Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: این اداره کل برای پوشش کامل مدارس استان با کمبود حدود 200 معلم تربیت بدنی مواجه است.

عین الله صادقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 650 معلم تربیت بدنی در مدارس استان مشغول کار هستند که 24 ساعت در هفته خدمت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با توجه به نقش و جایگاه تربیت بدنی در سلامت، تصمیم‌گیران و متولیان امر باید اعتبار مناسبی به این حوزه اختصاص دهند.
صادقی از فعالیت سه کانون حرکات اصلاحی در قزوین و البرز خبر داد و اضافه کرد: در سال های گذشته با وجود تصویب شورای آموزش و پرورش استان مبنی بر تخصیص اعتبار برای راه اندازی کانون های حرکات اصلاحی در تمام شهرستان های استان، این موضوع فقط در 2 شهرستان محقق شد.
وی، هدف از راه اندازی این کانون ها را پیشگیری از شیوع ناهنجاری­های اکتسابی دستگاه عصبی، عضلانی، اسکلتی و آموزش به دانش ­آموزان در خصوص عادات و الگوهای حرکتی صحیح و ارجاع و معرفی دانش ­آموزان دارای ناهنجاری­های اسکلتی به مراکز تخصصی عنوان کرد.
صادقی از آموزش ضمن خدمت مدیران و مراقبان سلامت در مدارس خبر داد و گفت: این دوره 6 ساعته به منظور ارتقای سطح سلامتی دانش آموزان در خصوص بیماری های واگیر و غیر واگیر و تغذیه ، با حضور اساتید و مدرسان دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود.
وی همچنین از اجرای طرح های آهن یاری ویژه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه و همچنین طرح توزیع مکمل ویتامین دی بین کل دانش آموزان دختر و پسر متوسطه استان، معاینات دهان و دندان و وارنیش فلوراید ( نوعی پوشش حفاظتی دندان )دانش آموزان مدارس ابتدایی، پیشگیری و غربالگری پدیکلوز( شپش) در مدارس استان خبر داد.
7388/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش تربيت بدني معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیگیری املاک آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش ۶ هزار سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادر شده است. بیشترین اسناد صادر شده برای املاک استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کردستان بوده است که هر سه استان هم از استان‌های مرزی ما هستند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان می‌دهد وزارت آموزش و پرورش در پیگیری ۶۰۰۰ سند مالکیت بیشتر به استان‌های مرزی و کمتر برخوردار توجه داشته است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ بسیاری از چالش‌هایی که به واسطه کمبود معلم داشتیم برطرف خواهد شد و مهر ۰۳ مهر ماه آرامی خواهیم داشت و به جای دغدغه کمبود معلم باید از این پس به دنبال رشد کیفیت معلم باشیم.

فرهادی با بیان اینکه به افزایش تعداد کلاس‌های درس و کاهش تراکم کلاس‌ها هم وزارت آموزش و پرورش توجه زیادی داشته است؛ گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات جهادی سازمان نوسازی مدارس، ۸۰ درصد مدارس کشور تراکم کمتر از ۳۵ نفر و ۴۷ درصد مدارس تراکمی کمتر از ۲۶ نفر دارند؛ همچنین ۴۷ درصد از کلاس‌های مقطع ابتدایی کمتر از ۲۶ نفر دانش آموز دارند و این نشان می‌دهد در خصوص کاهش کلاس‌های با تراکم بالا وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته به خوبی عمل کرده است.

فرهادی تاکید کرد: کمتر از ۲ درصد مدارس ابتدایی در مرز تراکم ۴۰ نفره هستند که امیدواریم با ادامه نهضت مدرسه سازی دیگر شاهد کلاس‌های درس بالای ۳۵ نفر نباشیم.

وی با اشاره به نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار گفت ۲۴ هزار دانش آموز داریم که در مدارس عشایری درس می‌خوانند که با پیگیری دولت و شخص وزیر هیچ بازمانده از تحصیلی نداشته باشیم.

در حال تکمیل..

کد خبر 6090788 علی قدمی

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد