Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@16:22:51 GMT

66 درصد زایمان ها در کردستان طبیعی انجام می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۳۸۰۶

فرزام بیدار پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آمار عمل سزارین در مراکز درمانی و بیمارستان های این استان و پس از آغاز به کار طرح تحول نظام سلامت با کاهش چشمگیری روبرو شده است.
وی با بیان اینکه براساس آمارهای موجود در سال حدود 29 هزار زایمان در استان انجام می شود، افزود: از این تعداد تنها حدود 34 درصد به صورت سزارین بوده و مابقی طبیعی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان های طبیعی یکی از اهداف اجرای طرح تحول نظام سلامت بود که نتایج بسیار خوبی نیز بدنبال داشته است.
وی با اشاره به اینکه کردستان جزو استان های برتر در زمینه کاهش آمار سزارین است، یادآور شد: در برخی شرایط انجام سزارین ضروری است اما در مواقع دیگر زایمان به صورت طبیعی، فیزیولوژی و یا زایمان بدون درد انجام می شود که برای مادر و نوزاد بهتر است.
بیدارپور اضافه کرد: در راستای افزایش زایمان طبیعی از حدود 2 سال پیش کمیته ای در دانشگاه تشکیل شد که با حضور چند پزشک متخصص برای مادران باردار دوره های آموزشی انجام این نوع زایمان برگزار می شود.
وی ارتقای سلامت خانواده و تحکیم بنیان آن، ارتقای سلامت مادر و کودک از طریق پیشگیری از بارداری خطرناک را از جمله برنامه های دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای ارتقای شاخص سلامت زنان در جامعه اعلام کرد.
طرح تحول سلامت با هدف ارتقای کاهش فرانشیز پرداختی مردم، دسترسی عادلانه آحاد جامعه به خدمات سلامت، نهادینه کردن نظام ارجاع و پزشک خانواده و بحث خود مراقبتی و نیز ترویج زایمان طبیعی در سراسر کشور از جمله استان کردستان اجرا شده است.
مجتمع زایمان بیمارستان بعثت سنندج دارای 10 اتاق زایمان، یک اتاق عمل و یک اتاق ویژه درمان فیزیولوژی است، اتاق زایمان مجهز به امکانات و تجهیزات مناسب برای یک زایمان طبیعی سالم است، این مجتمع در راستای تحقق طرح تحول نظام سلامت و رایگان کردن زایمان طبیعی بهمن ماه 93 در سنندج راه اندازی شده است.
7348/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف جامعه دانشگاه علوم پزشکی دوره های آموزشی زایمان سزارین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۳۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فتحی آشتیانی، در مراسم گرامیداشت روز روانشناس که در کمیته امداد برگزار شد، با اشاره به ارتباط نزدیک کمیته امداد و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: کلینیک‌های مشاوره رز با مجوز سازمان نظام روانشناسی و مشاوره فعالیت خود را از سال ۱۴۰۱ آغاز کرده‌اند.

وی افزود: کلینیک‌های رز تا امروز خدمات بسیار خوبی در حوزه مشاوره به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد ارائه کرده‌اند.

فتحی آشتیانی از همکاری بیش از هزار روانشناس و مشاور در قالب کلینیک‌های راه زندگی خبر داد و اضافه کرد: این اتفاق خوبی است که سبب گسترش خدمات مشاوره و ارتقای سطح بهداشت روحی و روانی اقشار کم برخوردار شده است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خاطرنشان کرد: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هرگونه کمکی که کمیته امداد در حوزه تخصصی این سازمان نیاز داشته باشد، آمادگی همکاری دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۱ مرکز مشاوره راه زندگی در مراکز استان‌ها تاکید کرد: در هر کلینیک تعدادی از مشاوران و روانشناسان در حال ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف کمیته امداد هستند.

فتحی با بیان اینکه تعرفه خدمات مشاوره برای خانواده‌های نیازمند بالا است، گفت: این خدمات در مراکز کلینیک رز به صورت رایگان به مددجویان ارائه می‌شود.

کد خبر 6091485

دیگر خبرها

  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار