Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@08:00:02 GMT

فوتبال ایران گرفتار بحران اشتباهات داوری

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۴۸۷۴۸

فوتبال ایران گرفتار بحران اشتباهات داوری

 کلیدواژه اتفاقات فوتبال ایران طی همین چند هفته گذشته، چیزی جز داور و اشتباهات داوری نبوده است. فرقی نمی کند علیرضا فغانی با آن سابقه درخشان بین المللی لب به سوت ببرد یا داورانی جوان و کم تجربه به قضاوت یک بازی انتخاب شوند.

به نظر می آید که قضاوت در لیگ ایران با اشتباهات گوناگون آمیخته شده و هیچکس هم قرار نیست از عملکرد یک داور در پایان مسابقه راضی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدای از اینکه در این دعواها و اعتراضات کدام تیم ذی حق است و چه کسی ضرر کرده یا سود برده، این حجم از اعتراض و شکایت از تصمیمات تیم داوری واقعا بی سابقه است.

اعتراضات و شکایاتی که وقتی مو شکافی می شوند،مشخص می شود که چندان بی راه هم نیستند. همین جدال شب گذشته استقلال و پدیده جدیدترین شاهد در اعتراضات شدید به تصمیمات داور است. از رنگ کارت محمد دانشگر در دقایق ابتدایی تا گل آفساید استقلال و در نهایت کارت قرمز اللهیار صیاد منش، همه تصمیماتی مشکوک و بحث برانگیز بودند که نتیجه ای جز تنش در زمین، التهاب روی سکوها و اعتراض در مصاحبه ها را به همراه نداشتند.

نکته ای که باید در این میان به آن توجه شود، این است که فدراسیون فوتبال و کمیته داوران باید تمهیداتی بیاندیشند که این حجم از اشتباهات تاثیرگذار تا این گونه فوتبال ایران را تحت تاثیر خود قرار داده کاهش پیدا کند. این روزها چالش داوران در لیگ برتر دیگر از حد اشتباه گذشته و عملا به بحرانی فراگیر تبدیل شده. بحرانی که از صدر تا پایین جدول به پای آن سوخته اند. در این فصل امکان ندارد مربی ای پیدا شود که حداقل یک بار از داوری گله و شکایت نکرده باشد و این آمار برای فوتبال ایران قطعا فاجعه است.

در این میان شاید در کنار همه اقداماتی که برای بهبود کیفیت داوری باید انجام شود، می توان به تکنولوژی روز دنیا متوسل شد. کمک داور ویدیویی یا همان VAR این روزها اشتباهات داوری در سطح فوتبال جهان را به حداقل رسانده و به تصحیح اشتباهات داور بسیار کمک می کند. این پدیده در صورت فراهم شدن زیرساخت های لازم، یکی از واجب ترین نیازهای این روزهای فوتبال ایران است که می تواند بخشی از این بحران را حل کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فوتبال داوری لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم

فدراسیون فوتبال به رهبری مهدی تاج ، در حال فتح قله‌های اخلاقی و انضباطی است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ وقتی کمیته‌های قضایی فدراسیون فوتبال بیش از آنکه رفع معضلات اخلاقی و انضباطی فوتبال برای‌شان مهم باشد، مشغول وضع جرایم مالی هستند و جزای نقدی در اولویت است تا اصلاح تربیتی جامعه فوتبال. 

 این ویدئوی تاسف‌بار کتک‌زدن داور از اوضاع وخیم اخلاقی و تربیتی در فوتبال پایه تهران است که طی چندمین بار در چندماه اخیر تکرار می‌شود و معلوم نیست چرا فکر موثری در مورد آن صورت نمی‌گیرد؟ 

تا به کی باید شاهد این تصاویر وحشتناک باشیم و عوامل آن با چندماه محرومیت و چند ده میلیون جریمه به میادین برگردند. چه زمانی برخورد قاطع و پیشگیری از بروز این فجایع به عمل خواهد آمد؟

 

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • تعلیق تمام مسابقات لیگ ۲ به دلیل ضرب و شتم داور
  • داور فوتبال ایران: بله از باخت پرسپولیس خوشحال شدم | چرا نمی گذارید ما کری بخوانیم!
  • کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم
  • اتفاق عجیب در فوتبال پایه ایران + تصاویر | عده‌ای به جان کمک داور افتادند