Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اصغر شاهزیدی معاون مشارکت‌های بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: ایجاد شرایط اشتغال برای معلولان مهم‌ترین خدمتی است که بهزیستی انجام داده و به نظر می‌رسد اساسی‌ترین راهکار برون‌رفت از مشکلات معلولان کمک به آنها برای اشتغال‌زایی است.

وی در مورد اختصاص تسهیلات خوداشتغالی به معلولان استان اصفهان گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۶۰۷ نفر از مددجویان بهزیستی با اعتباری حدود هشت میلیارد تومان، وام خوداشتغالی قرض‌الحسنه با بازپرداخت پنج ساله پرداخت کرده‌ایم که ۷۷ درصد این وام‌گیرندگان از معلولان بوده‌اند که به هر نفر از آنها تقریبا ۱۳ میلیون تومان وام اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهزیدی با ابراز تاسف از عدم علاقه‌مندی کارفرمایان برای بکار گرفتن معلولان افزود: برای ۸۳۳ نفر کاریابی بدون اختصاص تسهیلات در بخش‌های خصوصی مزدبگیری داشتیم که ۲۹۱ نفر از آنها معادل ۳۵ درصد افراد از معلولان بوده‌اند و این نشانگر این امر است که بخش خصوصی چندان تمایلی به اشتغال‌زایی برای معلولان ندارد.

معاون مشارکت‌های بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه بهزیستی حق بیمه خویش‌فرمای معلولان و کارفرمایان را به مدت پنج سال پرداخت می‌کند، افزود:  کسانی که خودشان طرح شغلی داشته باشند و خودشان را بیمه کنند حق بیمه آنها برای مدت پنج سال توسط سازمان پرداخت می‌شود که در حال حاضر ۶۳۳ نفر از این خدمات استفاده می کنند که ۷۵ درصد این تعداد معلولان هستند.

شاهزیدی با اشاره به پرداخت حق بیمه کارفرمایی ۲۷۲ نفر از کارفرمایان تصریح کرد: این تعداد کارفرمایان کسانی بوده‌اند که معلولان را به کار گرفته‌اند.

وی در خصوص پرداخت یارانه ارتقای کارآیی معلولان اظهار کرد: کارفرمایانی که معلولان را بکار بگیرند بین ۱۰ تا ۵۰ درصد حقوق قانون کار را به صورت ماهیانه برای پنج سال دریافت می‌کنند که در حال حاضر متاسفانه تعداد این افراد کم و تنها ۲۸ نفر است چرا که اولویت ما بکارگیری معلولان شدید است.

معاون مشارکت‌های بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد حقوق معلولان بکار گرفته شده به کارفرما پرداخت می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه در این موضوع استقبال کارفرمایان خوب بوده اما توان پرداخت بهزیستی در این زمینه کم بوده است.

وی با اعلام افتتاح شرکت تعاونی معلولان و مددجویان بهزیستی استان اصفهان در تیرماه گفت: وظیفه این شرکت تعاونی اشتغال معلولان با کلمه اختصاری تام برندسازی، شناسنامه‌دار کردن محصولات تولیدی معلولان و فروش آنهاست که  کمک بزرگی برای معلولین بوده است.

شاهزیدی در خصوص چگونگی  تامین مسکن معلولان گفت: تفاهم‌نامه‌ای در سال ۹۴ بین دستگاه‌های راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، بهزیستی و انجمن خیرین مسکن‌ساز منعقد شد که بر اساس آن خانواده‌های دارای دو عضو معلول ساکن در مناطق شهر و روستا با کمک آنها صاحب مسکن شوند.

معاون مشارکت‌های بهزیستی استان افزود: برای خانواده‌های شهری دارای دو معلول جمعا ۳۰ میلیون تومان از طرف این دستگاه‌ها پرداخت می‌شود و برای خانواده‌های دو معلول روستایی ۱۸ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود همچنین  این خانواده‌ها از ۲۵ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه بنیادمسکن هم می‌توانند استفاده کنند.

شاهزیدی در خصوص آمار خانواده‌های شهری گفت: ۶۰۷ مورد خانواده‌های دو معلول شهری بودند که با رقمی بالغ بر هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان طی سال‌های ۹۵ تا ۹۷ از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

وی در خصوص اعتبار اختصاص یافته برای خانواده‌های دارای دو معلول روستایی گفت: تا کنون خانواده‌های روستایی جمعا بالغ بر یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

شاهزیدی تعداد خانواده‌های نیازمند روستایی تک معلول را ۱۰۸ خانواده دانست و افزود: مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای این خانواده‌ها اختصاص یافت همچنین خانواده‌های تک معلول و نیازمند شهری ۱۵ هزار و ۵۵۶ خانوار بوده‌اند که معادل پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از این موارد استفاده کرده‌اند.

معاون مشارکت‌های بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۷ تا کنون ۲۵۲ مورد کمک هزینه جهیزیه داشته‌ایم، اظهار کرد: مبلغ یک میلیون تومان به خانواده‌هایی که یکی از زوجین معلول بوده‌اند اختصاص یافته و برای ازدواجهایی که بین دو معلول بوده است به هر نفر از زوجین یک میلیون تومان پرداخت شده است.

شاهزیدی با تاکید بر اینکه بهزیستی استان در شش ماه اول سال ۹۷ نسبت به سال قبل ۱۱ درصد رشد کمک‌های مردمی داشته است، افزود: میزان مشارکت مردمی دولتی و خصوصی در شش ماهه اول ۳۰ میلیارد تومان بوده که شامل کمک‌های نقدی، غیرنقدی و خدماتی جذب شده بوده است.

 

انتهای پیام/م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی معلول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی

احمد شانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات حوزه صمت در استان همدان اظهار کرد: باتوجه به سیاست گذاری های دولت و تکلیفی که به صورت قانونی برای ادارات تعریف شده، در این موارد سعی شد تا تمام موارد و مسائل طرح جوانی جمعیت به صورت مناسب به انجام رسد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع باید بتوانیم با ایجاد اشتغال و بسترسازی حوزه واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی که هرکدام به نوبه خود ارزش افزوده بسیار خوبی را در استان به صورت غیرمستقیم در حوزه جوانی جمعیت ایجاد خواهند کرد.

مدیرکل صمت استان همدان تصریح کرد: همچنین ایجاد اشتغال و کارآفرینی که افراد منجر با این می شوند که نسبت به اقتصاد خانواده که یکی از ارکان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

شانیان با بیان اینکه اشتغالزایی بسیار خوبی را در استان شاهد هستیم، افزود: در استان همدان امروز، کار هست اما کارگر و کارمند در بخش خصوصی نداریم.

وی با اشاره به اینکه نیازهای مردم ما در حوزه بازار در شهرستان های همدتن متفاوت عمل می کنند اما در مجموع اگر بخواهیم مرکز استان را ملاک قرار دهیم، در دسترس بودن اقلام و کالاهای که باید برای ابتدای زندگی را شاهدیم.

شانیان با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف و تخفیفات متعدد نیز از افزایش قدرت خرید مردم سخن گفت.

وی افزود: استان همدان یکی از استان های است که تورم کمتری را نسبت به سایر استان ها تجربه کرده که این امر به صورت مستقیم با سفره و معیشت مردم و خانواده ها و تشکیل خانواده برای افراد موثر خواهد بود.

وی در تشریح این موضوع اظهار کرد: اقلام اولیه مانند شیرخشک، پوشک و سایر موارد که برای فرزندان باید در دسترس باشد، در دسترس مردم است و نرخ آنها نیز در سیاست گذاری های وزارت صمت گنجانده شده است.

کد خبر 6092915

دیگر خبرها

  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد