Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ در مراسمی با حضور معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رییس کل گمرکات کشور انبار اختصاصی گمرک ایرالکو افتتاح شد.

میراشرفی در حاشیه افتتاح این انبار اختصاصی گمرک با بیان اینکه استان مرکزی در بحث ایجاد انبارهای تخصصی گمرک رتبه اول کشور را داراست گفت: ایجاد انبار اختصاصی گمرک در جهت کمک به بخش تولید است به این نحو که هزینه هایی که مربوط به تخلیه، بارگیری، انبارداری در این اماکن به صفر می رسد و شرکت های تولیدی یک بخشی از فضای تولیدی خود را به گمرک یا انبار اختصاصی گمرک اختصاص دهند که این موضوع به شدت هزینه های سربار تولید را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شرکت ایرالکو جزو شرکت های بزرگ صادراتی در بحث شمش آلومینیوم است افزود: در اینجا نویدی به تولیدکنندگان می دهیم که گمرک به جهت کمک به نقدینگی بخش تولید و بحث ترخیص با ضمانت نامه بانکی مدت 6 ماهه و یک ساله که به جهت فعالان اقتصادی گمرکی یکساله و سایرین تا 6 ماهه می توانیم کالاها را بدون اخذ عوارض با تضمین لازم بصورت درصدی یک قسمت از کالا بعنوان وسیقه حقوق عوارض در گمرک نگه داریم و درصد عمده کالا به جهت کمک به تولید و اینکه خطوط تولید با مشکلی مواجه نشود ترخیص کنیم.

 رییس کل گمرکات کشور این نوید را هم دادکه در آینده نزدیک گمرک به سمتی خواهد رفت که کنترل ها عمدتا کنترل های غیرمزاحم و هوشمند خواهد شد و تا عید گمرک موبایلی را افتتاح خواهیم کرد و کمرک بر روی موبایل خواهد بود.

میراشرفی افزود: عملا غیر از بحث الکترونیک و هوشمند شدن گمرک کمک به تولید و اشتغال، کاهش تورم و ارزش پول ملی و جذب سرمایه گذاری چه داخلی و چه سرمایه گذاری خارجی، گمرک در راستای سیاست وزارت امور اقتصاد و دارایی حرکت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ایرالکو هم با اشاره به اینکه سالانه حدود 500 هزارتن مواد اولیه این شرکت از کشورهای مختلف از موادی گمرکی اجمله بندر امام و بندر شهید رجایی ترخیص می شوند و هزینه های بسیاری صرف امور گمرکی می شود گفت: با ایجاد یک واحد گمرکی در داخل کارخانه می توان بسیاری از این هزینه ها را کاهش داد و صرفه جویی های بسیاری داشت.
مجیدی افزود: از سال 90 تا سال 97 حدود 104 میلیارد تومان هزینه های انبار داری، توقف و حقوق عوارض گمرکی پرداخت کردیم که با ایجاد این انبار گمرکی بسیاری از این هزینه ها را می توان کاهش دهیم و با تعاملی که با گمرک استان داریم انشالله بتوانیم از این پس کالاها را را مستقیما به گمرک خودمان حمل کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: افتتاح انبار گمرک ایرالکو معاون وزیر اقتصاد استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان

میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران رویدادی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه صادرات و واردات برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، مرکز تعاملات بین‌الملل علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان با همکاری گمرگ جمهوری اسلامی ایران رویداد میز خدمت گمرک ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان صادراتی را برگزار می‌کند.

این رویداد برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه صادرات و واردات در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت جاری برگزار خواهد شد.

این خدمت در راستای تسهیل امور تجاری بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان و رفع مشکلات احتمالی ایشان و نیز پاسخگویی به درخواست‌های این شرکت‌ها توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌شود. در این رویداد چهره به چهره شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به موضوع خدمت مورد نیاز و در طبقه‌بندی‌های مختلف به صورت اختصاصی از بالاترین مقام مسئول گمرک، معاونین ایشان و مدیران ستادی راهکارهای عملیاتی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی