Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@18:07:22 GMT

اصلاحات، علاج مشکلات اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۶۸۳۸

اصلاحات، علاج مشکلات اقتصادی است

مشهد- ایرنا- استاد اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: انجام اصلاحات در بخشهای مختلف علاج مشکلات اقتصادی کشور است و مردم، فعالان بخش خصوصی و رسانه ها باید این اصلاحات را از دولت مطالبه کنند.

سید علی مدنی زاده پنجشنبه شب در دومین روز از ششمین همایش توسعه ملی پایدار با رویکرد بهبود فضای کسب و کار در مشهد افزود: الزامات اصلاحات شامل امید اجتماعی، حمایت اجتماعی و اجماع سیاستگذاران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در شرایط سخت کنونی امید اجتماعی کاهش یافته و گروه های مختلف باید کمک کنند تا این امید به مردم کشور بازگردد و از انجام اصلاحات توسط دولت حمایت کنند.
این استاد دانشگاه گفت: باید بپذیریم که شوک به اقتصاد کشور وارد شده است و باید در منابعی که به صورت مجانی توسط مردم استفاده می شد، اصلاحاتی صورت گیرد.
وی افزود: در شرایط کنونی افزایش درآمدهای دولت از طرق مختلف، اصلاحات در مدیریت بودجه 98، کاهش هزینه های دولت و مدیریت کسری بودجه احتمالی ضروری است.
وی اظهار داشت: کاهش هزینه به معنای حذف هزینه های غیرضروری، عدم تعدیل دستمزد با تورم و کاهش فساد اداری است و اگر این کاهش هزینه صورت نگیرد، تورم چند برابر خواهد شد و مردم باید هزینه آن را بپردازند.
مدنی زاده با تاکید بر اصلاحات ساختاری در بودجه سالانه کشور گفت: اصلاحات مالیاتی شامل کاهش تبعیض های مالیاتی، کاهش فرارهای مالیاتی و افزایش پایه های مالیاتی است.
وی افزود: اصلاحات نظام یارانه ای که باید انجام شود شامل تعدیل پلکانی دهکها، اصلاح قیمت حاملها و نظام یارانه، اصلاح رویه توزیع کالاهای اساسی و حمایت از تولید و اشتغال است.
وی اظهار داشت: اصلاحات مالی لازم نیز شامل عملیات بازار باز، اوراق سازی بدهی های دولت، اصلاحات تراز نامه ای بانکها، اصلاح صندوقهای بازنشستگی، اصلاح ساختار بودجه و حذف وابستگی به نفت می باشد.
ششمین همایش ملی توسعه ملی پایدار با رویکرد بهبود فضای کسب و کار که از 21 آذر به میزبانی اتاق بازرگانی مشهد آغاز شده بود عصر امروز پایان یافت.
سلسله همایشهای ملی توسعه پایدار به همت اتاق بازرگانی خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد برپا شده اند.
در برگزاری این همایش اتاقهای بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استانهای تهران، اصفهان، شیراز، کرمان و تبریز نیز همکاری و فعالیت داشتند.
7489 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اصلاحات مشكلات اقتصادي مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند

جلسه رفع موانع تولید استان کرمان با حضورمعاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و تیم اقتصادی استان با موضوع رفع مشکلات کارخانه واگن‌سازی زرند در محل این کارخانه برگزار شد.
امیر حسن زاده در جمع کارکنان کارخانه گفت: مجموعه‌های تولیدی در استان کرمان برای ما مهم است، بنابراین کارگروه رفع موانع تولید را در کارخانه واگن‌سازی زرند برگزار کردیم تا فضا را به‌شکل میدانی ببینیم و به رفع مشکلات کمک کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون فاصله ای که بین عملکرد و فعالیت واگن سازی زرند با دیگر صنایع استان داشتیم کمترشده و با استقرار تعدادی از مدیران واگن‌سازی در استان کرمان که در تهران فعال بودتد، شاهد نزدیک‌تر شدن این مجموعه به فعالیت صنعتی هستیم.

حسن زاده بیان کرد: وقتی تشکیلات یک مجموعه صنعتی مرتبط با کرمان در تهران باشد دیگر در کرمان استان دیده نمی‌شود، زیرا وقتی کاری در کف کارخانه است باید مدیران هم در استان باشند تا امورات پیشرفت داشته باشد. 

معاون استاندار کرمان اظهار کرد: نیاز به خرید واگن در استان وجود دارد اما هنوز فرهنگ خرید واگن از تولیدات داخلی استان جا نیفتاده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟