Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@11:38:15 GMT

هیوندای سوناتا LF فول بنزینی ۲۰۱۷ را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۷۰۲۱

هیوندای سوناتا LF فول بنزینی ۲۰۱۷ را بشناسید

به گزارش اکوفارس، شرکت هیوندا موتور در سال ۱۹۶۷ در کشور کره جنوبی تاسیس شد. بیش از چهار دهه فعالیت، رشد مستمر و دائمی به همراه تولید خودرو‌های با کیفت و ارائه خدمات منحصر به فرد موجب شد تا شرکت هیوندای در میان برترین خودروسازان جهان قرار گیرد و نام تجاری آن در میان ۱۰۰ نام تجاری برتر جهان بدرخشد. این شرکت در سال ۲۰۱۳ به گزارش شرکت اینتربرند در جایگاه ۴۳ برترین برند‌های دنیا و به عنوان سریعترین رشد در میان شرکت‌های خودرویی دنیا دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سدان‌های خوش فروش هیوندای می‌توان سوناتا LF فول بنزینی ۲۰۱۷ را نام برد. سوناتا یک سدان سایز متوسط است که از سال ۱۹۸۵ توسط هیوندای کره جنوبی معرفی و عرضه شد. این خودرو از همان ابتدا به عنوان یک نسخه فیس لیفت شده با موتور ارتقاء یافته رونمایی شد که در دو سال اول فروش اش توسط واکنش‌هایی از مشتریان با سطح درآمدی کم، از بازار کنار زده شد و با شکست همراه گشت. در سال ۱۹۸۸ هیوندای نسخه دوم سوناتا را با تغییرات گسترده راهی بازار جهانی کرد و توانست شکست اش را جبران کند.

مشخصات فنی هیوندای سوناتا LF در ۵ مدل پیشرانه متفاوت در سر تا سر دنیا تولید و عرضه می‌گردد. دو پیشرانه که احتمالاً برای بازار ایران در نظر گرفته شده: اولی یک موتور MPI ۲.۴ لیتری ۴ سیلندره ۱۶ سوپاپه با ۱۸۵ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور و ۱۷۸ پوند فوت گشتاور در ۴۰۰۰ دور است و دومی یک موتور MPI ۲ لیتری ۴ سیلندره ۱۶ سوپاپه با ۱۵۵ اسب بخار قدرت در ۶۲۰۰ دور و ۱۳۵ پوند فوت گشتاور در ۴۰۰۰ دور است. موتور‌های دیگری که برای بازار جهانی عرضه شده از نوع توربو هستند که معروف‌ترین آنها یک موتور ۲ لیتری با اسکرول توربو دوگانه ۴ سیلندره ۱۶ سوپاپه با ۲۴۵ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور و ۲۶۰ پوند فوت گشتاور در ۴۰۰۰ دور است. گیربکس سوناتا در دو مدل؛ ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک از نوع شیفترونیک در ایران عرضه می‌گردد.

 

طراحی بدنه و کابین هیوندای سوناتا LF فول بنزینی ۲۰۱۷ در نمای ظاهری هیوندای سوناتا LF فول بنزینی ۲۰۱۷ جدید تغییری نسبت به نسخه ۲۰۱۶ دیده نمی‌شود، ولی نسبت به نسخه ۲۰۱۴ چراغ‌های جلو و عقب به همراه چراغ مه شکن تغییر کرده و زیبا‌تر شده است. چراغ‌های روز روشن (LED)، چراغ‌های ترکیبی زنون و LED که با خطوط بدنه هماهنگ شده، رینگ‌ها ۱۶، ۱۷ یا ۱۸ اینچی با دو طرح مختلف، نوار و دستگیره‌های کرومی، اگزوز‌های دوبل و سقف پانارومیک از مشخصات ظاهری سوناتا ۲۰۱۷ است.   سوناتا از همان ابتدا به خوش استیل بودن معروف بوده است، نواده ۲۰۱۷ آن نیز سبک پدرانش را ادامه داده و در زیبایی و استایل هیچ چیز کم ندارد و نمی‌توان از آن ایرادی گرفت. بارز‌ترین ویژگی در طراحی سوناتا، طراحی آیرودینامیکی آن است که با کف مسطح و بدنه هماهنگ شده به بالاترین سطح خود در سوناتا دست یافته است. این طراحی در شتاب گیری، سرعت بالا و مصرف سوخت کاملاً تاثیر خود را نمایش می‌دهد.

آپشن‌های رفاهی از جمله آپشن‌های تعبیه شده در سوناتا جدید می‌توان موارد زیر را نام برد:
تجدید نظر در طراحی پروفیل غربیلک فرمان با ایجاد فضایی برای قرارگیری انگشتان دست که رانندگی با آن حس اسپرتی را منتقل می‌کند و کنترل راحت‌تر می‌شود، کروز کنترل اتوماتیک، سیستم مدیریت سفر، کنترلر سیستم صوتی بر روی فرمان، سیستم فرمان برقی MDPS که به هندلینگ و فرمان پذیری کمک شایانی می‌کند، سیستم کنترل حالت رانندگی با سه وضعیت نرمال، اکو و اسپرت، سیستم سنسوریک نقطه کور BSD، سیستم کنترل خودرو در سر بالایی HAC، سیستم کنترل پایداری الکتریکی خودرو ESC: این سیستم در زمان گردش یا ترمز ناگهانی کنترل فرمان - موتور و تمام نیروی ترمز را در اختیار گرفته و مانع از دست رفتن تعادل خودرو می‌شود، چراغ‌های هوشمند جلو با قابلیت چرخش مطابق فرمان در سر پیچ‌ها SBL، چراغ‌های خوش آمد گویی دستگیره‌ها، چراغ آینه بغل، سنسور باران به همراه برف پاک کن آیرو، اگزوز دوبل، رینگ‌های ۱۶ تا ۱۸ اینچی آلیاژ آلومینیوم، پرده برقی شیشه عقب، گرم کن فرمان، سیستم ضد بخار، پرده نورگیر دستی شیشه‌های درب عقب، ترمز پارک EBP، سیستم تهویه و گرم کن صندلی‌های جلو و عقب، دریچه هوایصندلی عقب، صندلی‌های عقب تاشو، سقف پانورامیک، مانیتورینگ فشار باد تمامی تایر‌ها، تنظیم ۶ حالته صندلی‌ها می‌توان نام برد.

لازم ذکر است؛ تمامی آپشن‌های گفته شده در قسمت بالا ممکن است، موجود نباشد و به صورت آپشنال به خودرو اضافه شود.   در این جدول نیز به مقایسه برخی از مشخصات فنی سدان‌های رقیب سوناتا LF پرداخته شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانندگی با مرسدس میباخ S680 دوازده سیلندر، تجمل با چاشنی پویایی (+عکس)

چند سال پیش که مرسدس تصمیم گرفت برند فوق لوکس میباخ خود را به زیر برند مرسدس میباخ تبدیل کند، دلیل واضحی برای این کار داشت. شرکت آلمانی می‌خواست نشان دهد که میباخ با تمام تجملی که به همراه دارد، هنوز یک مرسدس است.

به گزارش پدال، این رویکرد را می‌توانیم در S680 ببینیم. خودرویی که یادآوری می‌کند هرچند به سمت آینده‌ای الکتریکی حرکت می‌کنیم اما هنوز هم در تبدیل بنزین به سرعت و صدا، ارزش‌هایی وجود دارد.

این میباخ بر اساس مرسدس S کلاس نسل W223 در سال ۲۰۲۱ با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه شد که شامل یک ۳ لیتری شش سیلندر توربو برای مدل S480، یک ۴ لیتری V8 توئین توربو برای S580 و یک ۶ لیتری V12 توئین توربو برای S680 می‌شد.

نسخهٔ شش سیلندر هیچ‌گاه در آمریکا عرضه نشد اما مطمئناً جذاب‌ترین نسخه، S680 با موتور دوازده سیلندر M279 است که خیلی خوب با گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic همکاری می‌کند. البته این گیربکس اتوماتیک توان تحمل تنها ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و به همین دلیل گشتاور موتور از ۱۰۰۰ نیوتن متر میباخ S650 نسل قبلی کاهش پیدا کرده است.

بااین‌حال، به لطف قدرت ۶۳۰ اسب بخاری، سدان ۲۳۸۳ کیلوگرمی میباخ می‌تواند ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و ۴۰۰ متر را در ۱۲.۲ ثانیه طی کند. این اعداد بسیار چشمگیر هستند اما چیزی که بیشتر توجهات را جلب می‌کند، عملکرد ترمزهای S680 است.

این خودرو هرچند ۵.۴ متر طول دارد اما فقط ۳۲.۹ متر طول می‌کشد تا از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت متوقف شود که رقم بسیار چشمگیری است. برای مقایسه، S680 حدود ۹۰ سانتی‌متر زودتر از کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ به سکون می‌رسد.

S680 همچنین در پیست Figure-8 هم ما را تحت تأثیر قرار داد. هرچند ممکن است آزمایش هندلینگ یک لیموزین کشیده غیرمنطقی به نظر برسد اما هیچ‌کدام از آزمایش‌های ما به‌اندازهٔ این پیست که ترکیبی از شتاب گیری، ترمز گیری و پیچیدن است، اطلاعات در مورد تنظیمات کلی خودرو به ما نمی‌دهد.

S680 با شتاب فوق‌العاده، تعویض دنده‌های بسیار نرم، معکوس دادن‌های سریع و فرمان گیری چرخ‌های عقب، در این پیست تایم ۲۴.۷ ثانیه را ثبت کرد که مشابه آکورا اینتگرا تایپ S است!

روی جاده نیز میباخ استادانه عمل می‌کند و ستارهٔ این نمایش، سیستم تعلیق کنترل بدنهٔ جادویی است که در S کلاس معمولی هم ارائه می‌شود. این سیستم از دوربین‌های جلو برای اسکن جاده و پیش‌بینی مشکلات مسیر استفاده می‌کند. سپس کمک‌فنرها پیش از رسیدن به دست‌انداز موردنظر تنظیم می‌شوند که تا حد امکان سواری یکنواخت خودرو حفظ کردد.

موتور و گیربکس هم چه هنگام حرکت آرام در ترافیک مرکز شهر و چه راندگی در بزرگراه، احساس خوبی دارد. گشتاور فراوان است و در گسترهٔ دور موتور وسیعی ارائه می‌شود درحالی‌که گیربکس هم خیلی خوب این نیرو را مدیریت می‌کند.

در داخل S680، میباخ به‌طور تحسین‌برانگیزی روی مرز بین لیموزین‌های لوکس قدیمی و خودروهای مدرن و هوشمند امروزی حرکت کرده است. نمایشگر ۱۲.۸ اینچی لمسی OLED نزدیک به فرمان قرار گرفته است و بنابراین، راننده می‌تواند هنگام ایجاد تغییرات در تنظیمات رانندگی، سیستم تهویه و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، روی رانندگی تمرکز داشته باشد.

همچنین هرچند در این خودروها بیشتر صندلی‌های عقب اهمیت دارند اما سرنشینان جلو هم با بهره‌مندی از ماساژور صندلی، احساس نمی‌کنند که مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند. همچنین صندلی‌های میباخ از راحت‌ترین صندلی‌هایی هستند که تاکنون تجربه کرده‌ایم.

در عقب خودرو با وجود پکیج ۶ هزار دلاری Executive، صندلی‌ها حتی از بخش فرست کلاس هواپیماهای مسافربری هم راحت‌تر به نظر می‌رسند. خودروی آزمایشی ما همچنین به یخچال کوچک سفارشی ۴,۳۰۰ دلاری بین دو صندلی هم مجهز بود. جا لیوانی‌ها هم گرم‌کن و هم سردکن دارند و همچنین می‌توانند با پایهٔ جام‌های شامپاین کاملاً چفت شوند تا نوشیدنی با چرم ناپای صندلی‌ها ملاقات نکند.

همان‌طور که انتظار می‌رود، هرکدام از سرنشینان عقب نمایشگر اختصاصی خود را دارند که روی پشتی صندلی جلو نصب شده و از طریق آن می‌توانند محتواهای مختلف مشاهده کنند، تنظیمات راحتی را تغییر دهند و از طریق قسمتی که اطلاعات شتاب، ترمز و دور موتور را نشان می‌دهد، مراقب کار راننده باشند.

سرنشینان عقب حتی می‌توانند تنظیمات سیستم تعلیق را هم تغییر دهند و به میل خود کمک‌فنرها را نرم یا سفت کنند. علاوه بر این، نمایشگر کوچک‌تر تبلت مانندی هم در دستهٔ صندلی تعبیه شده است که می‌توان آن را از جای خود درآورد و در دست گرفت.

به‌طورکلی، در مرسدس میباخ S680 تجربه‌ای خواهید داشت که ذهن را تقویت می‌کند، بدن را آرام می‌کند و روح را تسکین می‌دهد. به‌عنوان راننده، می‌توانید از نشستن پشت فرمان S680 و نیروی عظیم موتور V12 لذت ببرید و به‌عنوان سرنشین هم می‌توانید راحت بنشینید و از محیط اطراف لذت ببرید. درهرحال، این سدان مجلل آلمانی، چه برای راننده و چه سرنشین تجربهٔ لذت‌بخشی را فراهم خواهد کرد.

نقاط قوت موتور جذاب V12 کابین فوق‌العاده ظاهر باشکوه نقاط ضعف مصرف سوخت بالا قیمت گران وقتی پشت فرمان بنشینید بشدت یکی از آن خواهید خواست مشخصات فنی
Mercedes-Maybach S680 4Matic
پیشرانه ۶ لیتری V12 توئین توربو
قدرت ۶۳۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
فاصلهٔ محوری ۳,۳۹۶ میلی‌متر
طول ۵,۴۶۸ میلی‌متر
عرض ۱,۹۲۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۰۹ میلی‌متر
وزن خالص ۲۳۸۳ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۲ ثانیه
توقف از ۹۶ ۳۲.۹ متر
شتاب جانبی ۰.۹۳ جی
تایم پیست Figure 8 ۲۴.۷ ثانیه
مصرف سوخت ۱۶.۸ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۲۳۲,۷۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۲۴۵,۶۵۰ دلار
کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هونگچی EQM5 برقی بی ام کارز + مشخصات، عکس و قیمت Hongqi EQM5
  • رانندگی با مرسدس میباخ S680 دوازده سیلندر، تجمل با چاشنی پویایی (+عکس)
  • تکمیل سیستم روشنایی ضلع شرقی پارک باغشمال تبریز
  • مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل؛ تفاوت در چیست؟
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • درباره خودرو اکستریم VX
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H۶
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس