Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی  باشگاه خبرنگاران جوان،سید جواد قوام شهیدی سفیرکشورمان در تفلیس امروز پنجشنبه در ملاقات با داوید زالکانیانی وزیر امور خارجه گرجستان در خصوص تردد ایرانیان به این کشور و آخرین تحولات بین دو کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف پیرامون مسائل جاری فی مابین و آخرین تحولات مربوط به موضوعات کنسولی و چگونگی تردد از مرز‌های گرجستان تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اطلاعات مربوط به تحولات و حوادث اخیر با طرح جزئیات به بحث و بررسی گذاشته شد. در این راستا مقرر گردید برنامه‌های آتی جهت توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف کنسولی ارزیابی و راه‌های رفع موانع موجود مورد شناسایی قرار گیرد تا در کمیسیون مشترک کنسولی که در ماه فوریه به همین منظور برگزار خواهد شد نهایی گردد.

سفیر کشورمان در این دیدار اجرای شفاف توافقنامه رژیم لغو روادید میان دو کشور را خواستار شد و افزود: نگاه مردم ایران به دولت و مردم گرجستان غیر از آن چیزی است که در مرز‌های این کشور شاهد آن هستیم و امیدواریم در حفظ این نگاه تلاش شود.

قوام شهیدی در این دیدار خواستار تسریع در عقد موافقتنامه‌های پایه قضائی و همکاری نزدیک در مبارزه با جرائم سازمان یافته و مواد مخدر شد.

وزیرخارجه گرجستان نیز با تاکید بر حفظ و توسعه روابط میان دو ملت و دو کشور، مردم ایران را ملت بزرگ و قابل احترام از نظر دولتمردان و مردم کشورش دانست و اظهار داشت طرح این موضوع که سیاست گرجستان نسبت به ایرانیان تغییر کرده، نادرست است.

زالکانیانی تاکید کرد: با توسعه همکاری و گفتگو می‌توانیم به بررسی تمام نواقص و الزامات بپردازیم. نباید اجازه داد تبلیغات اثر منفی بر روابط دوستانه و تاریخی دو کشور گذاشته و روابط خدشه دار شود.

شایان ذکر است؛ پنجشنبه گذشته نیز سفیر کشورمان در ملاقات جداگانه‌ای با معاون منطقه‌ای وزارت خارجه گرجستان به طور مشروح در خصوص مسائل فوق گفتگو و خواستار پیگیری موضوعات از سوی وزارت خارجه گرجستان و سایر دستگاه‌های مسئول در این کشور شده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت امور خارجه اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۷۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تصویب قانونی در گرجستان که به موجب آن تمام سازمان‌های مدنی این کشور تحت عنوان «عنصر بیگانه» شناخته خواهند شد، ده‌ها هزار نفر را در اعتراض به خیابان‌های پایتخت این کشور کشاند.

در این قانون، دلیل این برچسب، «دریافت حمایت مالی از منابع فرامرزی» عنوان شده است. با توجه به مقاومت و سرسختی دولت، به نظر می‌رسد که گرجستان در آستانه یکی از بحران‌های وخیم سیاسی چند دهه اخیر خود قرار دارد.

به نوشته رویترز، این تصمیم که حزب حاکم گرجستان موسوم به «رویای گرجی» به‌رغم مخالفت رییس جمهور، اپوزیسیون، جامعه مدنی و عملاً تمام جامعه بین‌الملل اتخاذ کرده، قانونی جنجالی و به شکافی عمیق بین طرفین درگیر منجر شده است و هر کدام مصمم به اتمام کار هستند!

در روزهای اخیر خیابان‌های تفلیس شاهد تظاهرات گسترده و مستمر معترضان با شعار «بله به اروپا، نه به قانون روس» بوده‌اند. تا پیش از دیشب، معترضان تجمع بحرانی برگزار نکرده بودند اما شرایط تغییر کرد. اعتراضات عمدتاً تحت رهبری جوانان و تشکل‌های دانشجویی اداره می‌شود. اپوزیسیون نامحبوب گرجستان هم به نظر راضی به حمایت پشت پرده از معترضان است. تا اینجای کار، حوادث اندکی گزارش شده اما شمار معترضان رو به افزایش است.

پارلمان اروپا هفته گذشته خواستار اعمال تحریم علیه رهبران گرجستان از جمله «بیدزینا ایوانیشویلی» نخست وزیر اسبق و بنیانگذار حزب رویای گرجی شد.

کد خبر 6092023

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند