Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@07:56:13 GMT

اغذیه فروشان سیار باید مجوز داشته باشند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۴۵۵۶

اغذیه فروشان سیار باید مجوز داشته باشند

خبرگزاری تسنیم: زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت وایمنی شورای اسلامی شهر تهران با حضور درشرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران پیرامون اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، احیای زیست شبانه وساماندهی دستفروشان پایتخت به بحث وگفتگو پرداخت.

صدر اعظم نوری، خطاب به حمیدرضا تحصیلی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران خواهان بررسی راستی آزمایی در صدور آرای بند ۲۰ شد واظهار داشت: تمامی روند صدور و پی گیری آرا از منطقه تا شورا باید به صورت سامانه‌ای والکترونیکی ثبت شود تا دسترسی به پرونده‌ها وارای صادره با سهولت امکان پذیر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هم چنین در ادامه پس از ارایه گزارش کاملی از روند کار وشاخص‌های احیای حیات شبانه توسط مدیریت شرکت ساماندهی، بر لزوم مقابله با شب مردگی در پایتخت و استفاده از تجارب دیگر کشور‌ها تاکید کرد.

صدر اعظم نوری با اشاره به طرح احیای زیست شبانه در شهر‌های مختلف جهان اظهار داشت: در برخی از کشور‌ها مانند توکیو، حیات شبانه به صورت استاندارد تعریف شده است و لازم است ما نیز مانند کشور‌های موفق جهان یکپارچگی، هماهنگی و زیباشناسی را مد نظر قرار دهیم.

وی با اشاره به طرح توسعه شب بازار‌ها وساماندهی ون کافه‌ها افزود: برگزاری جلسات کارشناسی و دعوت از ارگان‌های ذی ربط هم، چون وزارت بهداشت، سازمان سرمایه گذاری شهرداری، اتاق اصناف و... باید در اجرای طرح مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و ایمنی با بیان این که شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با توجه به تولی گری در حوزه کسب و کار و نماینده اصناف در شهرداری تهران باید به عنوان متولی این طرح معرفی شود، خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح شرکت ساماندهی نقش حاکمیتی بر عهده دارد و باید هرچه سریع‌تر دستو رالعمل‌های لازم را تدوین و جهت تصویب به شورا ارائه دهد وسایر ذی نفعان نیز تحت نظارت این شرکت به فعالیت کنند.

وی هم چنین خواهان ساماندهی اغذیه فروشان سیار توسط این شرکت شد وگفت:تمام این افراد باید شناسنامه دار شوند ومطابق استاندارد‌های تدوین شده مانند داشتن مجوز، کارت بهداشت، مدت زمان حضور در محل و... ساماندهی شوند.

تحصیلی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع ومشاغل شهر نیز در این نشست در پاسخ به رییس کمیسیون محیط زیست وسلامت شورای اسلامی شهر تهران پیرامون راستی آزمایی صدور وپیگیری آرای بند ۲۰ اظهار داشت: این امر به تازگی با به کارگیری ۱۰ کارشناس متخصص توسط شرکت ساماندهی در مناطق ۲۲ گانه دنبال می‌شود.

وی هم چنین به مکانیزه نمودن صدور وپیگیری ارا بند ۲۰ اشاره کرد وگفت:با این امر دسترسی به تمام پرونده‌ها ونحوه صدور رای به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

تحصیلی در ادامه با اشاره به تدوین لایحه زیست شبانه و ساماندهی ون کافه‌ها اظهار داشت:این لایحه تدوین وجهت تصویب به شورای شهر ارایه شده است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع ومشاغل شهر تهران با بیان این که در دستور العمل ولایحه تدوین شده پیرامون احیای زیست شبانه توسط شرکت ساماندهی تمام استاندارد‌ها و رعایت شاخص‌های بهداشتی و زیست محیطی دیده شده است، خاطر نشان ساخت:به دستور یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران کمیته‌ای به دبیری شرکت ساماندهی با حضور سایر مسولان ذی نفع تشکیل و مقرر شد با قید فوریت طرح احیای زیست شبانه به مدیریت شرکت ساماندهی دنبال شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: اغذیه فروشی مجوز وزارت بهداشت شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مرتضی صفری در بازدید از کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه اظهار کرد: این کاروان‌سرا از جمله بنا‌های تاریخی ارومیه بوده که در اختیار مالک بخش خصوصی قرار دارد که با گفتگو‌های انجام شده با مالک آن مقرر شد نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: به‌منظور جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه اقدات احیا و مرمت حجرات پیرامون کاروان‌سرا زیر نظر کارشناسان مرمت و احیا اداره‌کل در اسرع وقت عملیاتی خواهد شد 

او گفت: همچنین برای ساماندهی این بنا شهرداری ارومیه نیزاعلام آمادگی جهت مشارکت داشته است و آواربرداری و محوطه‌سازی با همکاری این مجموعه انجام خواهد شد.

صفری گفت: کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است.

دیگر خبرها

  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان