Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، پلیس فرانسه اعلام کرد شریف شیخات، متهم تیراندازی مرگ‌بار در بازارچه کریسمس شهر استراسبورگ را با شلیک گلوله به قتل رسانده است. از سوی دیگر داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و شیخات را یکی از سرباز‌های این گروه معرفی کرد. یک منبع در پلیس فرانسه اعلام کرد شریف شیخات به روی ماموران پلیس آتش گشود و با واکنش آن‌ها روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان حمله سه شنبه شب تاکنون ۷۰۰ مامور پلیس در جستجوی شریف شیخات بودند.

در همین راستا چندصد نیروی پلیس فرانسه در جست‌وجوی شریف شیخات، متهم اصلی تیراندازی مرگ‌بار در بازار نوئل استراسبورگ، محله نودورف این شهر را محاصره کرده بودند.

پس از تیراندازی در بازار کریسمس استراسبورگ، صد‌ها پلیس برای دستگیری عامل این تیراندازی عملیات گسترده‌ای رادر شرق فرانسه و در مرز با آلمان انجام دادند. در همین حال، پلیس ملی فرانسه در توییتی از همکاری مردم برای پیدا کردن شریف شکات تقدیر کرده است.  

رمی هیتس، دادستان پاریس گفته است: شریف شکات ساعت هشت شامگاه سه شنبه در بازار کریسمس استراسبورگ وقتی که مردم سرگرم خرید کریسمس خود بودند اقدام به تیراندازی می‌کند. او برای به قتل رساندن مردم تفنگ و چاقو داشت. وی ادامه داد: نیرو‌های امنیتی برای مقابله با او به وارد بازار شده و می‌کوشند که او را دستگیر کنند که درگیری بین شریف شکات و نیرو‌های امنیتی روی میدهد و وی از ناحیه بازو تیر می‌خورد.

دادستان پاریس اضافه کرده است که شریف شکات با تاکسی از محل درگیری می‌گریزد. پس از آن، بیش از ۷۰۰ نیروی پلیس و ارتش جستجو برای یافتن شریف شکات را آغاز کردند. گزارش‌ها حاکی است که روز پنجشنبه پلیس پس از پیدا کردن محل اختفای شریف شکات، ساکنان مسکونی مجاور به این محل را تخلیه کرده بود. گفته می‌شود شریف شکات ۲۷ بار در سه کشور فرانسه، آلمان و سوئیس به دلیل ارتکاب سرقت و خشونت بازداشت شده بود.

او در سال ۲۰۱۷ پس از گذراندن دوران محکومیت خود از آلمان به فرانسه دیپورت شده بود. رویترز می‌گوید، مظنون احتمالا در زندان به گروه‌های اسلامگرای افراطی پیوسته است. رمی هیتس روز گذشته گفته بود: شریف شکات احتمالا به این دلیل به بازار کریسمس حمله کرد که این بازار به نوعی با نماد‌های مذهبی مرتبط است.    

منبع: پارسینه

کلیدواژه: استراسبورگ حمله تروریستی حمله تروریستی فرانسه استراسبورگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان، گفت: یک سارق با عنوان مأمور دولتی در بهارستان با ۱۴ فقره سرقت دستگیر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، سرهنگ مجید عسکری نیا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت از منزل در محله سبزدشت بهارستان، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به تعامل خوب مردم با پلیس افزود: در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد یک نفر مأمورنما با معرفی خود به‌عنوان مأمور ادارات دولتی وارد منازل شده و با تهدید و ارعاب به‌وسیله سلاح سرد اقدام به سرقت لوازم منزل می‌کرده است.

 فرمانده انتظامی بهارستان، تصریح کرد: مأموران پلیس آگاهی پی شهرستان با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی هویت سارق شده و با استفاده از منابع موثق توانستند محل اختفای سارق در بهارستان را شناسایی کنند.

 عسکری‌نیا با اشاره به اینکه در عملیاتی از سوی پلیس، سارق مأمورنما در بهارستان دستگیر شد، خاطرنشان کرد: سارق در بازجویی‌های پلیس به 14 فقره سرقت اعتراف کرد و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت
  • پلیس برای دستگیری این دو نفر مجبور به شلیک گلوله شد
  • استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی علیه دانشجویان معترض در دانشگاه آموری
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس
  • شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش/ سایه مرگ در حوالی زن جوان
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!