Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، امروز، 22آذر در همایش تبیین طرح ملی بشارت 1452 خمین که در مصلای این شهرستان برگزار شد گفت: با نهادینه شدن فعالیت‌های قرآنی در قالب طرح‌های قابل اجرا و موفق معنویت بین افراد جامعه قوت بیشتری می‌گیرد.
وی تصریح کرد: امروز اثرات فعالیت در حوزه قرآن، عترت و نماز در کشور با حضور جوانان در سوریه و دفاع از ارزش‌های اسلام نمود پیدا کرده است، جوانان مورد هجمه سنگین فرهنگی دشمن هستند و مقام معظم رهبری به کرات گوشزدهایی دارند، توطئه‌های دشمنان از اوایل انقلاب اسلامی تاکنون با شگردهای مختلف ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام دلاوری بیان کرد: رهبری در توصیه‌های خود به اجرای برنامه‌های فرهنگی قوی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره می‌فرمایند اما همین عمل نیم‌بند به فرمایش‌های ایشان افرادی همچون حججی‌ها و دیگر شهدای مدافع حرم، وطن و امنیت دهه 70 در پاسداری از کیان اسلام و انقلاب را تربیت کرده است که با اهدای خون خود از ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) و نماز و قرآن حفاظت می‌کنند.
وی تربیت شهدای مدافع حرم و ... را مرهون تلاش‌های معلمان در مدارس برشمرد و افزود: تربیت دانش‌آموزانی پیرو خط رهبری به معنای این است که شما معلمان وظیفه انسان‌سازی را به درستی انجام دادید و جوانان از بهترین و ارزشمندترین دارایی خود یعنی جانشان را در طبق اخلاص می‌گذارند.
حجت‌الاسلام دلاوری با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های قرآنی باید دست در دست هم دهیم و نقاط ضعف را برطرف کنیم، اظهار کرد: طرح‌های مشارکتی باید چندین سال قبل انجام می‌شد، خوشبختانه امروز اثرات و برکات تربیت قرآنی را در کشور شاهد هستیم. باید دانش‌آموزان را در مسیر قرآن قرار دهیم تا رشد کنند، با همدلی و اتحاد باید عزم خود را جزم کرده و در خدمت آموزش و پرورش باشیم.
وی گفت: امکانات موقوفه‌ها، بقاع و خیرین در خدمت آموزش و پرورش باشند، طرح تربیت حافظان و طرح بشارت از طرح‌های موفق قرآنی است، رفع ناهنجاری‌ها معضلات بین جوانان و نوجوانان با استفاده از موازین قرآنی رفع می‌شود، از معلمان قرآن خواستارم تمام صنوف و افراد جامعه را با مبانی قرآن آشنا کنند. نظام ما اسلامی است و مسئولان و مردم و دولت باید توجه بیشتری به مباحث قرآن، عترت و نماز داشته باشند.
دلاوری اضافه کرد: وظیفه آموزش و پرورش تربیت دکتر و مهندس نیست، این دستگاه مرکز تعلیم و تربیت است که تربیت بر تعلیم ارجحیت دارد. آموزه‌های اسلامی باید در حوزه اجتماعی و فرهنگی در جامعه نشر پیدا کند، نوع تعامل ما با مردم باید بر اساس روابط انسانی و اخلاقی باشد. امروز بسیاری از کشورهای غربی و امریکایی ایده‌های خود را از مبانی دینی و الهی اسلام گرفتند ما باید ناشر آموزه‌های اسلامی در جامعه باشیم و باید بستر جهان‌بینی درست را در جهان بشری ایجاد کنیم.
این مقام مسئول اظهار کرد: اجرای طرح‌های مشارکتی و وقف‌های مشارکتی از دیگر برنامه‌های اجرایی است، اجرای این طرح در ساخت و تجهیز بیمارستان آیت‌الله خونساری اراک جواب داده است چرا از این طرح برای آموزش و پرورش استفاده نکنیم. همان‌گونه که مساجد مقدس هستند این مرکز آموزشی نیز از قداست خاصی برخوردارند و باید این طرح در قالب برنامه‌های مدون در این مرکز آموزشی تحت عنوان یاوران وقف اجرایی شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از آغاز چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی با رقابت ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، عصر امروز_ دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در آیین افتتاحیه چهل و دومین مسابقات قرآنی در چرام اظهار کرد: در مرحله مدرسه و شهرستانی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان کهگیلویه و بویراحمد ۹۰ هزار نفر شرکت کردند و برترین‎‌های این دوره به مرحله استانی راه یافتند.

وی افزود: مرحله استانی این دوره از مسابقات با حضور ۱۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان به میزبانی شهرستان چرام در دو بخش آوایی و پژوهشی به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ترویج فرهنگ قرآنی را از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی عنوان کرد و گفت: این مسابقات موجب بسط فعالیت‌های قرآنی و زدودن پیرایه‌ها از جامعه اسلامی به برکت قرآن می‌شود.

وی از امام جمعه و اعضای شورای اداری شهرستان چرام و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان چرام که در برگزاری این دوره از مسابقات همکاری داشتند، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 749159

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس