Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور برنامه‌ریزی و نظارت آمایش سرزمین سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور گفت: از مجموع ۳۱ استان تاکنون طرح مطالعاتی طرح آمایش سرزمین ۲۶ استان کشور انجام شده است‌‌. ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سعید وکیلی ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: طرح آمایش استان چهارمحال و بختیاری در مراحل مطالعاتی انجام و نتیجه بخش بوده است که این مهم ثمره تلاش زیاد مسئولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث آمایش این استان یک مشارکت حداکثری صورت گرفته است که اگر بپذیریم اصلی‌ترین موضوع تحقق‌پذیری برنامه، مشارکت است و با توجه به همت دستگاه‌های اجرایی این مشارکت‌پذیری به حداکثر خود رسیده است.

وکیلی تصریح کرد: وضعیت آمایش استان‌ها به این صورت است که از بین 31 استان، 26 استان به ویژه طرح آمایش استان چهارمحال و بختیاری به سرانجام رسیده است‌.

سند آمایش سرزمینی در اردبیل در آستانه تکمیل و تدوین استسند آمایش استان اردبیل تا یک سال آینده تدوین می‌شودسنـــد آمایش سرزمینی، نقشه راه توسعه ایلام است

معاون امور برنامه‌ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان برنامه‌‌ریزی و بودجه کشور خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم از مطالعه آمایش‌های استان 2 نوع سند خارج شود که یکسری اسنادی که راهبردی هستند نظیر چشم‌انداز و نقش‌آفرینی استان در سطح ملی و این اسناد راهبردی با تصویب شورای آمایش کشور و شورای برنامه‌ریزی استان تصویب می‌شود.

وکیلی نوع دیگر اسناد را اسناد اجرای آمایش عنوان کرد و ادامه داد: سند باید به عمل برسد و در حد حرف و مطالعات نظری نباشد چرا که برنامه آمایش استان‌ها دارای ظرفیتی است که نباید از آن غافل شد.

وی گفت: این حجم از مطالعات و نتیجه‌گیری که انجام شده است می‌تواند پایه‌ای برای برنامه‌ها و طرح‌های استان و شهرستان‌ها باشد.

وکیلی با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری به عنوان سند الگوی اسلامی - ایرانی خاطرنشان کرد: بسترسازی برای استقرار متعادل جمعیت و توازن منطقه‌ای در همه سرزمین باید بر مبنای آمایش باشد و تخصیص امکانات و سرمایه‌گذاری در بخش‌های انسانی بر این اساس صورت گیرد.

انتهای پیام/ح

R41350/P1357/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور در این همایش با اشاره به رکورد شکنی برداشت بیش از ۷ تن پنبه در هر هکتار گفت: سال‌های گذشته ۲ رقم پنبه داشتیم، اما اکنون ۱۴ رقم تجاری داریم که ارقام زودرس هستند و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مزیت آنهاست.

قربانی افزود: کشورمان به سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن وش پنبه برای صنایع مختلف نیاز دارد.

برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش از برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در استان خبر داد.

در این همایش از جدیدترین دستگاه کارنده پنبه که با توان تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است رونمایی شد.

سالانه حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت پنبه می‌رود که یک پنجم تولید کشور از این سطح برداشت می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام