت فعالی نیستند، شرایط را به مانند گذشته برگردانند.
مجتبی نیک پیام یکی از کسبه این خیابان است و با ابراز نارضایتی از وضعیت آسفالت اظهار داشت: بسیاری از مسیر ها و دریچه های فاضلاب شهری این منطقه پر شده و پس از بارندگی، مشکل آبگرفتگی ایجاد می شود ضمن آنکه حجم شن های به کار رفته در روکش آسفالت این خیابان، به شکل چاله ها و تپه های کوتاه درآمده است.
وی روکش آسفالت مجدد که توسط پیمانکار انجام شده را نیز موضوعی می داند که نتوانست مشکل این خیابان را برطرف کند و افزود: شرایط فعلی، بسیار نامطلوب است و از شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر می خواهیم در مورد انتخاب پیمانکار برای چنین کارهایی، دقتی بیشتر داشته باشند.
حمید قربانپور از دیگر کسبه های خیابان استقلال است که او نیز وضعیت آسفالت این خیابان را نامناسب می داند و با اشاره به مشکلات ناشی از بارندگی در خیابان، خواستار رفع کاستی های این بخش است.
رحیم حیدری فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در این ارتباط در گفت وگو با ایرنا، با تایید نارضایتی مردم پس از اجرای طرح روکش آسفالت این خیابان، بر ضرورت انتخاب صحیح پیمانکار در اجرای طرح ها و پروژه ها تاکید و اضافه کرد: انتظار می رود اعضای شورای اسلامی و شهرداری این شهر با جدیت بیشتری طرح روکش آسفالت خیابان استقلال را پیگیری و رضایتمندی مردم را جلب کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه نیز در این ارتباط به ایرنا گفت: طرح آسفالت خیابان استقلال آستانه اشرفیه طی قراردادی به تاریخ سی ام شهریور ماه سال 1396 و در زمان تصدی مهندس سلیمانی شهردار وقت منعقد شده است.
ابراهیم نجفی مساحت اجرای این طرح را پنج هزار مترمربع (با استفاده از قیر رایگان) و به مبلغ دو میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این در حالیست که تاکنون عملیات آسفالت خیابان استقلال آستانه اشرفیه توسط واحد عمران شهرداری این شهر صورتجلسه و تائید نشده است.
وی در توضیح شرایط انعقاد این قرارداد ادامه داد: بر اساس شرایط عمومی پیمان پنج درصد کل قرارداد توسط شهرداری آستانه اشرفیه از پیمانکار این طرح بعنوان تضمین دریافت شده؛ ضمن آنکه بر اساس شرایط عمومی پیمان در صورت پرداخت صورت وضعیت موقت، در هر مرحله 15 درصد کل قرارداد از هر صورت وضعیت کسر و بعد از تحویل موقت به پیمانکار پرداخت می شود.
نجفی با تصریح اینکه تاکنون هیچ مبلغی از این قرارداد از سوی شهرداری آستانه اشرفیه به پیمانکار مربوطه پرداخت نشده، ادامه داد: شهرداری آستانه اشرفیه در اجرای این طرح تضمین های لازم را از پیمانکار دریافت کرده است.
وی توضیحات پیمانکار در جهت اجرای نامناسب این طرح را قانع کننده ندانست و گفت: واحد عمران شهرداری آستانه اشرفیه با کمک مشاوران تصمیمات و اقدامات لازم را در خصوص ادامه این طرح ( جمع آوری کل آسفالت خیابان و یا روکش آسفالت آن) انجام می دهد.
خیابان استقلال آستانه اشرفیه از غرب به میدان امام رضا (ع) ، ار شرق به حرم مطهر سید جلال الدین اشرف، از شمال به کوچه شهید رحیمی پور و از جنوب به جاده رشت - لاهیجان منتهی است.
شهر آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان واقع است و افزون بر 40 هزار نفر جمعیت دارد.
7287 / 2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آسفالت آستانه اشرفيه گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد

سرپرست منطقه ۴ شهرداری اراک گفت: باتوجه به فرسودگی برخی از معابر و کوچه های سطح منطقه چهار اراک، بهسازی این معابر در راستای افزایش رفاه شهروندان در امر تردد، از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

علی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهار کرد: با توجه به فرسودگی برخی از معابر و کوچه‌های سطح منطقه ۴ اراک، بهسازی این معابر در راستای افزایش رفاه شهروندان در امر تردد آغاز شده و در همین خصوص در فروردین ماه سال جاری، هزار مترمربع سنگ فرش در خیابان امام خمینی (ره) اجرایی و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اقدامات شاخص صورت گرفته در سطح این منطقه شهری طی اردیبهشت ماه سال جاری افزود: در راستای اهمیت و ضرورت توجه به مسائل عمرانی، بهسازی جداول سطح منطقه با هدف ساماندهی معابر و همچنین زیباسازی فضاهای شهری در دست اجراست.

سرپرست منطقه ۴ شهرداری اراک ادامه داد: در این خصوص بیش از ۲۰۰ متر طول جدول عرضی، کانیو، ایستاده در خیابان جهانگیری، میرزای شیرازی و تفرش اجرا شده است.

حبیبی ادامه داد: همچنین جداول کانیو واقع در خیابان شهدا کوچه ایمان به طول ۳۰ متر ترمیم و ۸۰ متر جدول تک ایستاده در خیابان میرزایی شیرازی کوچه انتظار، اجرایی شده است.

وی همچنین از اجرای ۳۰۰ تن آسفالت در سطح این منطقه شهری از ابتدا سال جاری در راستای بهبود و ارتقا سطح کیفی معابر خبر داد و گفت: از این حجم آسفالت پخش شده، شهرک قائم، خیابان ادبجو، جهانگیری و… از جمله محله‌هایی بودند که با درخواست شهروندان مورد بهسازی قرار است.

سرپرست منطقه ۴ شهرداری اراک تاکید کرد: طبق سنوات گذشته، از ابتدای سال ۱۴۰۳ در بخش بهسازی و مرمت آسفالت معابر، ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 748506

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • فرسودگی روکش آسفالت آزادراه فیروزکوه - تهران رانندگان را به دردسر انداخت + فیلم
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • قیر امولسیون چیست و چه کاربردی در صنایع دارد