Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بارندگی‌های اخیر سیل حدود  ۱۰ میلیارد تومان به شهرستان کهگیلویه خسارت وارد کرد. ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، وحید محمدی‌تبار عصر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه در رابطه با برخی انتقادات در مورد کمبودها و روند اجرای کارها، اظهار داشت: تا زمانی که تفکر و شخصیت ما توسعه یافته نباشد با هزاران امکانات مدرن و اعتبارات بالا هم نمی‌توانیم به توسعه دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نحوه هزینه‌کرد اعتبارات بحران استان اشاره کرد و افزود: اعتبارات بحران صرفا به تناسب خسارات وارده و زخم های جامعه توزیع می‌شود و هیچ نگرش سیاسی و جغرافیایی در این باره پذیرفته نیست.

مدیرکل مدیران بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  اجازه نمی‌دهم کوچک‌ترین تبعیضی در توزیع اعتبارات بحران اتفاق بیفتد، عنوان کرد: خشکسالی، افزایش دما، کاهش رطوبت و گرد و خاک مهم‌ترین بحران احتمالی است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد و تلاش کنیم آسیب‌های این بحران را به حداقل برسانیم.

روند نزولی اعتبارات سیل؛ خسارت سیلاب لرستان جبران می‌شوددولت برای جبران خسارات سیل، به لرستان اعتبار ویژه دهدحجم خسارت سیل به مناطق عشایری پلدختر زیاد است

محمدی‌تبار در رابطه با درخواست شهرستان کهگیلویه برای بالگرد اطفای حریق، گفت: نگهداری بالگرد بیش از خرید آن هزینه دارد و مقرون به صرفه نیست، بنابراین و هر وقت که لازم و ضروی باشد و شرایط قانونی اجازه دهد ما بالگرد در اختیار این شهرستان قرار می‌دهیم.

محمدی‌تبار با بیان اینکه حراست از منابع طبیعی هزینه کمتری نسبت به کنترل آتش‌سوزی دارد، ابراز کرد: هرچه در آموزش و فرهنگ‌سازی بیشتر هزینه کنیم، کنترل بحران‌های احتمالی کم هزینه‌تر است.

وی با اشاره به اینکه در بارندگی‌های اخیر سیل حدود  10 میلیارد تومان به شهرستان کهگیلویه خسارت وارد کرد، گفت: مردم برای ثبت خسارات احتمالی فقط به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها مراجعه کنند و فرمانداران هر شهرستان موظف هستند خسارات احتمالی و وارده  را در همه بخش‌های کشاورزی، مسکن، تاسیسات جداول، راه‌ها و غیره به صورت فنی و اعتباری به مدیریت بحران استان ارسال کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طرح «هر دانش‌آموز یک نهال» با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و نیز تقویت بنیه طبیعت امسال با مشارکت و حمایت آموزش و پرورش و برخی دستگاه‌ها اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

R41452/P1377/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد

روح الله سرگزی اظهار کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب استان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۲۸ مسیر بازگشایی شده است.

وی توصیه کرد؛ شهروندان با توجه با تداوم بارندگی و برودت هوا در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود