Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@17:09:55 GMT

ممنوعیت واردات پوشاک توجیه اقتصادی دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۲۹۰۱

ولی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ممنوعیت واردات پوشاک به کشور، اظهار داشت: واردات پوشاک در حال حاضر هیچ توجیه علمی، منطقی، اقتصادی و اجرایی ندارد زیرا در شرایطی که نرخ ارز افزایش پیدا کرده باید شاهد رشد صادرات باشیم.

قیمت تمام شده در کشور پایین است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور ما قیمت تمام شده تولید بسیار پایین است و با ریال قیمت انرژی و نیروی کارمحاسبه می‌شود، گفت: مواد اولیه پارچه‌های مصرفی که عمدتا وارداتی هستند با دلار محاسبه می‌شود که نرخ آن نیز بستگی به نوع ارز تخصیص یافته دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممنوعیت واردات پوشاک حمایت از صنایع داخلی محسوب می‌شود

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هزینه‌های آب، برق و گاز برای تولید کنندگان با قیمت بسیار نازلی محاسبه می‌شود، ادامه داد: ممنوعیت وادرات پوشاک توجیه اقتصادی دارد و به نوعی حمایت از صنعت داخلی محسوب می‌شود.
پوشاک

 

میزان تولید صنایع پوشاک باتوجه به شرایط اقتصادی کاهش پیدا نکرده است

وی با تاکید بر اینکه صنایع داخلی کشور بسیار کارآمد هستند، اظهار داشت: در روز افتتاح نمایشگاه صنایع نساجی و پوشاک مشاهده کردیم که فعالان این صنعت از توان عظیمی برخوردارند و حدود 300هزار نفر مستقیما در صنعت پوشاک شاغل هستند و تا کنون نیز باتوجه به شرایط اقتصادی کشور میزان تولید آنها کاهش پیدا نکرده است.

امروز نه تنها در پوشاک بلکه در سایر صنایع نیز اولویت با صادرات است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قول هایی در خصوص تامین مواد اولیه صنایع پوشاک و نساجی داده شده است، تصریح کرد: امروز نه تنها در پوشاک بلکه در سایر صنایع نیز اولویت با صادرات است در شرایط کنونی و باتوجه به نرخ ارز پوشاک وارداتی به کشور جنس درجه 4 و یا 5 چنینی هستند.

کیفیت پوشاک تولیدکنندگان داخلی بالاتر از برندهای خارجی است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص اینکه بخشی از جامعه تقاضای واردات پوشاک خارجی را دارند و احتما بروز قاچاق وجود دارد، اظهار داشت: این موضوع در صنایع خودرو نیز وجود دارد، بسیاری از واحدهای تولیدی پوشاک نمایندگی یا برند خارجی را دارند و یا اینکه با کیفیت بسیار بالاتری از آنها اقدام به تولید می‌کنند.

گفتنی است بر اساس آمار ارائه شده توسط برخی مسئولان سالانه حدود ۸ میلیارد دلار پوشاک در کشور مصرف می‌شود که حدود ۵ میلیارد دلار از این رقم در کشور تولید و حدود ۲.۵ میلیارد دلار هم از طریق واردات قاچاق به کشور وارد می‌گردد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟

از اول فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ 28500 تومان 662 میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ 41 هزار تومان مبلغ 2 میلیارد و 108  میلیون دلار و برای خدمات 110 میلیون دلار  به نرخ 44038 تومان و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی 585 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهشی شد




طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 578 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 83  میلیون دلار و در مجموع 662 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل 450 میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل 182 میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل 145 میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل 122 میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل 181 میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب 174، 27، 142، 94 و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و 28 میلیون دلار ارز نیمایی و 147 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی
  • بازار لاستیک ترمز برید