Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@18:32:21 GMT

تشدید اقدامات محدودکننده تجارت

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۲۳۱۴

نتایج بررسی سالانه مدیرکل «سازمان تجارت جهانی» از سیاست‌های تجاری که روز سه‌شنبه در نشست «بدنه بررسی سیاست تجاری» این سازمان ارائه شد نشان می‌دهد اقدامات محدودکننده تجارت اعضای این سازمان بین بازه اکتبر ۲۰۱۷ تا اکتبر ۲۰۱۸ افزایشی چشمگیر یافته است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل اعضای این سازمان در این بازه زمانی در مجموع ۱۳۷ سیاست جدید محدودکننده تجارت اتخاذ کردند، سیاست‌هایی که از جنس افزایش تعرفه‌، محدودیت‌های مقداری، مالیات واردات و عوارض صادرات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تعداد معادل ۱۱ اقدام جدید محدودکننده تجارت در ماه است؛ بسیار بالاتر از رکوردی که در گزارش قبلی و در بازه اکتبر ۲۰۱۶ تا اکتبر ۲۰۱۷ به ثبت رسید. در این دوره همچنین اعضای «سازمان تجارت جهانی» ۱۶۲ سیاست جدید تسهیل‌کننده تجارت را به‌کار گرفته‌اند (شامل کاهش تعرفه‌ و ساده‌سازی پروسه‌های گمرکی برای صادرات و واردات) که معادل ۱۴ اقدام این‌گونه در ماه است. بر اساس ارزش پولی، در این بازه اقدامات محدودکننده واردات بیش از ۵۸۸ میلیارد دلار حجم تجارت جهان را هدف قرار دادند (۷برابر بیشتر از مقدار گزارش قبلی) و اقدامات تسهیل‌کننده واردات نیز بیش از ۲۹۵ میلیارددلار از حجم تجارت جهان را در بر گرفتند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز تاسیس و فعالیت مرکز تجاری ایران در نروژ

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان توسعه تجارت، با صدور مجوز تاسیس و فعالیت مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در کشور نروژ شهر اسلو، به شرکت صنایع دومان قشم تحت نظارت سازمان توسعه تجارت موافقت شد

مدت اعتبار این مجوز از تاریخ ۱۴۰۲.۰۹.۰۸ تا ۱۴۰۴.۰۱.۲۷ است.

براین اساس این شرکت متعهد است فعالیت‌های خود را در چارچوب ضوابط و شروط ابلاغی عمل کرده و در صورت عدم رعایت شرایط و الزامات مربوط، حسب تصمیم کارگروه مراکز تجاری، مجوز فوق الذکر قابل تعلیق یا ابطال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور مجوز تاسیس و فعالیت مرکز تجاری ایران در نروژ
  • صادرات ۲۰۰ میلیون پوند کالا و خدمات ایران به انگلیس در ۲۰۲۳
  • قانون حمایت از مستأجران جور شد
  • دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف تنش و بازگشایی گذرگاه‌ها شد
  • نسل‌کشی به وقت رفح
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان