Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@05:29:49 GMT

تغییر در نزدیکان بن سلمان پس از رسوایی قتل خاشقجی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۸۶۲۱

تغییر در نزدیکان بن سلمان پس از رسوایی قتل خاشقجی

خبرگزاری تسنیم: روزنامه فایننشنال تایمز انگلیس در گزارشی از تغییراتی در افراد حلقه نزدیک محمد بن سلمان ولیعهد سعودی خبر داد و نوشت: ریاض به ویژه بعد از بحران قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی می‌خواهد اینگونه نشان دهد که تدابیری را برای حل و فصل مشکلات خودش اتخاذ می‌کند.

این روزنامه افزود: حلقه نزدیک ولیعهد سعودی نفوذی استثنایی دارند که فراتر از سمت‌های معمول آن‌ها است، اما در سایه تلاش سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی برای مهار بحران خاشقجی، این حلقه اطراف بن سلمان بیشتر در معرض هرگونه تغییراتی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فایننشنال تایمز نوشت: عملا سعود القحطانی فرد محوری حلقه نزدیکان محمد بن سلمان بعد از آشکار شدن دست داشتن او در قتل هولناک خاشقجی در دوم اکتبر گذشته برکنار شد.

این روزنامه به نقل از یک فرد مطلع از مذاکرات اخیر شاهد سعودی نوشت: ملک سلمان از آنچه برای خاشقجی اتفاق افتاد بسیار خشمگین است و می‌خواهد تغییرات بیشتری در اطرافیان فرزندش محمد انجام دهد.

برپایه این گزارش، یک سعودی دیگر نیز گفت: تغییرات آتی ممکن است شامل رسانه‌های سعودی هم شود.

به نوشته این روزنامه، این تغییرات عملا آغاز شده است و ملک سلمان ماه گذشته با ایجاد "مرکز تماس و تبادل اطلاعات" موافقت کرد که تمرکز آن روی پیگیری و تحلیل مسائلی است که بر وجهه عربستان تاثیر منفی می‌گذارد تا سپس پیشنهاد‌هایی برای برخورد با آن را ارایه کند.

این روزنامه نوشت: پیش بینی می‌شود که سمت مشاور امنیت ملی که اندکی بعد از به قدرت رسیدن ملک سلمان در سال ۲۰۱۵ میلادی حذف شده بود، بازگردد و گمان می‌رود که شاهزاده خالد بن سلمان سفیر عربستان در واشنگتن بیشترین شانس تصدی این سمت را خواهد داشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: قتل خاشقجی بن سلمان تغییرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسوایی: سرقت از والنسیا در بارسلون! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا باید دیشب والنسیا را شکست می داد تا به رتبه دوم لالیگا برگردد و هفته بعد با روحیه به زمین خیرونا برود. بارسا اگر هفته بعد برنده شود، فاصله با خیرونا را به 5 امتیاز افزایش خواهد داد و شانس کسب سهمیه سوپرجام را مضاعف می کند.

بارسا دیروز ابتدا با گل فرمین پیش افتاد ولی روی دو اشتباه فردی دو گل دریافت کرد اما اخراج گلر والنسیا در اواخر نیمه اول ورق را برگرداند. بارسا 4 دقیقه بعد از شروع نیمه دوم روی یک ارسال کرنر و ضربه سر روبرت لواندوفسکی بازی را برابر کرد اما این گل در شرایط مشکوک به ثمر رسید.

به نظر، فرمین در منطقه آفساید بود و دید گلر والنسیا را نیز تا حدی مسدود کرده بود. مزاحمت فرمین برای واکنش نشان دادن گلر والنسیا از سوی VAR تایید نشد و داور نیز برای بازبینی صحنه نرفت تا گل بارسا ثبت شود. لواندوفسکی در دقیقه 80 گل سوم و در دقیقه 93 نیز گل چهارم را زد.

تیتر یک سوپردپورته به همین صحنه اختصاص دارد و این رسانه معتقد است پذیرش گل بارسا رسوایی بوده و از والنسیا در مونتجوئیک سرقت شده است:

نظرات کارشناسی:

آاس: ایتورالده گونزالس معتقد است فرمین در منطقه آفساید بود و برای گلر نیز مزاحمت ایجاد کرد. VAR باید از داور درخواست بازبینی صحنه را می کرد.

ال‌چیرینگیتو: خوانفه سانز نیز معتقد است فرمین در آفساید بود و گل باید مردود اعلام می شد اما صحنه به قدری واضح نبود که نیاز به دخالت VAR باشد

مارکا: پرز بورول معتقد است فرمین در آفساید نبود و پای مدافع والنسیا عقب‌تر از او بوده پس گل ایرادی نداشته است.

دیگر خبرها

  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان
  • بازنگری الگوریتم اینستاگرام به «محتوای اصیل» پاداش می‌دهد و کپی‌کاران را جریمه می‌کند
  • سیلی مدیرعامل نود ارومیه به مربی اسپاد در حاشیه بازی؛ رسوایی در لیگ دو (+فیلم)
  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما
  • کاریکاتور/ حواس‌پرتی با طعم رسوایی
  • رسوایی جدید در آمریکا
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  • طراحی پروژه تنیاتاون، شهرکی شناسنامه دار در سلمان شهر توسط پلتفرم طرح تو طرح
  • رسوایی: سرقت از والنسیا در بارسلون! (عکس)