Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز با اشاره به اجراي قانون منع به کارگيري بازنشستگان،بر ضرورت انتخاب هرچه سريع‌ تر مديران ارشد استان که براساس اين قانون بازنشسته شده اند،تاکيد کرد.

به گزارش ايرنا، آيت الله لطف الله دژکام در خطبه‌هاي نماز جمعه 23 آذر گفت: مدتي طولاني است که استاندار فارس تعيين نشده است و چند ماهي از زمان اعلام اين قانون تا امروز در مديريت استان ضعف‌هايي ايجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه قطعا دولت در حال بررسي و تحقيق براي يافتن نيروي مناسب است، اضافه کرد: بناي ما ورود به وظايف دولت نيست چراکه دولت انجام وظيفه مي‌کند و مردم هم داوري مي کنند و اين، قاعده مردم سالاري ديني است.
وي از مديران ارشد کشور درخواست کرد در صورت امکان براي سامان دادن وضعيت استان فارس تعجيل کنند.
آيت الله دژکام افزود: توقع است مديري انتخاب شود که بنا به فرموده امام علي (ع) واجد ويژگي‌هايي همچون عالم‌ بودن، قدرت داشتن براي پيشبرد مسائل، عملکرد مناسب داشتن و برخورداري از انگيزه کار جهادي باشد.
امام جمعه شيراز با بيان اينکه امروز کشور به مديران جهادي نياز دارد، ادامه داد: مديري که سياست‌ زده باشد و جامعه را و خود را درگير مسائل سياسي کند، باعث مي‌شود کارهاي مردم و معيشت آن‌ها و برنامه‌هاي عمراني و توسعه فراموش شود.
وي ابراز اميدواري کرد از مجموعه استان فارس، فردي کاملا لايق و شايسته براي تصدي مقام‌هايي که در اين مدت خالي از مسئوليت شده‌اند، برگزيده شود.
** وحدت حوزه و دانشگاه
امام جمعه شيراز در ادامه با اشاره به 27 آذرماه سالروز شهادت شهيد دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: در طول ساليان پس از انقلاب براي وحدت حوزه و دانشگاه تلاش‌هاي فراواني صورت گرفته و موفقيت‌هاي خوبي نيز کسب شده است؛ اما توقع همکاري اين دو نهاد بيش از آن چيزي است که تا امروز واقع شده است.
آيت‌الله دژکام بيان کرد: اگر دانشگاه و حوزه بتوانند باهم هماهنگ شوند و براي رفع مشکلات مردم فکر و برنامه‌ ريزي کنند، کشور پيشرفت‌هاي بسيار خوبي خواهد داشت.
وي اضافه کرد: متاسفانه نظام آموزشي ما در آموزش و پرورش و در دانشگاه به گونه‌اي نيست که مباني تفکر اسلامي را آنچنان عميق تبيين کند که همه ملت يکپارچه شود و اگر مي‌خواهيم اين رويه تغيير کند، بايد تفکر و جهان بيني حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش همه يکي باشد.
نماينده ولي فقيه در استان فارس با اشاره به سند 2030 گفت: دليل مخالفت با اين سند اين است که مي‌خواهد روش را تغيير دهد؛ در حالي که اگر مباني با هم مشترک شود، بسياري از مسائل حل خواهد شد.
امام جمعه شيراز درباره وحدت عملکردي نيز افزود: بايد مثل يک پازل در کنار هم جور شويم و خلأ نداشته باشيم و رسيدن به اين موضوع که با همراهي و همدلي حوزه و دانشگاه شکل مي‌گيرد، نيازمند کار يک يا دو نسل است.
** ملاک هاي مسئوليت
آيت‌الله دژکام گفت: چنانچه مي‌خواهيم به کسي در اجتماع مسئوليت دهيم، بايد در درجه اول عدالت فردي داشته باشد. اگر چنين کسي واجد عدالت فردي نباشد، قطعا به مردم ظلم خواهد کرد و بعد ديگر نمي‌توان جلو او را گرفت.
وي با اشاره به برگزاري انتخابات‌ پياپي براي تصدي پست‌هاي رياستي در جمهوري اسلامي افزود: راي کسي که خودش به خودش ظلم مي‌کند، نمي تواند در برقراري عدالت در جامعه مفيد فايده باشد.
نماينده ولي فقيه در استان فارس بيان داشت: گاه در انتخابات کساني براي رياست برگزيده مي‌شوند که خودشان تقوا ندارند و به خود ظلم مي‌کند و از خدا و قيامت نمي ترسند؛ چنين فردي نمي تواند براي مردم هم کاري کند، بلکه تنها براي خود کيسه مي‌دوزد.
آيت‌الله دژکام با اشاره به اعتراضات مردم فرانسه طي روز‌هاي گذشته، علت اين رويداد‌ها را ظلم دانست و افزود: وقتي کسي از خدا نمي‌ترسد، در هر جايي ظلم مي ‌کند و نبايد به انسان از خدا بي‌خبر و کسي که به قيامت قائل نيست، مسئوليت اجتماعي داده شود و مردم بايد در اين زمينه دقت کنند.
وي ابراز داشت: برخي هنوز مرکب پاي حکمشان خشک نشده ،براي ولي امر شاخ و شانه مي‌کشند. شنيده مي‌شود گاه براي دريافت راي کسي را تطميع مي‌کنند.
7375 /1876
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۵۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان از ظرفیت نیروهای متخصص و متعهد شمال فارس نیز استفاده کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی‌مدد زارع در خطبه‌های نماز دشمن‌شکن جمعه این هفته شهرستان بوانات گفت: یکی از مصادیق تقوا در نظام جمهوری اسلامی، انتخاب و نصب مدیران با دو شاخصه مهم و حیاتیِ تخصص و تعهد است تا مردم در کارهای اداری، کمتر گرفتار مشکلات و موانع شوند.

امام جمعه بوانات تاکید کرد: علاوه بر لزوم توجه به تخصص و تعهد، توزیع عادلانه مسؤولیت‌ها متناسب با اقلیم و بوم استان نیز لازم است.

خطیب جمعه بوانات با بیان اینکه لازمه توسعه فرهنگی، مذهبی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و هر نوع توسعه، وجود نیروی انسانی متخصص است، متذکر شد: وقتی مدیران شناخت دقیق و کافی از منطقه‌ای نداشته باشند، طبعاً توسعه لازم هم اتفاق نخواهد افتاد؛ بنابراین انتصابات عادلانه فرصت پیشرفت را برای تمامی نقاط عادلانه خواهد کرد.

حجت الاسلام زارع با انتقاد از سهم‌ناچیز شمال فارس در بین مدیران استانی تاکید کرد: اهالی شمال فارس متناسب به میزان جمعیت، تعدد شهرستان‌ها، وسعت سرزمینی و همچنین متخصصین متعهد و فرهیختگانی که دارد، توقع دارند استاندار و وزرای دولت این مسئله را نیز در زمان انتصاب مدیران کل و مدیران ستادی مدنظر قرار دهند، زیرا در حال حاضر سهم شمال فارس در بین مدیران ارشد استانی و مدیران کل بسیار ناچیز است.

کد خبر 6095630

دیگر خبرها

  • آواربرداری پس از نقشه‌برداری از خانه‌های آتش‌گرفته / ضرورت تسریع خدمات‌رسانی
  • پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی
  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • مسوولان از ظرفیت نیروهای متخصص و متعهد شمال فارس نیز استفاده کنند
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است
  • فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد