Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به‌ گزارش ‌اتاق خبر، به نقل از ایسنا، این سناریوها به ترتیب، افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بنزین بدون اختصاص سهمیه، افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بنزین با فرض اختصاص سهمیه ۶۰ لیتری بنزین به هر خودرو، آثار تورمی افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی بنزین با فرض اختصاص سهمیه ۲۰ لیتری در ماه برای هر فرد است.

طبق سناریوی اول گزارش مرکز پژوهش‌ها افزایش قیمت بنزین به دو هزار تومان اثرات مستقیم و غیر مستقیم در نرخ تورم می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق سناریوی دوم با افزایش قیمت بنزین به ۲۰۰۰ تومان و تخصیص سهمیه ۶۰ لیتری بنزین برای هر خودرو تورم ۱.۶ درصدی را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس سنایوری سوم نیز سهمیه ۲۰ لیتری برای هر فرد با در نظر گرفتن قیمت بنزین ۲۰۰۰ تومان نرخ تورم را به میزان ۱.۳ درصد افزایش می‌دهد.

در پایان این گزارش به پیشنیازهای اجرای موفق  طرح افزایش قیمت بنزین اشاره شده است و در نهایت تاکید شده است که افزایش چند برابری قیمت بنزین باعث رشد تورم و به دنبال افزایش نرخ ارز، خواهد شد که به این دلیل  مجددا نیاز به افزایش بیشتر قیمت بنزین وجود دارد.

انتهای این گزارش با این جمله تمام شده که "در صورتی که سوخت مصرفی دو و نیم میلیون وسیله نقلیه از بنزین به CNG تغییر یابد، پیش‌بینی می‌شود جایگزینی بنزین در حدود ۲۰ میلیون لیتر در روز خواهد شد که صرفه سالیانه حدود ۱.۵ میلیارد دلاری به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: مركز پژوهش هاي مجلس قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۶۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدکرم مرادی ظهر امروز افزایش قیمت کود شیمیایی را در سالجاری یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی دانست و گفت: متأسفانه با افزایش ۳۰ درصدی قیمت کود علاوه بر نگرانی کشاورزان، توان خرید عوامل توزیع کود نیز کاهش می‌یابد.

وی گفت: ۷۵ درصد اراضی کشاورزی اسدآباد خرد و زیر یک هکتار است که این مهم باعث شده است کشاورزان سهمیه کمتری از کود شیمیایی داشته باشند.

رئیس جهادکشاورزی اسدآباد اظهار داشت: توزیع کود بهاره از دیماه سال گذشته در عوامل توزیع شروع و همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه کود شهرستان ۹۵۰۰ تن است که طبق متراژ زمین بین کشاورزان توزیع می‌شود.

کد خبر 6089180

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد