Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی شهسوار، مسئول روابط عمومی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به تعداد مراکز شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن، گفت: این مؤسسه دارای 12 مرکز فعال شبانه‌روزی حفظ و تفسیر تخصصی قرآن در هشت استان کشور است.
وی ادامه داد: سه مرکز در استهبان فارس است که یکی از این مراکز، ویژه بانوان است که امسال 131 بانو در دوره حفظ تخصصی ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد 36 نفر گزینش و به مرحله آزمایشی راه پیدا کردند و سرانجام 23 بانو موفق به کسب حد نصاب لازم برای حضور در دوره اصلی شدند.
شهسوار بیان کرد: مرکز حفظ دیگر مؤسسه ویژه آقایان در دهستان خیر، روستای محمدآباد و روستای لای‌خرمی است که نخستین مدرسه شبانه‌روزی در سال 80 در محمدآباد(معروف به قرآن‌آباد) و دومین مرکز در روستای لای‌خرمی راه‌اندازی شد.
وی با تأکید بر اینکه بسیاری از مسئولان و اساتید شعب مؤسسه در مدارس شبانه‌روزی امام حسن مجتبی(ع) در روستای لای‌خرمی پرورش یافته‌اند، ادامه داد: سومین مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن نیز مدرسه امیرالمؤمنین(ع) در روستای صحرارود در شیراز است که در حال حاضر 13 پاکستانی و هندی و 20 ایرانی مشغول به حفظ آیات نورانی کلام وحی هستند.
شهسوار افزود: مرکز آل یاسین در شیراز با 26 قرآن‌آموز و مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در بیرجند با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان راه‌اندازی شد. همچنین مراکز حفظی نیز در مشهد مقدس، تهران، قم با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه این استان‌ها نیز راه‌اندازی شد.
وی با اشاره به اینکه مراکزی نیز در ملایر و بروجرد نیز مشغول به تربیت حافظان قرآن هستند، گفت: در سال تحفیظی جدید در مجموع مراکز شبانه‌روزی، 331 نفر مشغول به حفظ قرآن هستند که از این تعداد 48 نفر متقاضیان غیر ایرانی و از کشورهایی چون عراق، پاکستان، افغانستان، هندوستان و لبنان هستند.
یادآوری می‌شود، علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از دوره‌های این مؤسسه می‌توانند به پایگاه اینترنتی مؤسسه بیت الاحزان مراجعه کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی مؤسسات قرآنی قرآن بیت الاحزان حضرت زهرا مراکز شبانه روزی حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۴۹۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطع گاز در شهرستان هوراند و کلیبر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی شرکت گاز استان، اعلام کرد: به علت تعمیرات و لزوم جابجایی شبکه خطوط لوله گاز، جریان گاز طبیعی مشترکین واقع در شهر هوراند و ۶۷ روستای مسیر‌های تنباکلوق، آقبراز و میدانلار هوراند و ۳ روستای کلیبر (گوار، عربشاه خرگوشان و گوزالان) از ساعت ۹:۳۰ روز شنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ به مدت ۲۴ ساعت قطع خواهد شد.

مشترکان برای ارائه هرگونه گزارش و دریافت راهنمایی، با شماره تلفن ۱۹۴ مرکز امداد گاز تماس حاصل نمایند.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه قطع گاز در شهرستان هوراند و کلیبر
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • سد ۱۲ امام شهرستان زیرکوه شکست/ تخلیه شبانه روستای بمرود + فیلم
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • اورژانس جاده مرگ شبانه‌روزی می‌شود!
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • جوانانی که بانی شادی می‌شوند