Web Analytics Made Easy - Statcounter

آئین گرامیداشت شهید منصور سیران حصاری در چهلمین سالگرد شهادت وی به‌ عنوان دومین شهید تاریخ انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد. ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ آئین گرامیداشت شهید منصور سیران حصاری به‌عنوان دومین شهید تاریخ انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی٬ ظهر امروز در خیابان برنجی محل شهادت این شهید بزرگوار در بجنورد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام مهدی الهی فرد نویسنده کتب دفاع مقدس و تاریخ شفاهی استان در این آئین اظهار داشت: شهادت شهیدان حسن آبادی و منصور حصاری نخستین شهدای انقلاب در سال 57 در ایام محرم باعث شد تا نخستین جرقه‌های انقلابی‌گری در این شهر شکل بگیرد و امروز بعداز گذشت 40 سال همچنان ادامه داشته باشد.

وی در ادامه افزود: حضور همرزمان شهید حصاری در یادواره و روایت وقایع آن دوران در محل شهادت باعث شد تا یاد و خاطره این شهید از نزدیک لمس شود.

الهی‌فرد با اشاره به مردمی بودن این یادواره تصریح کرد: برنامه گرفتن یادواره در محل شهادت شهیدان حرکتی خودجوش مردمی و زیباست که با کمترین هزینه بیشترین خروجی و تاثیرگذاری را داراست.

باید وقایع تاریخ انقلاب را به درستی بیان کنیم

وحید نمازی مدیر حوزه هنری خراسان شمالی نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: 22 آذر سالروز به شهادت رسیدن شهید حصاری باعث شد تا بار دیگر مردم انقلابی شهر دورهم جمع شده و یاد و خاطره شهید را در محل شهادت ایشان زنده نگه دارند.

وی با تاکید بر بازخوانی دقیق رویدادهای انقلاب افزود: اگر انقلاب را درست بازخوانی نکنیم و از زبان کسانی که انقلاب کردند روایات را نشنویم قطعا تاریخ دچار تحریف خواهد شد.

نمازی در مورد تاثیرگذاری گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در اذهان عمومی تصریح کرد: امروز در آستانه چهل‌سالگی انقلاب در شرایط خاصی قرار داریم و این برنامه‌ها می‌تواند زمینه ساز ایجاد روحیه انقلابی در افراد جامعه باشد. ویژگی اصلی این برنامه مردمی بودن آن است که به صورت خودجوش انجام گرفته است.

وی افزود: مردم با دیدن این برنامه ها متوجه می‌شوند که شرایط فعلی حاصل خون‌ها و زحمات جوانان و فرزندان این ملت است. امیدواریم این‌جور برنامه در آستانه چهل سالگی هر چه بیشتر برگزار شود.

دومین یادواره شهید «گلچهرگان» در کاشان برگزار شد+تصاویرکرمان| آئین تشییع شهید «افشاری‌پور» در بم برگزار شد + تصاویرخوزستان| رونمایی از کتاب «عصمت» زندگینامه شهیده عصمت پورانوری در دزفول برگزار شد+ تصویر

صحنه شهادت شهید منصور حصاری هرگز از یاد ما نخواهد رفت

فرید محمدی از همرزمان شهید حصاری اظهار داشت: برگزاری چنین برنامه زیبایی بعد چهل سال واقعا جای تقدیر و تشکر دارد و جا داشت که هرسال چنین برنامه‌های زیبایی که به صورت خودجوش و مردمی می‌باشند برگزار می‌شد.

وی افزود: این یادواره‌ها این پیام را برای همه ملت جهان و مردم خودمان داریم که یاد و خاطره شهیدان برای همیشه در قلب‌های انسان های آزادی خواه زنده است.

گزارش از محمد حسین محمدزاده

عکس‌ از وحید خادمی

انتهای پیام/

R7719/P1357/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود

سرهنگ حیاتی فرمانده سپاه شهرستان کازرون اظهار کرد: پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس با برپایی یادواره شهدای گردان حضرت زینب (س) فردا پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه در کانون شهید عسکری شهرستان کازرون بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌سود.

او ادامه داد: سخنران این یادواره فرمانده لشکر ۱۹ فجر سرهنک پاسدار ظهراب قنبری است و فرماندهان گردان در دوران دفاع مقدس نیز به روایتگری خواهند پرداخت. 

سرهنگ حیاتی افزود: گردان پیروز حضرت زینب (س) لشکر ۱۹ فجر در عملیات مختلف در ۸ سال دفاع مقدس ایفای ماموریت کرده که در این راه نزدیک به ۱۰۰ شهید تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلام کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • جانشین فرمانده سپاه : عملیات «وعده صادق» صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرد / دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد
  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • دومین اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان برگزار می‌شود